Navigatie problemen Kodiaq

Hi iedereen,

mijn schoonvader heeft een kodiaq welk infotainmet systeem weet ik neit zo 123..

hij heeft het probleem dat zijn navigatie vaak geen routes kan vinden en voornamelijk op hetzelfde stuk.
gister heeft hij mij scala getest op hetzelfde stuk en alles werkt prima (zoals het hoort)
nu vroeg hij zich af of het mogelijk is om hetzelfde systeem als de scala in zijn kodiaq te krijgen?
aangezien de auto al 3x een aantal dagen voor dit probleem bij de garage heeft gestaan en 2 nieuwe infotainment systemen verder het nogsteeds een probleem is.

zijn er ook meerdere gebruikers van de kodiaq die hier last van ondervinden?
 
nee dat niet, heeft een nieuw infotainment systeem gehad dus denk dat ze dat wel gechecked hebben -_-

is geen nieuwe weg is hele plaspoelpolder gebied bij delft/rijswijk/den haag

Edit:

maar heeft het vaak op dit stuk maar ook gewoon random...
 

hemi24

Forumguru
Ze kunnen nog een paar keer de unit vervangen, maar ik zou zelf eerder gokken op een defecte GPS antenne (of eventueel de SD-kaart)...

Volgens mij heeft de Scala een systeem van een nieuwere generatie (MIB3) en dat gaat niet in een bestaande Kodiaq (MIB2) passen dacht ik!

Heeft hij een systeem met 2 draaiknoppen?
 

hemi24

Forumguru
Dat is het Columbus systeem; die navigeert niet vanaf de SD-kaart, dus die kun je al afvinken...

Ik ga voor een twijfelachtige navigatieantenne!
 

hemi24

Forumguru
volgens mij kun je onder "weergave" het splitscreen aanzetten en daar de satellietinfo weergeven?
Als het "aantal satellieten" naar "0" gaat weet je genoeg denk ik...

of je drukt bij het vlakje radio even langer in de linkerbovenhoek en gaat dan naar navigatie.
 
Laatst bewerkt:
Dat hebben we al doorgekregen van de dealer om uit te zoeken. Maar elke keer als we het niet aan hebben staan werkt het niet.

Zelfs als je al navigatie aan hebt staan en je zelf de route/bestemming wijzigt doet die het niet
 
Haha sorry

Als we die satellieten wel of niet aan hebben staan maakt geen verschil vaak als de satellieten aan staan hebben we genoeg ontvangst.

En als we al een route hebben staan en deze wijzigen dan kan het navigatiesysteem de route opeens niet meer vinden terwijl er al wel een route gevonden is.
 
Als we bij plaspoelpolder (de A13) rijden heeft de navigatie vaak 9/12 satellieten dus dat lijkt me voldoende om een route te berekenen.
 

Gbn

Actief lid
Er vallen bij de foto's mij 2 dingen op
1. een berg stof op het scherm, als het infotainment is vervangen, lijkt het er niet op dat het scherm vervangen is, alleen de unit in het dashboard kastje
2. ik mis op de foto de infrarood tekenen van de knoppen, die zie ik wel als ik foto's neem van mijn Columbus

Het laatste stuk van de omschrijving van de klacht is een beetje vaag:
En als we al een route hebben staan en deze wijzigen dan kan het navigatiesysteem de route opeens niet meer vinden terwijl er al wel een route gevonden is.

Je voert een route in, en begint deze te rijden. dan voor je een nieuwe bestemming in, welke dan berekend gaat worden, en dan raakt het systeem de route kwijt ?
Er zitten wat stappen tussen als je een route gaat wijzigen. Wil je de bestemming toevoegen, of vervangen ?

is het mogelijk dat je de stappen uitgebreider omschrijft ? kun je evt. wat foto's plaatsen op het moment dat het misgaat ? Dit, om het probleem duidelijker te krijgen.

Gerard
 
Ik ga even kijken of we even de auto's kunnen wisselen zodat ik het zelf kan testen en filmen/fotograferen wat er gebeurt en wat er niet lukt
 

Okki

Donateur
Je zou toch verwachten dat, als je het probleem specifiek meld aan de dealer en deze tot 2x toe een unit vervangt, ze dit daarna ook nog even testen?
 

B-S

Lid
Ik mis sinds vandaag het actuele routeoverzicht. De grijze lijn naar mijn eindbestemming is normaal groen of bij file of drukte oranje/rood.

Skoda Connect is nog geldig tot 2025.
Er zijn geen updates… viel mij net toevallig op.
Iemand een idee?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 59609C2D-9CF8-4DF2-BA16-87F9CC71B365.jpeg
    59609C2D-9CF8-4DF2-BA16-87F9CC71B365.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan