Navigatie op A-stijl

Heeft er iemand hier ervaring met het achteraf inbouwen van een portable navigatiesysteem van Garmin dat je kan bevestigen aan de A-stijl van je Fabia. Ik heb zelf enige tijd een nieuw model Fiesta gereden met dit systeem en dit heb ik als zeer prettig ervaren. Ik meen dat ik toen een Garmin uit de 700 serie had. Ik heb getwijfeld om de Amundsen te bestellen voor de Fabia, maar ben erg huiverig dat het gejat wordt. Ik zie er op Martplaats regelmatig te koop staan, volgens mij zijn deze niet allemaal eerlijk verkregen.

CaseyBasey

Actief lid
Geen ervaring, maar ik zit er ook over na te denken om mijn Garmin Nuvi straks op de A-stijl van m'n Yeti te bevestigen. Nu zit ie m.b.v. een Brodit-clip om het ventilatierooster van de middenconsole van m'n Corolla.

Voordeel van plaatsing op A-stijl bij Yeti: kort snoer naar electravoorziening in linkerzijde dashboard. Maar eerst wil ik me er nog even van overtuigen dat de Nuvi dan niet hinderlijk in het zicht naar buiten zit.

LenK

Forumguru
Navi aan de A stijl gaat prima mits je hem niet te hoog zet anders zit ie in het zicht.
Voordeel is dat ie wat dichterbij zit dan wanneer in het midden bevestigd.
Als je airbags in je A stijl hebt gaat het natuurlijk niet.

Wimus

Actief lid
Ik heb mijn TomTom in het midden boven het opbergvak op de voorruit zitten, de kabel komt door het opbergvak omhoog, alleen aan de achterkant beetje bijgevijld zodat de kabel er goed door komt. Zie je van buitenaf niet, zodat er door het dievengilde geen aandacht getrokken word, want de kabel komt in het opbergvak te liggen als ik de TomTom niet gebruik.
Zal proberen er snel wat foto's van te plaatsen

Foto Navi op A-stijl

Heeft er iemand hier ervaring met het achteraf inbouwen van een portable navigatiesysteem van Garmin dat je kan bevestigen aan de A-stijl van je Fabia. Ik heb zelf enige tijd een nieuw model Fiesta gereden met dit systeem en dit heb ik als zeer prettig ervaren. Ik meen dat ik toen een Garmin uit de 700 serie had. Ik heb getwijfeld om de Amundsen te bestellen voor de Fabia, maar ben erg huiverig dat het gejat wordt. Ik zie er op Marktplaats regelmatig te koop staan, volgens mij zijn deze niet allemaal eerlijk verkregen.

Zo ziet het er dus uit................... ik vind dit een nette oplossing en je bent meteen van al je draden af. Wanneer je hem mooi laag plaatst zit hij nooit in het zicht.

Bijlagen

• a-stijl.jpg
    a-stijl.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 112

EdK

Forumguru
wat je daar op foto laat zien is inderdaad prachtig mooi, maar weet je toevallig niet de leverancier van deze houders ?

Zelf heb ik er geen ervaring mee met die houder, heb wel een Nuvi 600 serie voor werk, en gebruikte eerst die beanbonezak op dashboard en later heb ik een houder op dasboard geplakt en vergrendel hem dan zo op dasboard maar dan zit je nog altijd met de snoeren
En dat is bij deze houder zo te zien volledig geintregeerd.

Dus indien je leverancier of link hebt post dit dan even aub

Dit lijkt meer op een klem voor de A-stijl. De steun van Garmin zit echt vast aan de A-stijl en is verbonden met elektronica zodat hij altijd automatisch stroom heeft. Volgens mij kostte dit systeem toen helemaal compleet €525, incl. inbouw voor de Fiesta. Scheelt natuurlijk niet veel met de Amundsen maar daar staat tegenover dat je wel meteen heel west europa als kaart hebt en niet bang hoeft te zijn dat ze je raam inslaan want de Amundsen is erg gewild.

Aan de hand van je opgegeven link krijg ik de indruk dat dit een artikel is dat bij Ford vandaan komt
Als je bij Garmin op site kijkt en je gaat van de 700 serie uit dan kom ik alleen het volgende tegen http://www.garmin.nl/product/acc/?aid=010-11271-00

Dat zou best wel eens zo kunnen zijn, en met gordijnairbags heb je al een probleem. De steun die jij hebt gezien op de website van Garmin lijkt sowieso te passen.... Dan gaat er dus geboord worden bovenop je dashboard?

EdK

Forumguru
Dat is niet alleen voor ford hoor !
Heb dit al eens eerder bij een één of andere navi site gezien.
Dus eens een google'n en je zal het zeker vinden.
Maar kijk ook goed hoe het met kartupdate's en firmware update's zit en welke kaartsoftware er uberhaupt gebruikt word
Voor je een kat in de zak koopt.

Rosinfield

† In Memoriam
CaseyBasey, waar zou die elektrische aansluiting links dan moeten zitten? Bij mij zit ie in het midden console.
Beviel die Brodit Clip voor het ventilatie-rooster en was dat een beetje makkelijk te monteren? Ik denk er n.l. ook aan.

Bovenaan Onderaan