Navigatie met Google Earth

e.dejong73

Nieuw lid
Hallo,

Sinds 12 maart 2019 de trotse bezitter van een Skoda Kodiaq (Style Business). Nu las ik op Internet overal dat de navigatie (Columbus in mijn geval) ingesteld kan worden op Google Earth view. Dit had ik ook in voorgaande Audi en was wel heel plezierig. Ondanks dat ik Skoda Connect heb ingesteld, krijg ik deze optie niet.
Nu lees ik ook dat dit blijkbaar te maken heeft met de licentie die Google heeft ingetrokken bij VAG voor 2019? Echter krijg ik dat nergens bevestigd en ik zou toch heel graag van deze optie gebruik willen maken.
 

CDK

Forumguru
Google Earth gaat helaas niet meer lukken, Skoda wil daar niet meer voor betalen heb ik gelezen. Bij mij werkt het nog wel, maar dat zal eerdaags ook wel verdwijnen.
 

KodiaqW

Senior Member
Het dataverbruik valt redelijk mee hoor, zowel je telefoon (via carplay of android auto) als de Columbus cachen de plaatjes. Wat ik in mijn vorige O3FL wel vond is dat de resolutie van de Google Earth-plaatjes via de Maps-app (via Carplay dus) véél beter is dan de resolutie die je van de Columbus voorgeschoteld kreeg. Echter in beide gevallen heb ik na een tijdje Earth toch weer uitgezet, ik vond het navigeren met de kaart toch gemakkelijker dan via de foto's. Maar dat is persoonlijk.

Als nu blijkt dat Earth via de ingebouwde navi niet meer werkt, heb je dus alleen nog de carplay/android auto optie. Die werkt dus wel mooier (gedetailleerdere en actuelere foto's, soepelere beweging van de kaart) maar ik vind die optie wel een aantal nadelen hebben, waarvan de belangrijkste is dat je geen navigatieaanwijzingen op je MaxiDOT of digitaal instrumentenpaneel krijgt.
 

Antera

Donateur
Hallo,

Sinds 12 maart 2019 de trotse bezitter van een Skoda Kodiaq (Style Business). Nu las ik op Internet overal dat de navigatie (Columbus in mijn geval) ingesteld kan worden op Google Earth view. Dit had ik ook in voorgaande Audi en was wel heel plezierig. Ondanks dat ik Skoda Connect heb ingesteld, krijg ik deze optie niet.
Nu lees ik ook dat dit blijkbaar te maken heeft met de licentie die Google heeft ingetrokken bij VAG voor 2019? Echter krijg ik dat nergens bevestigd en ik zou toch heel graag van deze optie gebruik willen maken.


Contact mij even via whatsapp er is misschien een mogelijkheid dit weer voor elkaar te krijgen maar heb even wat gegevens van je systeem nodig.
 

Antera

Donateur
Helaas kan het niet meer aangezien kom ik net achter omdat de verbinding met skoda niet meer op te zetten is zonder tussenkomst van de dealer en dat hebben ze ingetrokken. Wie weet word dit nog gekraakt. :(

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 

hendrik38

Forumguru
Nu ben ik er helaas nog niet zo thuis in, maar kun je nog wel google maps draaien op de columbus via de telefoon?
 
Bovenaan Onderaan