Navigatie kaart niet compleet of corrupt?

VluggeJapie

Nieuw lid
Hier ook nul geheugen in navigatie sinds tijdje. Werkte eerst wel, toen update, nu geen enkel geheugen meer , zowel voor fav. telefooncontacten als navigatie
 

RoelF

Forumguru
Volgens mij kan je tegenwoordig meerdere profielen (gebruikers) aanmaken in de auto. Misschien zit je in een gast profiel dat elke start vers is?
 

Detlev

Actief lid
De gps van de octavia 4 kan je manueel updaten als je dat wil, mijn online diensten zijn al een jaar verlopen.

Enige dat je nodig hebt, USB stick van minstens 64gb (32gb is net op het randje) , ikzelf gebruik 1 van 128gb NTFS geformateerd (fat32,exfat of ntfs geformateerd)

Surf naar https://updateportal.skoda-auto.com/nl-be , geef hier je VIN nr in van je wagen.
Het bestand downloaden naar je computer. Uitpakken met 7zip of ander programma.

Open map OI_P73_EU_202225_Offline_Update die uitgepakt is, hier vind je meerdere mappen
MIB31_EU.ROOT
MIB31_EUCM.UR10101
...
Kopieer deze mappen allemaal naar je usb stick, dus niet in 1 map.
Als dit klaar is, stop je de usb stick in 1 van de usb poorten onder het infotainmentscherm, de andere zullen niet werken.
Laat de usb stick nu altijd zitten terwijl je rijd met de wagen. Hij update alleen de gps als je werkelijk in de regio rijdt.

Bron ;)

Veel succes
 

Bijlagen

  • gps1.JPG
    gps1.JPG
    45,8 KB · Weergaven: 15
  • gps2.JPG
    gps2.JPG
    20 KB · Weergaven: 15
  • gps3.JPG
    gps3.JPG
    139,4 KB · Weergaven: 14

hemi24

Forumguru
@Detlev : dat zelf updaten zou moeten kunnen weten we al lang, ik heb tot op heden alleen maar mensen horen roepen dat het bij hun niet werkt…

Mag ik uit jou bericht opmaken dat het jou wel gelukt is?
 

Detlev

Actief lid
Ik heb de usb daarnet gemaakt. Rit van 20min. Geen idee waarom hij van 21.7. naar 21.11 gaat. Maar hij geeft de update gedaan

Het probleem dat niemand het lukt, is omdat het gebrekkig uitgelegd is.
 

Bijlagen

  • received_585707342858269.jpeg
    received_585707342858269.jpeg
    100,7 KB · Weergaven: 26
  • received_726506655345748.jpeg
    received_726506655345748.jpeg
    116,3 KB · Weergaven: 24

hemi24

Forumguru
Volgens mij is het probleem meer dat niet iedereen alle stappen exact van voor tot achter exact volgt…

Ik heb hier ook al eens de beschrijving van VW gepost, maar dan nog zijn er een aantal die blijven roepen dat het niet werkt…

Goed om ook een keer een ander bericht te horen!
 

JMS

Lid
Bij mij op een Superb IV met amundsen van 2020 (software 0278) lukt dit ook niet (volgens dealer zou dit enkel via skoda abonnement kunnen). Op briskoda wel al een gebruiker gezien bij wie het wel lukte (met software 0304). Volgens mij moet je voldoende nieuwe software hebben opdat deze functionaliteit zou werken. Het is dus meer dan enkel de handleiding volgen.
 
Gistere;is de auto voor een grote beurt weggeweest. Had bij de online reservering gezegd dat het nu wel eens tijd werd dat de navigatie ging werken, dwz thuis adres, werkadres en andere instelling zouden worden onthouden. En wat denk je? Nergens iets te vinden dat er iets aan de sw is gedaan, maar de settings blijven nu in het geheugen staan. Het kan dus wel.. jammer alleen dat het ruim een jaar moet duren
 

Robbie146

Senior Member
Met de vakantie voor de deur net de 64Gb USB stick met MP3's leeg gegooid en de laatste kaart update erop gezet.
Aankomende tijd nog wat ritten in NL voor de boeg, dus we zullen zien.
Systeem zit momenteel nog op navigatie databse 22.1
 

Detlev

Actief lid
De laatste versie die je momenteel manueel kan naar updaten is 22.6 ( ECE 2023 45/2022)
OI_P85_EU_202245_Offline_Update
Deze werd in december vrijgegeven. Volgende update verwacht ik ergens mei 2023 :) (2x per jaar)
 

Robbie146

Senior Member
Dat weet ik, die staat nu op de USB stick. Ben alleen wel benieuwd hoe lang het duurt voor de nieuwe kaart geladen is (als er al iets gebeurd).
Inmiddels al een paar uur gereden, maar systeem geeft nog steeds 22.1 aan.
 

Detlev

Actief lid
Normaal de volgende rit zou het in orde moeten zijn. Zolang de usb stick vooraan in de auto ingeplugd zit.
Jammer dat er gewoon geen knop zit om dit up te daten. Zoals de oude versie's
 

Robbie146

Senior Member
Wel, geen vooruitgang. Gisteren terug uit Italië, heen en terug met de USB stick gereden, kaart niet bijgewerkt.
Wel op de heen en terugreis weer de nav over de zeik. Terug zelfs zo erg dat het hele systeem iedere paar minuten opnieuw opstartte wat dus ook de Android Auto navigatie onwerkbaar maakte. Daarnaast hoop foutmeldingen dat inclusief de SOS module, front Assist, ACC, verkeersbord herkenning en wat andere dingen er niets meer beschikbaar was.....Echt vreemd was dat eenmaal in de buurt van Koblenz na een tankstop dit allemaal weer over was en alles weer bleef werken zoals het hoort.
 

Detlev

Actief lid
Usb formatering speelt niets uit. Ik heb hem NTFS geformateerd. Werkt elke keer .
Bestanden moeten idd uitgepakt worden in root van usb stick . Zoals hij gedaan heeft. Daarna in 1 van de usb onder touchscreen geconnecteerd worden.

Mss eens NTFS proberen?
 

Robbie146

Senior Member
Stick zit weer in de auto, nu NTFS al zal dat inderdaad waarschijnlijk niets uitmaken.
Kwam er wel achter dat 7-zip vorige keer een header error heeft gegeven maar vervolgens wel alles uitgepakt heeft.
Heb de kaart opnieuw binnengehaald, deze keer geen error bij het uitpakken.
We gaan het zien :)
 
Bovenaan Onderaan