Columbus Navigatie- en DAB-kuren

DiVini76

Forumguru
Het Columbus-ststeem in mijn S3 uit 2017 vertoont wat kuren...

Navigatie: plaatsen of landen niet kunnen vinden

DAB: al 2x alle opgeslagen zenders weggevallen

Versie:
IMG-20230107-WA0000.jpg

Wie weet waar deze problemen aan kunnen liggen en hoe ik ze oplos?
@Rainesh , jij misschien?
 
Laatst bewerkt:

DiVini76

Forumguru
Ik krijg geen melding dat deze niet zou werken en het is me ook niet echt opgevallen over het rijden of deze wel of niet werkt.
Ik zal er eens op letten.

Denk jij aan de accu dan?
 

EdK

Forumguru
Al eens de unit gereset dmv de powerknop voor een 10sec in te drukken.??
Maar als zenders verdwijnen zomaar dan zou je weer zeggen dat de spanning van gehele unit verdwijnt....
 

DiVini76

Forumguru
Reset nog niet geprobeerd, ga ik testen.
Moet de unit dan uit of aan staan voordat ik de powerknop 10 sec indruk?
 

EdK

Forumguru
Ik heb het gedaan met unit aan ( dus contact aan ) en dan powerknop indrukken net zolang hij zich begint te resetten.
En dan kun je knop loslaten
 

DiVini76

Forumguru
De monteur waar ik de Superb in onderhoud heb geeft mij net aan dat als de accu minder is of begint te worden, er vaak storingen zijn opgeslagen mbt onderspanning. Hij heeft onze Superb na aankoop nagelopen en uitgelezen, maar deze storingen zaten er niet in.

De reset van de Colombus heb ik vanmiddag ook uitgevoerd en morgen zet ik de 2023 versie van de navigatie er op.

Nog andere tips?
 

EdK

Forumguru
Accu spanning zonder en met draaiende motor al eens gemeten ?
En dan bv eind van dag (na wat ritten ) en in de ochtend ( voor je rit maakt )
 

Tees

Donateur
Ook zonder onderspanning meldingen kan een accu aan t einde van z'n levensduur zijn hoor. De enige echt goede test is een accutester erop zetten.

Andere optie is een massakabel die niet helemaal goed contact maakt. Maar ik zit toch ook echt aan een stroomprobleem te denken.
 

DiVini76

Forumguru
Een bevriende VAG-monteur heeft hier ook nog naar gekeken en probleem zit hem in de versie (0836) van mijn Columbus-systeem.
Al mijn klachten komen in het lijstje van mogelijke storingen/klachten voor.

Hier is gelukkig een update (versie 1433) voor beschikbaar en gaan we op korte termijn er op zetten.
Hoop dat het hier allemaal mee opgelost is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan