Columbus Navigatie doet het ineens niet meer.

Rallye

Forumguru
@Fswart Fijn dat het het gelukt is. Als jij blij bent met kaarten uit 2013 is dat prima. Omdat niet iedereen dat is (ik zou dat echt nooit willen) gaf ik andere opties.

Tees

Donateur
Mooi! Was de oplossing toch vrij simpel.
Kaarten updaten is trouwens ook niet heel moeilijk, even het goede bestand downloaden van de Skoda-website, op een SD-kaart zetten en een uurtje wachten.

Fswart

Actief lid
@Fswart Fijn dat het het gelukt is. Als jij blij bent met kaarten uit 2013 is dat prima. Omdat niet iedereen dat is (ik zou dat echt nooit willen) gaf ik andere opties.
Ja klopt. punt is, ik had begrepen dat het twee uur duurt om die nieuwe kaarten erop te zetten, en daar zag ik een beetje tegen op. Want ik heb ze wel, de laatste kaart update voor mijn systeem en dat zijn 2020/2021 kaarten, ook alweer 6 jaar oud inmiddels.

Tees

Donateur
Volgens mij kan dat bij élk VAG navigatiesysteem tijdens het rijden. Alleen heb je dan geen navigatie op dat moment. Alleen systeemupdates moeten volgens mij (bij sommige modellen) verplicht stilstaand uitgevoerd worden vanwege de veiligheid.

EdK

Forumguru
Mooi te lezen !
Komt wel vaker voor met elektronica en software dat het een hikje heeft en dan met een reset of even spanning er af en na een minuut er op de boel weer als vanouds is !

En wat betreft ouder kaartmateriaal, het is niet zo dat je dan nergens meer komt !
Waypoint in Notter was de toko waar ik me eerste Navigatie kocht van Garmin voor op de motor
En die gasten daar vertelden altijd dat je minimaal een 3 jaar met een kaartpakket kon doen, en dat je daarna pas kon gaan merken dat het kaartmateriaal verouderde en dat je dan soms even de weg moest vragen.

Bovenaan Onderaan