Navigatie Columbus & Systeemupdate

Rallye

Forumguru
Ja, je hebt een auto nodig met hetzelfde systeem als jij hebt, dus ongeveer hetzelfde bouwjaar. Ik kijk voor de Amundsen bij de Golf en kies voor een GTI uit 2015 met een Discover Media. Jij zou bij een Passat uit ongeveer jouw bouwjaar kunnen kijken en kiezen voor de Discover Pro (=Columbus).
 

MaxN

Donateur
Je kan de Golf of Passat kiezen. Wel de 2015 Passat en golf kiezen.
De Discovery pro is het type dat je nodig bent.
 

Spector

Forumguru
@Rallye Ik heb een Skoda Superb van 30 December 2016... Bij Passat heb je vanaf 2015 of vanaf 2017

Onder welke zal die van mij vallen haha..?

Hier zit denk ik nog de Columbus in met 2 draaiknoppen? Dan is volgens mij de update die in het Columbus topic staat niet geschikt, maar heel zeker ben ik niet van. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen?
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij ligt 2016 tussen 2015 en 2017. Je moet dus inderdaad de 2015-versie hebben. Je hebt overigens een MIB2 Columbus (in VW-termen Discovery Pro).
 

CharlesTucker

Forumguru
Afhankelijk van je systeem, maar bij mijn auto onder andere voor live traffic (van TomTom), het weer (inclusief een soort "buienradar"), benzineprijzen bij stations in the buurt, je passagiers kunnen eventueel je auto als hotspot gebruiken. Zelf vind ik het meeste vrij zinloos, maar ik ben wel blij met die verkeersinformatie.
 

Rallye

Forumguru
Je zou de interne wlan kunnen gebruiken om je passagiers in de auto op internet te kunnen laten. Dan hoef je ze niet het wachtwoord van je hotspot te geven.
 

CharlesTucker

Forumguru
Waar lees je het weer af? Traffic is ook niet live up to date...?
Het weer, benzineprijzen en nog wat spul zit bij mij verstopt achter het "Skoda Connect" logo in het hoofdmenu van de Columbus. Verkeersinformatie is bij mij wel degelijk live, als m'n auto verbinding heeft met internet (dat doe ik via m'n telefoon, maar kan ook met een simkaart in de auto) dan is het HD-traffic van TomTom. Heeft de auto geen internet verbinding, dan is dat TMC via de radio. Overigens, mijn Columbus is wel vrij nieuw, mijn auto, een Octavia, is pas 3 weken oud. Ik weet niet wat jij hebt, opties en mogelijkheden willen nog wel eens veranderen per type en modeljaar. Dus misschien is niet alles wat ik zeg ook van toepassing bij jouw auto.
 
@CharlesTucker bedankt voor je uitleg. Ik heb een skoda superb van 30 december 2016, met columbus, dus ook vrij nieuw. Ik heb alleen op mijn columbus in het menu geen app met Skoda Connect? Kan dat of moet ik ergens gaan downloaden, software update columbus?
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb geen idee, bij mijn versie is het vrij duidelijk, in het hoofdmenu op de bovenste rij, niet te missen. Als jij dat niet hebt is het misschien toch iets wat er na 2016 bijgekomen is. Of een update zou helpen weet ik niet, misschien iemand anders wel. Bij de eerste keer gebruiken moet het wel geactiveerd worden, maar die "app" was al wel direct aanwezig bij mij.
 

MaxN

Donateur
@skodasuperb2018 heeft denk ik de Columbus met draaiknoppen en niet met alleen de knoppen links van het scherm. Dus weer een andere “oude” variant van de Columbus. De MIB2. Weet niet hoe de nieuwe heet.
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat zou best kunnen, en dat ze allemaal "Columbus" heten maakt het er niet makkelijker op. En zo las ik laatst ergens in een Karoq topic dat er ten opzichte van de versie die ik heb ook weer dingen gaan veranderen. Iemand iets proberen uitleggen zorgt dan al gauw voor verwarring, als zijn versie niet precies hetzelfde is.
 
Bovenaan Onderaan