Columbus Navigatie Columbus, regelmatig te laat met meldingen

micky

Forumguru
is idd wel belangrijk of het steeds op dezelfde plaats gebeurd, dan is het niet de ontvanger, maar het kaartmateriaal
 

Fucky

Senior Member
Je update je kaartmateriaal, niet de navi besturingssoftware.
Gaat niet komen ook volgens de dealer!
Wie ik ook spreek met dezelfde navi, of het een Seat Leon of Audi A3 is, zij hebben allemaal dezelfde klachten.
En een 50 cc motor wordt ook geen 150 cc na een update, dus sneller wordt tie echt niet.
Mijn laatste Opel met CD 70 was niet geavanceerd maar wel vele malen sneller. :jaja:

Mijn zoon heeft een Audi A3 en de dealer kent het probleem en vertelde hem dat er in Maart een software update komt! Hetzelfde platform als de Octavia en de Leon, dus ben benieuwd!
 

Rjansen75

Nieuw lid
Hallo,

Ik rijdt sinds oktober een fijne Octavia III Elegance B. met een Columbus navigatie systeem.
Nu werkt dit systeem echt dramatisch!
Nieuwe Columbus dus met kaar 2014/2015.

Elke keer is hij de weg kwijt, rijdt ik op de snelweg dan wijkt de navigatie van de weg af en rijdt ik volgens de navi ergens in een weiland of zelfs op een weg 1 km verderop.
De dealer weet niet waardoor het komt, het systeem moest volgens Pon worden geupdate, dit is gebeurd, maar bij koude motor weer hetzelfde probleem...

Kent iemand dit probleem???


Probleem opgelost!
Meer dan een week bij de dealer, GPS antenne vervangen (eigenwijze dealer) maar uiteindelijk de gehele module in het dashboard kastje vervangen, Nu blijf ik weer op de weg!!!
 

Tomeo

Nieuw lid
Hallo,

Ik rijdt sinds oktober een fijne Octavia III Elegance B. met een Columbus navigatie systeem.
Nu werkt dit systeem echt dramatisch!
Nieuwe Columbus dus met kaar 2014/2015.

Elke keer is hij de weg kwijt, rijdt ik op de snelweg dan wijkt de navigatie van de weg af en rijdt ik volgens de navi ergens in een weiland of zelfs op een weg 1 km verderop.
De dealer weet niet waardoor het komt, het systeem moest volgens Pon worden geupdate, dit is gebeurd, maar bij koude motor weer hetzelfde probleem...

Kent iemand dit probleem???


Ik heb exact hetzelfde probleem evenals de ook al door anderen aangehaalde vertraging bij bochten naijlende navigatie. Maar het meest hinderlijke vind ik inderdaad wel dat je bij starten vele tientallen meters naast de weg zit, waar je staat of rijdt en dat het zeker 15 min. duurt alvorens je een beetje in de buurt komt van waar je je werkelijk bevindt. Bedroevend slecht. Een update (waar ik overigens ook discussie over had met de dealer) bracht nauwelijks soelaas en dus stond ik in Parijs 7km! naast de plek waar ik moest zijn!
Nee, ik heb wel betere en snellere systemen gehad, waaronder mijn GSM.
 

Darkside

Forumguru
Ik heb exact hetzelfde probleem evenals de ook al door anderen aangehaalde vertraging bij bochten naijlende navigatie. Maar het meest hinderlijke vind ik inderdaad wel dat je bij starten vele tientallen meters naast de weg zit, waar je staat of rijdt en dat het zeker 15 min. duurt alvorens je een beetje in de buurt komt van waar je je werkelijk bevindt. Bedroevend slecht. Een update (waar ik overigens ook discussie over had met de dealer) bracht nauwelijks soelaas en dus stond ik in Parijs 7km! naast de plek waar ik moest zijn!
Nee, ik heb wel betere en snellere systemen gehad, waaronder mijn GSM.
Er zijn hier op het forum ook legio mensen die deze problemen niet hebben. Of dus op hebben gelost met hun dealer.
Zou toch echt terug gaan naar je dealer. Dit is gewoon niet de bedoeling van een navi systeem.
 

MarcoO2

Forumguru
Bovendien is het systeem daar veel te duur voor. Gewoon teruggaan inderdaad! Voor die prijs mag je meer verwachten.
 
Bovenaan Onderaan