Columbus Navigatie Columbus, regelmatig te laat met meldingen

Jannes

Lid
Nu al een aantal malen met de Columbus de afslag gemist.
Geeft aan door rijden, en als je voorbij bent dan moet je keren.
Soms is dat wel, maar vaak niet mogelijk of een eind om.
Ik had dit met mijn vorige navigatie in de Ford niet.
Het lijkt wel of hij regelmatig achter de feiten aanloopt.
Ook vandaag stuurde hij me bij Utrecht een aantal keren verkeerd.
Begon al op de A27 waar hij niet wist waar hij er af moest voor een adres.
Toen in de stad, diverse keren hier rechts, wat links moest zijn.
En dat waren toch echt routes die al jaren het zelfde zijn door de stad heen.
De auto is geweldig, maar de navigatie is een heel stuk minder helaas.
Wachten op een mogelijke update, en hopen dat die beter is.
 

Fucky

Senior Member
Mijn Amundsen is nu 3x geupdate maar blijft traag!
Laatste update P45
Mijn oude tomtom doet het beter!
 
Laatst bewerkt:

jonbongoofy

Forumguru
Ik heb dat nog nooit gehad met de columbus. De keren dat ik de afslag mis komt het doordat ik niet goed zit op te letten :jaja: Het opstarten en invoeren van een adres was bij mijn door tomtom geleverde navigatie in de mazda echter wel een stuk fijner/sneller
 

AndreM

Forumguru
Mijn Amundsen is nu 3x geupdate maar blijft traag!
Laatste update P45
Mijn oude tomtom doet het beter!

Je update je kaartmateriaal, niet de navi besturingssoftware.
Gaat niet komen ook volgens de dealer!
Wie ik ook spreek met dezelfde navi, of het een Seat Leon of Audi A3 is, zij hebben allemaal dezelfde klachten.
En een 50 cc motor wordt ook geen 150 cc na een update, dus sneller wordt tie echt niet.
Mijn laatste Opel met CD 70 was niet geavanceerd maar wel vele malen sneller. :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Badnews

Senior Member
Mijn navi is eigenlijk ook nooit te laat, klopt altijd wel.
Mijn oplettendheid is vaker de oorzak :)

Maar hij is snel genoeg, herberekenen gaat redelijk vlot, invoeren door ik meestal door spraak, om het tijdens het rijden wat lastig is om telkens de goede knopjes in te drukken. Hij is niet super snel, maar snel genoeg voor mij.
 

micky

Forumguru
Ik heb dat nog nooit gehad met de columbus. De keren dat ik de afslag mis komt het doordat ik niet goed zit op te letten :jaja: Het opstarten en invoeren van een adres was bij mijn door tomtom geleverde navigatie in de mazda echter wel een stuk fijner/sneller
Dan heb je zeker de oude Columbus, die in de O3 is sneller dan je met typen bij kunt houden.

Overigens is die van mij nooit te laat, altijd keurig op tijd
 

Joske

Forumguru
En een 50 cc motor wordt ook geen 150 cc na een update
tis te zien wat voor een "update" je hem geeft! ;) :D


@Jannes
oh en betreft de Columbus: ik vind hem snel, werkt goed en idd, nog geen afslag gemist.. Je had toevallig toch niet aan het uitzoomen geweest waardoor je de afslag niet zag op de kaart? (heb ik wel al gehad, omdat de navigatiestem altijd afstaat bij mij..)
 

Darkside

Forumguru
zowel met de oude als de nieuwe nooit problemen gehad.
De oude was wel wat traag als je al de hoek om was dat de kaart nog moest "draaien"

De nieuwe echter is gewoon lekker snel.
 

lugolux78

Forumguru
Devils advocate.
Heb je met stembegeliding? Dus hoor je al 1km van te voren dat afslag er aan komt?

Gebruik je splitscreen met Manoeuvre aanwijzingen? (twee keer navigatie toets achter elkaar drukken en vervolgens Manoeuvre kiezen)

Doe je de pijl in de matrix goed interpreteren? (eerst vol en dan gaande weg leeg hoe dichter bij afslag)
 

rouwehand

Senior Member
Voor mij absoluut niet herkenbaar. Zeker met de aanwijzingen in het Maxidot display, waarin je bij een afslag goed kan zien wanneer je echt eraf moet (streepjes tellen af)
 

Rjansen75

Nieuw lid
Hallo,

Ik rijdt sinds oktober een fijne Octavia III Elegance B. met een Columbus navigatie systeem.
Nu werkt dit systeem echt dramatisch!
Nieuwe Columbus dus met kaar 2014/2015.

Elke keer is hij de weg kwijt, rijdt ik op de snelweg dan wijkt de navigatie van de weg af en rijdt ik volgens de navi ergens in een weiland of zelfs op een weg 1 km verderop.
De dealer weet niet waardoor het komt, het systeem moest volgens Pon worden geupdate, dit is gebeurd, maar bij koude motor weer hetzelfde probleem...

Kent iemand dit probleem???
 

Badnews

Senior Member
Nooit last van gehad, hoogstens dat ik heel soms bij VW in duitsland begin.
Maar een afslag heeft ie al door als ik net voorbij het verdrijvingsvlak ben, werkt echt prima.

Denk dat je gps antenne misschien niet goed werkt...
 

Kiekerjan

Forumguru
TomTom heeft contract met VAG afgesloten, las ik van de week.

Wie weet wat dit voor toekomstige modellen kan betekenen...

Wat ik vind het bedienen van de standaard navi ook een drama!
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Ik meen dat er enkele uren geleden ook een topic was geopend met ongeveer hetzelfde onderwerp.
Mssch kan een Moderator deze samenvoegen, net zo handig, denk ik.
Voor R. Jansen °1975: ik heb ook sinds 8 maanden een O3 met Columbus en dat ding werkt feilloos. Nog nooit zo'n goede GPS gehad .... met uitzondering van de TRIPY II die ik op de motor gebruik (maar dat is een heel ander soort GPS met andere doelstellingen en dus is dat een ander verhaal; geen vergelijk)
Het enige dat al eens fout is geweest is de hoogte-aanduiding. Dan reed ik zowaar eens 24m onder de zeespiegel in ons Vlaamse polderland. Maar daar werd ik nu niet direct zenuwachtig van.
In het ander topic werd iets gelijkaardigs beschreven als jouw probleem: dus het kan ons allemaal aanbelangen.
Ik hoop dat je probleem opgelost wordt. Het zou goed zijn om dat dan ook in de groep te gooien.
 
Bovenaan Onderaan