Amundsen Navigatie Amundsen+

BertjeB

Senior Member
Vreemde vraag misschien, maar hebben jullie bij jullie nieuwe wagens ook een sd-kaart met de navigatiesoftware gehad? ik heb deze nog niet gehad/gevonden.......
 

Sk_Hans

Forumguru
Bij een nieuwe auto staat alles als het goed is gewoon up to date geïnstalleerd. Daar krijg je geen aparte SD kaart bij. Die heb je ook niet nodig. In het SD slot van het systeem kun je zelf een SD kaart met muziek stoppen.
 
Nou up-to-date is een beetje te optimistisch; bij mijn Octavia waren eind 2011 de kaarten zwaar verouderd. Na een jaar communiceren met Pon en hulp van mijn dealer heb ik uiteindelijk een SD-kaartje met de nieuwste versies gekregen. Tot die tijd was eerst het standpunt van Pon: koop maar de nieuwste versie voor ca 150,= ....
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn dealer had het over een update van 200 euro en adviseerde om voor dat geld een TomTom te kopen (wel eerlijk zeg maar..). Nu ben ik in mijn dagelijkse werk niet echt afhankelijk van een up-to-date kaart, anders zou ik denk een Navigatie app op m'n telefoon gebruiken met wel up-to-date kaart materiaal.

De kosten van de updates en de frequentie waarmee de updates uitkomen zouden eigenlijk bovenaan moeten staan als je een Navigatie-systeem koopt (of een auto met). In mijn vorige auto had ik een JVC systeem, daarmee was het nog dramatischer dan bij de Amundsen+. Die kon je dan weer wel op een "voordelige" manier update-en. Bij de Amundsen gaat dit nog altijd niet, mocht je daarin geïnteresseerd zijn, dan kun je de weg (op Internet dan) vast wel vinden.
 

BertjeB

Senior Member
Ok, bedankt voor jullie reacties maar wat gebeurd er als er iets misgaat met de data? dan kun je niets terugzetten.... of doet de dealer dat dan gewoon?
 

Bakkertje

Forumguru
De data staat in het geheugen van de Amundsen+ die heeft ook verder geen CD of SD kaart nodig om te kunnen werken. Het voordeel is dat ie echt razend snel routes berekend. Als dat geheugen stuk gaat is je Amundsen stuk en zul je inderdaad naar de dealer moeten..
 
Even een vraagje van een oud-skodarijder. Ik heb in mijn Passat (2012) een RNS 315, wat volgens mij hetzelfde is als een Amundsen. Ik heb versie 3.0 (Western Europe 0038). Nu lees ik her en der op internet dingen over mapcare. Zou het echt zo simpel zijn om dat te downloaden? Iemand al geprobeerd? Hier de link naar de Skoda-updatepagina. Want ook bij VW vragen ze 199 voor een update. Toen ik m bestelde werd er nog vrolijk een jaarlijkse update toegezegd... (op basis van de oude versie denk ik...)

Dank vast. Gr. Gerard
 

Rallye

Forumguru
Wat ik zo snel op internet kan vinden lijkt te gaan over Noord-Amerika of over de nieuwe Amundsen (Octi III, waar een ander apparaat dan de RNS315 ook Amundsen genoemd wordt)?
 
@Rallye; Ah, dat verklaart t. Zou wel jammer zijn. Ik woon in een nieuwbouwwijk en vind t eigenlijk best irritant dat mijn eigen huis niet eens te vinden is... Terwijl het er al ruim 2 jaar staat!

Ik zoek nog even verder. Heb de dealer al wel gevraagd wat er gebeurt als ik er een nieuwere versie op zet. Want de oorspronkelijke versie heb ik niet op SD gekregen. Was natuurlijk al geïnstalleerd toen ik de auto ophaalde.
 

om1

Senior Member
Ik heb even gekeken in mijn Rapid SB met Amundsen+. Deze is eind maart geleverd, en heeft versie 5 (in het "gewone" kaartmenu en versie 055 in het "hou de Setup toets even vast" menu.
 
Bovenaan Onderaan