Navi en maxidot niet meer leverbaar.

Gister bij het ophalen van onze auto hoorden wij dat er lever problemen zijn met de navigatie systemen en maxidot displays.
het wordt waarschijnlijk januari voor dat deze weer leverbaar zijn.
Heb je een auto met 1 van beide optie's in bestelling zou ik hier even navraag over doen namelijk gaat de prijs in Januari met 2% omhoog en zou ook het BPM voordeel afgeschaft worden.
Dus dat zou betekenen dat je auto meteen veel duurder wordt dan je dacht bij het bestellen.
 
Navi en maxidot zou kunnen en hoop dat we nu niet weer een bpm discussie krijgen dacht dat dat nu wel duidelijk is hoe het zit
 
Fabrieks definitieve planning voor mijn auto staat nu op week 41 en heb ALLE opties (okee, niet het rokerspakket)
Lijkt me dus niet dat er problemen zijn.... heeft alleen lang geduurd. Zal dadelijk tussen bestellen en afleveren zo'n week of 18 zitten
 

Mixh

Lid
Gister bij het ophalen van onze auto hoorden wij dat er lever problemen zijn met de navigatie systemen en maxidot displays.
het wordt waarschijnlijk januari voor dat deze weer leverbaar zijn.
Heb je een auto met 1 van beide optie's in bestelling zou ik hier even navraag over doen namelijk gaat de prijs in Januari met 2% omhoog en zou ook het BPM voordeel afgeschaft worden.
Dus dat zou betekenen dat je auto meteen veel duurder wordt dan je dacht bij het bestellen.

Soms zijn paniekverhalen leuk. Je schrikt, gaat bellen met de dealer en hoort dan dat de productieweek van je GL met Navi en MaxiDot juist vier weken naar voren is gehaald! :super:
Kortom: mijn dealer levert volop Fabia's-met-navi uit en verwacht de mijne in week 41 of 42 binnen te zien varen :489:
 

corsaar

Senior Member
Leuk al die indianen verhalen je schrikt je iedere keer rot.
Dit zit hem echt niet in de mensen die ze op het forum vertellen
maar meer in de fantasie verhalen van de verkopers.
 
:DHeb drie weken geleden gebeld met de dealer. Mij Fabia met alle opties, behalve het rokerspakket, heeft definitief productieweek 39. Ik denk dat ze vandaag hebben geschuurd en geplamuurd...:grin:
 

Snoopy

Lid
:DHeb drie weken geleden gebeld met de dealer. Mij Fabia met alle opties, behalve het rokerspakket, heeft definitief productieweek 39. Ik denk dat ze vandaag hebben geschuurd en geplamuurd...:grin:

Bij mij hetzelfde verhaal.
Als ik de moed kan opbrengen zal ik morgen nog eens bellen.:1884:
 

PC-fre@k

Banned
Hah, de TS durft wel nu hij zelf een Greenline heeft staan.

BPM blijft gewoon zoals het is, dat zouden de meesten onder ons nu toch wel moeten weten na de overkill aan dubbele topics...
Maxidot en navi zijn gewoon te leveren, problemen van navi zijn allang voorbij (niet dat ik de skoda versie heb).

Dat hele indianen gedoe is eigenlijk ook waarom ik gewoon week 1 aanhoud. Het gaat toch altijd te lang duren, het zal ongetwijfeld vertraagd worden en die 2% komt er toch bij voor alle afleveringen in 2011. Die 2% heb ik dus alvast betaald (op papier) en laat hem vrolijk in week 1 afleveren, zonder BPM en MRB op kenteken van 2011. Dat is pas een goed voornemen, een onbezorgd, groen, voordelig 2011 (aanschaf daargelaten..)
 

Noord26

Forumguru
Gister bij het ophalen van onze auto hoorden wij dat er lever problemen zijn met de navigatie systemen en maxidot displays.
het wordt waarschijnlijk januari voor dat deze weer leverbaar zijn.
Heb je een auto met 1 van beide optie's in bestelling zou ik hier even navraag over doen namelijk gaat de prijs in Januari met 2% omhoog en zou ook het BPM voordeel afgeschaft worden.
Dus dat zou betekenen dat je auto meteen veel duurder wordt dan je dacht bij het bestellen.

Dat er problemen zijn geweest met MaxiDot is mij ook verteld toen de aflevering 2 weken werd vertraagd. Echter heb ik geopteerd om de auto op de geplande tijd af te leveren en later de nodige software-update uit te laten voeren. Dat werd gedaan anderhalve week na ontvangst. Was in 10min gebeurd.

Deze update was nodig omdat MaxiDot een storing kon geven in het CanBus-systeem. Wij hebben het ook ervaren met het gebruik van de claxon. Deze bleek na gebruik de audio-stuurbediening en de claxon zelf niet meer te werken. Dan moest de auto eerst uit gezet worden.

Dit is inmiddels bekend onder de Fabia GL en Seat Ecomotive, bij de importeur. Dus voor de mensen die hun auto in de eerste week september of eerder hebben gekregen is een software-update beschikbaar/noodzakelijk.
 
Bovenaan Onderaan