Navi CD

EdK

Forumguru
Oke maar dat is dan geen HD zoals de columbus had !
Maar in je manual praat men al over een geheugen kaart ipv de CD/DVD.... :pieker:

hemi24

Forumguru
Als je goed kijkt, zie je ook nog eens dat het een foto is van de handleiding en niet van de unit zelf…

Tees

Donateur
Deze discussie hebben we eerder gehad @EdK, maar je hebt een stukje gelijk: tis geen interne HD maar interne SD ;)

Slider

Forumguru
Vraag is ook hoeveel nut het nog heeft, de laatste RNS315 versie is V12 uit 2020 wat ik kan vinden. Ook alweer 4 jaar oud.

Lijkt wel alsof de maps op het geheugen stonden wat nu verloren is gegaan en dat de CD is niets mee te maken heeft gehad? Op een CD past hoe dan ook geen maps lijkt me, is maar 750Mb max. Als het al een navi disc is geweest, moet het een DVD zijn geweest van 4,7Gb.
Misschien zelfs een dual layer DVD, in mijn O2FL destijds had ik een 8,5Gb DVD moeten aanschaffen (dual layer) om updates voor mijn Columbus er op te krijgen.

@Paul 57 Herinner je je nog iets van de sticker bovenop de disc? Had dat logos van Skoda of VW? Zag het er legitiem uit of zelf gebrande disc?

Nee het was een neutrale cd vol mer krassen,omdat deze niet werkte heb ik hem weggegooid! volgens mij stond er iets van etsy op ?
vc

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Dan was dat vast geen navi disc. En het heeft dus wel voorheen gewerkt, als ik je eerste post lees?
Dan stond het OF op een SD card OF het was op het interne geheugen geïnstalleerd. Hoe het dan weg kan, geen idee van.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
@Slider ik gebruik diezelfde V12 sinds 2 jaar in mijn O2 en ben tot nu toe nog niet mis gereden op basis daarvan. Voor mij is het dus zeker van toegevoegde waarde, omdat ik het zeer prettig vind om de routeaanwijzing in mn dashboard te hebben en netjes gekoppeld met de radio (dus zachter bij instructies).

Slider

Forumguru
Kan ook zeker goed gaan, veel hoofdwegen veranderen niet fundamenteel natuurlijk.

Maar als voorbeeld die ik weet, is recent (afgelopen jaren) de A12 afrit bij Ede/Wageningen helemaal op de schop gegaan. Afrit en oprit zijn aan de andere kant van de prov weg er boven gelegd, gevolg is dat iedereen niet meer op de borden let en verkeerd staat. En 5 rijbanen proberen over te steken naar de nu juiste kant. Want de navi zij rechtsaf.....en je moet nu linksaf.
En er is net vorig jaar een compleet nieuwe prov weg aangelegd, was weiland voorheen. Die zal pas bij komende updates toegevoegd gaan worden aan maps.
Zo zullen er nog vele aanpassingen zijn die wel degelijk echt verkeerd zijn op oudere kaarten.

Ik navigeer veel liever met Google Maps, dan ingebouwde navi.

Zojuist de navi sd ontvangen, alle nl plaatsen erin maar hoe krijg ik hem van zij oude adres af. De vorige eigenaar heeft ermee naar Griekenland gereden en telkens is dit de eindbestemming????

Tees

Donateur
Ergens staat een instelling wat het thuisadres is. Ik neem aan dat je die bedoelt? In de navigatiemodus op Setup drukken, dan kan je die volgens mij instellen. En anders is de handleiding een goed hulpmiddel ;)

EdK

Forumguru
Gewoon ff de unit naar fabrieks instellingen zetten
Kun je hem geheel naar eigen wens instellen daarna en geen gezeur van oude gebruikers met meldingen die dan weer moeilijk te vinden zijn

• Leuk
Waarderingen: Tees
Oke thnx, tja ben al wat ouder en niet zo goed met al die nieuwe gadgets. ben uit de tijd van cd-ke erin en klaar

ik heb de auto pas en de cd die erbij was is defect (wordt er gelijk uitgeworpen ) dus ben op zoek naar een andere cd dat is alles. Kan hem bestellen bij Etsy maar heb hier twijfels over!
ik heb hem pas bij Etsy besteld € 25 , was er snel , en werkt perfect

Bovenaan Onderaan