NAM Gent / Garage De Smet Ninove (België)

GentseGast

Nieuw lid
Hey

Heeft er iemand ervaring met de Nieuwe Automobiel Maatschappij in Gent of Garage De Smet in Ninove?

Ben vorige week een kijkje gaan nemen naar de Octavia bij De Smet en was aangenaam verrast door de klantvriendelijkheid. Maar omdat ik in Gent woon is het natuurlijk makkelijker om bij NAM in Gent te gaan mochten ze een daar een goeie service bieden.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Misschien kunnen onze belgische vrienden hier antwoord op geven.

Hey

Heeft er iemand ervaring met de Nieuwe Automobiel Maatschappij in Gent of Garage De Smet in Ninove?

Ben vorige week een kijkje gaan nemen naar de Octavia bij De Smet en was aangenaam verrast door de klantvriendelijkheid. Maar omdat ik in Gent woon is het natuurlijk makkelijker om bij NAM in Gent te gaan mochten ze een daar een goeie service bieden.
Ik ben gaan prijsvragen bij De Smet en NAM Gent. De kortingen die ze geven, zijn standaard kortingen. Dat zal het verschil niet uitmaken. Maar kwestie van technische kennis van de verkopers, zijn ze bij De Smet véél beter ingelicht dan bij NAM. (4X4 versie staat dus wel degelijk 2cm hoger, daar ze bij NAM zeiden dat dat absoluut niet het geval was) De Smet is ook een familiebedrijf, en al veel goede reacties van gehoord. De Smet staat in Ninove ook bekend voor zijn klantvriendelijkheid, goede service en betrouwbaarheid. De verkoper bij De Smet (Joris), zal u ook geen opties proberen verkopen die je niet zelf zal vragen of nodig hebt. Daar ze bij NAM constant vroegen, ...Echt geen xenon,... etc.. Dat is natuurlijk mijn mening...
En, waar heb je nu gekocht, en wat zijn uw bevindingen?

Captain Hook

Forumguru
Maar kwestie van technische kennis van de verkopers, zijn ze bij De Smet véél beter ingelicht dan bij NAM. (4X4 versie staat dus wel degelijk 2cm hoger, daar ze bij NAM zeiden dat dat absoluut niet het geval was)
Ik kan deze bedrijven niet beoordelen, maar in dit geval hebben ze beiden gelijk/ongelijk! Vandaar mijn opmerking in een andere thread, dat ze alle verkopers mogen afschaffen.

Een O2 Scout 4x4 heeft een bodemvrijheid van 179mm
Een O2 Combi 4x4/TDI heeft een bodemvrijheid van 163mm
Een O2 Combi TSI 2WD heeft een bodemvrijheid van 125mm

Dus wie heeft er nou gelijk? :koffie:

Ik kan deze bedrijven niet beoordelen, maar in dit geval hebben ze beiden gelijk/ongelijk! Vandaar mijn opmerking in een andere thread, dat ze alle verkopers mogen afschaffen.

Een O2 Scout 4x4 heeft een bodemvrijheid van 179mm
Een O2 Combi 4x4/TDI heeft een bodemvrijheid van 163mm
Een O2 Combi TSI 2WD heeft een bodemvrijheid van 125mm

Dus wie heeft er nou gelijk? :koffie:
Dat is dus een verschil van 38mm tussen een gewone 2WD en een 4X4? Is dat niet veel?

Captain Hook

Forumguru
@Rogier1: moet je niet aan mij vragen, ik copy&paste slechts de standaard technische gegevens van Skoda. :winkie:

Vraag het aan de technisch gekwalificeerde verkopers bij een van die garages die je noemde... :ahum:

@Rogier1: moet je niet aan mij vragen, ik copy&paste slechts de standaard technische gegevens van Skoda. :winkie:

Vraag het aan de technisch gekwalificeerde verkopers bij een van die garages die je noemde... :ahum:
Technische spec. Skoda website:

Bodemvrijheid niet te vinden... Wel de hoogte
Scout: 1533mm, 4X4: 1488mm, 2wd: 1468

Dus de 4X4 staat dus 2 cm hoger dan de gewone 2WD....

Over bodemvrijheid wordt er niet gesproken op de Belgische website van Skoda. Maar ik veronderstel dat die 2 cm zich ook vertaald in de bodemvrijheid. Bodyliften gaat niet bij europese wagens zoals ze bij de Wranglers soms doen ;)

Captain Hook

Forumguru
Goed lezen; er is verschil tussen de gewone 4x4 en de Scout 4x4.

Overigens zijn uitgebreide technische gegevens vaak veel overzichtelijker te vinden op skoda.de.

@ CH; Als gij op een belgische website de bodemvijheid vind van de 4X4 vind, (geen Scout), kom ik u persoonlijk nen bak bier brengen...

Bovenaan Onderaan