Naar beneden draaiende buitenspiegel

Over een aantal weken krijg ik mijn nieuwe Octavia 4 RS IV.
Het enige waar ik niet helemaal achter kan komen is de optie voor de naar beneden draaiden buitenspiegel bij het achteruit rijden.

Soms lees ik dat deze alleen bij de elektrisch verstelbare stoelen zit.
Bij deze stoelen staat dan vaak icm. Side assist en geheugenfunctie op buitenspiegels.

Nu heb ik geen comfort stoelen, maar wel side assist als optie gekozen.

Weet iemand aan welke optie deze functie is gekoppeld?
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    23 KB · Weergaven: 31

jongetje

Forumguru
Ik heb de elektrisch verstelbare stoelen en dan gaat de spiegel idd naar beneden bij achteruit rijden als ik de knop op R zet. Iemand die de standaard stoelen heeft zou uitsluitsel moeten geven in jouw geval.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat het er van huis uit niet op lijkt te zitten wil nog niet per definitie zeggen dat het niet geactiveerd kan worden.

Mijn Leon heeft geen elektrisch verstelbare stoelen, maar evengoed kon het kantelen van de rechterspiegel door @Rainesh wel worden geactiveerd. Ik gebruik het overigens alleen als het nodig is (spiegelknopje op R zetten voordat de achteruit wordt ingeschakeld), want als ik bij het achteruitrijden breed overzicht wil houden (ik heb een S-bocht in de oprit) vind ik het juist niét handig.
 
Ik gebruik het standaard, onze oprit loopt iets op en er staat tuinverlichting dan is het soms lastig te zien of ik te dicht op de verlichting sta...
 

Antera

Donateur
Heb je de spiegelknop op de rechter spiegel gezet toevallig? Weet ook niet of het een standaard menu optie is geworden

+
@Hartger! Is “geheugenfunctie op spiegels” hetzelfde als naar beneden draaiende rechterbuitenspiegel?

Nope geheugen functie zit gekoppeld aan de electrsche stoelen
 
Bovenaan Onderaan