Na vervangen batterij sleutel, reageert deze niet meer

olabied

Nieuw lid
Goeiedag allemaal,

Ik heb een Skoda karoq bj eind 2022,

Ik heb batterij vervangen van mij sleutel, omdat ik keyless enter systeem foutmelding kreeg,
Echter na vervangen van deze batterij reageert mijn auto niet meer op deze ab.

Moet je dan een handeling verrichten zodat deze autosleutel herkend wordt?
Als ik op de knopjes druk, knippert wel een rode lampje, alleen gaan de deuren niet meer open of dicht, er gebeurd niets,

Zijn er mensen met ervaring verstand?
 

EdK

Forumguru
Moet je dan een handeling verrichten zodat deze autosleutel herkend wordt?
Ja, als goed is staat dat beschreven in de manual, dat is dat boekje ( papier ) of op de webpages manual volledig beschreven !
Zou er eens in kijken, je hebt daar ook een bedrag voor betaald toen je je wagen kocht !! :koffie:
:koffie:
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb je de juiste knoopcel genomen (zelfde type, CR20xx, als de oude) én heb je het plakkertje aan de onderkant eraf gehaald? ;)

Verdere handelingen heb ik nog niet hoeven verrichten bij mijn kessysleutels, waarvan ik in 5 jaar tijd 2x de batterij heb vervangen.
 
Je kan gewoon de baterijen vervangen zonder problemen of in te hoeven leren.
Baterijtje misschien verkeerd om leeg baterijtje gekocht of iets in die geest.
 

fanSkoda-VW

Donateur
ehhh... en houdt de sleutel eens tegen de metalen ring v d startknop. En druk dan een toets in.
Dat stond in het boekje v d Scala.
 

olabied

Nieuw lid
Heb je de juiste knoopcel genomen (zelfde type, CR20xx, als de oude) én heb je het plakkertje aan de onderkant eraf gehaald? ;)
ja gewoon c2023 was de vorige, wanneer ik de oude batterij terugplaats, zelfde probleem

Je kan gewoon de baterijen vervangen zonder problemen of in te hoeven leren.
Baterijtje misschien verkeerd om leeg baterijtje gekocht of iets in die geest.
ja dat dacht ik dus ook, tot ik deze had vervangen, en ineens kon ik niet mn deuren etc openen, auito reageert niet meer op de sleutel.
nee is hetzelfde een cr2023, ik heb zelfs de oude batt weer terug geplaatst zelfde probleem, net of mijn auto deze sleutel ineens niet meer herkend.

Ja, als goed is staat dat beschreven in de manual, dat is dat boekje ( papier ) of op de webpages manual volledig beschreven !
opn hun site was deze manual niet beschikbaar, heb er een gevonden, daarin staat gewoon oude batterij eruit, en vervolgens op een toets klikken, en dan batterij plaatsen en op een toets klikken, maar dit hiel niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru

Naar deze webpages gaan en je VIN nummer invoeren
Dan de taal invoeren die je wil lezen en je kunt de manual downloaden of als je een hele nieuwe hebt dan kun je de online manual lezen.
 

olabied

Nieuw lid
is niet beschikbaar, maar heb er een gevonden, maar heb deze stappen doorlopen, maar echter werkt het nog steeds niet.:

The vehicle cannot be unlocked or locked with the remote control There may be the following reasons: ▶ The battery in the key is empty. › Replace the battery » page 23. ▶ The key is not synchronized. Synchronize the key as follows: › Press any button on the key. › Unlock the door within 1 minute with the key via the locking cylinder » page 25. If necessary, the key must be synchronized if a favoured button on the key has been repeatedly pressed outside of the effective range of the remote control.

ik heb op willekeurig toets van mijn ab iongedrukt, vervolgens daarna tegelijkertijd deur met sleutel geopend zoals in de omschrijving, nog steeds gebeurd er niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Voortbordurend op de mogelijk kapotte sleutel: heb je de oude batterij nog gecontroleerd op de restspanning? Mogelijk was die nog lang niet echt leeg, maar heeft de sleutel idd de geest gegeven. Een check met de tweede sleutel kan hier wat meer duidelijkheid geven.
 

EdZ

Donateur
Ligt me bij dat de verkoper mij vertelde 'm in geval van problemen in het vakje in de middenconsole te doen (past er net in) en dan proberen te starten. Geen idee of dat waar is.
 
Vandaag was het zo ver.
Mijn batterij van mijn a.b was leeg.
Naar vervangen van de batterij deed deze helemaal niets geen teken van leven helemaal niets.
2 baterijen verder nog niets.
Vervolgens de vag reparateur gevraagd.
Hij vroeg mij wat voor soort batterij ik geplaatst had.
Uiteraard gewoon de 2025 die er al in zat.
De tweede vraag was, waar komt deze batterij vandaan? en is het een budget knaller.
Waren baterijen van grundig in z'n verzamel verpakking.
Daar zit het probleem zij hij vervolgens.
Ga maar eens een duracel of varta halen.
Varta in de a.b gestop en meteen werken.

Tip van de dag.
Doe maar even een kwaliteit baterijtje erin
 

hemi24

Forumguru
Dealer heeft er bij mij de laatste keer een Panasonic batterij in gestopt: Jammer zeg!
Na 2 maand weer melding: batterij leeg
 

Canon-Eye

Forumguru
En wat dan nog @EdK ? Is een monteur die van het forum iets verstandigs oppikt/toepast dan eigenlijk niet bekwaam te noemen?
Dat lees ik althans tussen de regels door... ;)


(doet-ie iets verstandigs, is het wéér niet goed...)
 

EJS

Forumguru
Vandaag een soort gelijk probleem gehad bij mn superb. Om geen nieuw topic te starten meld ik het hier maar even. Misschien dat iemand er z'n voordeel mee kan doen.

Na verscheidene meldingen van batterij sleutel vervangen op de maxidot dit vandaag gedaan. Nieuwe Varta batterij erin gedaan. Openen en sluiten via de afstandsbediening geen probleem, starten en keyless entry werkte echter niet. Ook met geen mogelijkheid werkende te krijgen.
Uiteindelijk Varta eruit gehaald en Duracel erin gedaan (was ook het merk dat erin zat) en alle problemen opgelost.
Ook tussen de A-merken kan nog wel verschil zitten dus.
 

Captain Hook

Forumguru
Dat heeft imho weinig met het merk van de gebruikte batterij te maken @EJS . Eerder met hoe oud c.q. de nog aanwezige batterijspanning van de gebruikte batterij. Heb je b.v. met een multimeter gemeten wat voor een spanning beide batterijtjes nog geven?
Of was één van beiden wellicht al een stuk ouder? (te) Lang in de verpakking b.v.
 

EJS

Forumguru
Geen idee. De Duracel lag iig al minstens een jaar (of miss zelfs 2) voor nood in de auto. De Varta was net aangeschaft, hoeft natuurlijk niets te zeggen over de leeftijd, maar toch. Dacht ergens hier op het forum ook gelezen te hebben dat starten altijd zou moeten lukken, ook als de batterij leeg is. Met mn reservesleutel waarvan bleek dat de batterij ook leeg is (openen en sluiten ging zelfs niet met AB) lukte het starten wel.

Laat ik het zo stellen het kan lonen om verschillende batterijen te proberen alvorens je er vanuit gaat dat er iets kapot is.
 
Bovenaan Onderaan