na TL VW-Golf 50+ nu Karoq

Zoals titel aangeeft werd mijn 50+ (sportsvan ;) ) rijdend op een rotonde van rechts aangetikt en werd deze TL verklaard door de verzekering.

Door een kennis werd ik verwezen naar een garage en daar werd gevraagd naar mijn wensen:
1) Ik wil rechtop zitten
2) Naar rechts kijkend wil ik geen blinde hoek vanwege de binnenspiegel
3) Heb de altijd (met korte onderbreking) VW (Golf, Caddy, 50+) gereden, diesels
In de garage proef-gezeten in verschillende SUV's. Stoel in laagste stand en dan kijken naar de binnenspiegel, of beter, eronderdoor. Dat lukte alleen bij de Karoq, dus die werd t, uit '21 met nog geen 60K op de teller.
Moet er wel bij zeggen dat ik nooit een voorstander ben geweest van SUV, maar nood breekt wet. Gelukkig maar!

Gebruik is voornamelijk zakelijk (ZZP-er) en familie, per jaar circa 25-30K waarvan de meeste stukken kort zijn.

Volgens t kenteken-bewijs:
D.1 Skoda
D.2 NU
D.2 ACDLAAX0
D.2 NFM6FM6Axxxxx
D.3 KAROQ
R. Grijs
V.9 EURO 6 AP
P.1 999 cm3
P.2 81,00 kW

Tot op heden zeer tevreden met deze Karoq, hoewel ik nog steeds moet wennen aan 't opschakelen.
Inmiddels de voormatten en bagageruimte vervangen door rubber-matten.
verder wordt er binnenkort een Viofo A329S dual dashcam geinstalleerd (50+ had DDPAI). Mocht je een aanrijding o.i.d. hebben, dan is een dashcam snel terugverdiend als de andere partij moeilijk gaat doen (gelukkig geen ervaring mee).

groets
Arie

Bovenaan Onderaan