Na Software-update niet meer kunnen aanmelden

DHM

Nieuw lid
Na de software-update van mijn ENYAQ is het niet meer mogelijk om je aan te melden in de auto. Daarmee nu dus standaard als Gast aangemeld in de auto. Dit maakt dat de Skoda-app niet gelinkt is aan de auto. Volgens de dealer een probleem met servercapaciteit in Polen waardoor de aanmelding in een oneindige loop (minuten) komt en uiteindelijk afbreekt. Dit is nu al 4 weken zo. Zijn er andere eigenaren die dit probleem hebben en mogelijk al verholpen?
 

Bijlagen

  • 67D9B214-F270-45AD-A2D8-03F8CF76D69D.jpeg
    67D9B214-F270-45AD-A2D8-03F8CF76D69D.jpeg
    639,7 KB · Weergaven: 39

coolrunnings

Actief lid
Heb je de auto al eens uit het online portaal uit je account verwijderd en de app van je telefoon verwijderd?
En daarna helemaal vanaf nul opnieuw toevoegen?
 

Rallye

Forumguru
@jesse_s93 Het wereldbolletje lijkt wel wit en niet “greyed out”, hoewel dat op de foto moeilijk te zien zou kunnen zijn. Misschien is de internetverbinding via de telefoon en niet LTE?
 

jesse_s93

Donateur
@Rallye dat zie ik nu inderdaad ook. Ik zag enkel het kruisje bij de signaalsterkte en concludeerde dat er geen sprake was van een internetverbinding. Wellicht sowieso goed om de workaround met de zekering te proberen.
 

DHM

Nieuw lid
Dank voor de reacties. Ook met internetverbinding en herinstalleren app nog niet gelukt. Zekering oplossing nog niet geprobeerd. Skoda infolijn verwijst me terug naar de dealer. Dat ga ik dan nog maar eens proberen met de suggestie vd zekering.
 

DHM

Nieuw lid
Nu een afspraak bij de dealer, Auto wordt tijdelijk van de spanning gehaald. Daarna zou het verholpen zijn. Overigens waren er bij mijn dealer nog 12 dezelfde meldingen gemaakt. Maar niet of dit forum vooralsnog.
 

Qvbree

Nieuw lid
Heb exact hetzelfde probleem na de update. Ben erg benieuwd of het bezoek aan de dealer heeft geholpen.
 

RonaldvA

Nieuw lid
Ik heb juist het probleem dat ik bij elke rit mij moet aanmelden. Soms 5 keer per dag. Elke keer dat ik de auto gebruik moet ik dit scherm ‘ok’ geven. Volgens de dealer is dat om AVG/GDPR maar dat lijkt mij overdreven om dit soms 5 keer per dag te doen. En als je vergeet ' ok'. te geven in het scherm dan rijd je deze hele rit met een zwart scherm rond. Navraag bij Skoda zelf heeft geen zin. Je wordt weer benaderd door dezelfde dealer die blijft zeggen dat het moet omwille van AVG/GDPR. Vreemd antwoord want andere merken hebben die allemaal niet.

Wie heeft dit nog meer?
 

Rallye

Forumguru
Aanmelden of de S-Pin invoeren? Bij mijn Golf ziet de auto meestal aan de sleutel dat ik het ben en zet dan mijn account klaar. Ik druk meestal op OK en dan start hij door. S-Pin uitgezet.
 

Japanese Power

Donateur
Same here. S-pin uitgezet en bij het instappen even op OK klikken. Wel extra handeling t.o.v. voor de update maar niet onoverkoombaar.
 

RonaldvA

Nieuw lid
Dat is juist het issue. S-pin staat uit. Maar bij instappen steeds op OK drukken. Vervelend en was voor de update niet.
 

Rallye

Forumguru
Dus het gaat niet om het aanmelden, maar enkel om het op OK drukken? Wat gebeurt er als je dat niet doet? Ik heb sterk de indruk dat bij mij dan alles gewoon doorgaat.
 

hemi24

Forumguru
@EdK : Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

in het Engels ook wel: General Data Protection Regulation (GDPR)
 
Bovenaan Onderaan