Ik heb zowel voor de zomer- als de winter een set 19" origineel Skoda velgen met A-merk banden.
Lang gezocht naar een passende winterset, maar ik had er op een bepaald moment geen zin meer in. Teveel gedoe met ET-waardes, bandenmaten, velgen ophalen in Friesland, banden ophalen in Zeeland ect ect..
Toen uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en de set Supernova's opgehaald die al even op marktplaats stonden. Rib uit m'n lijf, deuk in de portemonnee, maar geen moment spijt van! Mijn oog wil ook wat en ik wil best geloven dat je wat comfort inlevert tov 17 of 18", maar die heb ik toch niet dus ik heb geen vergelijk
Mijn persoonlijke mening is dat de 19" winterset prima rijdt, heb er ondertussen ±3000km mee gereden. Met de kerst gaan we naar Polen, dus dat wordt de ultieme test. Moet ik er ook bij vermelden dat ik de winterset na aanschaf voor de zekerheid heb laten balanceren en de auto met winterset heb laten uitlijnen en beide was wel nodig, dus dat zal natuurlijk ook helpen in het rijgedrag.
Zomer = 19" Vega + Continental ContiSportContact 5 235/40R19
Winter = 19" Supernova + Kuhmo Wintercraft WP72 235/40R19