MySkoda 'stuur route naar auto' komt niet aan

michelangelo

Senior Member
Tot zo'n 2 weken geleden stuurde de MySkoda app netjes de routes uit de routeplanner naar mijn auto. Je stapt in en systeem zegt 'bestemming ontvangen, wil je deze opslaan'.

Afgelopen 2 weken zit ik dus in de auto tevergeefs te wachten tot de route binnengehaald wordt, in de auto de route opzoeken met iPhone en deze naar de auto sturen gaat ook niet meer, niks komt aan. Dan moet je die route met de hand op het scherm opzoeken, dat zoekt traag en ik heb dikke vingers, zit altijd op de verkeerde letter.

Is dit downloaden van routes ergens met een druk op de knop in de MiB te forceren?

Okki

Forumguru
Ik lees de afgelopen week diverse berichten over storingen in de app. Is je wereldbolletje wel zichtbaar op het scherm?
Ik had 2 weken geleden ook 2 dagen geen connectie.

michelangelo

Senior Member
wereldbolletje is zichtbaar, alle abonnementen zijn nog geldig tot december, connectiviteit auto werkt verder prima.

Allen dat route sturen naar wagen wil opeens niet meer.. was toch wel handig voor lui met dikke vingers.

Okki

Forumguru
Je kan ook via spraak commando de route ingeven. Alleen vraagt de vrouw dan steeds "bedoelde U .....?" :banghead:

EdwardP

Senior Member
Bij mij hetzelfde. Kan wel vanuit de app de route naar de auto sturen, maar in de auto vind ik hem niet meer terug. Ook niet bij de favorieten (had ik ook niet verwacht, maar toch maar even gecheckt).

Okki

Forumguru
Met de "oude" app werd de route volgens mij altijd automatisch bewaard als favoriet. Met de nieuwe app moet je, als je de route binnenkrijgt, deze zelf opslaan en als favoriet instellen.

EdwardP

Senior Member
Ik moest de route idd zelf opslaan, maar nu kan ik hem in de auto helemaal niet vinden. Dus er is niks op te slaan.

wolra

Lid
idd, bij mij hetzelfde, verstuurde route komt niet aan in de auto, voorheen probleemloos

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Zo'n route wordt verstuurd via een server (van Skoda/VAG?), als daar een bugje in zit, komt je route, dwz. de bestemming, want de route wordt in de navi van de auto (opnieuw) berekend, niet aan.

michelangelo

Senior Member
Simpel een route naar je wagen sturen is opeens heel ingewikkeld bij Skoda.
Mar je kan wel punten voor badges verdienen in de app. :pardon:

timschut

Nieuw lid
Bij mij exact hetzelfde probleem. App zegt route verzonden baar auto. Daarna niet te openen. Ook staat sinds een week of 2 het build by google logo er niet meer bij. Als je navigeert weet hij wel wat de vertragingen etc zijn.. verder werkt alles in de app prima, behalve dat hij normaal na een tankbeurt vraagt om de update van de prijs, en nu dat ook niet meer doet. Verbruik etc geeft hij wel door.

Ik kan dan wel stoppen met zoeken denk ik, aangezien de problemen volgens mij gelijk zijn aan die van jullie. Maps op carplay dan maar weer.

michelangelo

Senior Member
Heb het probleem via de app contact pagina aan skoda gemeld, met de melding dat ik zit te wachten op functionaliteit ipv badges.

henry1st

Nieuw lid
Ik heb een nieuwe Skoda Superb IV met hetzelfde probleem! Hopelijk heeft iemand (binnenkort) een oplossing! Ik hoor het heel graag!

Arjan1985

Forumguru
Is de navigatie van de nieuwe modellen dan zo veel beter dan Google Maps? Geeft de auto navi ook de flitspalen en zo weer of als er een auto langs de weg staat?

EdK

Forumguru
De huidige Navi die ik in me Fab4 hebt zitten die on air word geupdate ben ik zeer tevreden over.
Als er ergens drukte is dan word de route aangepast , al geeft hij geen melding dat er file / ongeluk is
Flitspalen / trajectcontrole word niet aangegeven , en ja dat er een auto langs weg staat dat is bij FM maar google geeft dat bij mij zakelijke tablet ook niet aan..
En persoonlijk vind ik dat ook niet boeiend......
Zakelijk heb ik ook een VAG navi maar met de bekende SD kaart met kaartmateriaal.
Tsja dan schakel ik vaak over op Google om klanten te kunnen vinden zonder tegen een wegafsluiting aan te lopen...

henry1st

Nieuw lid
Ik heb mijn probleem voorgelegd aan Skoda Nederland en dit is hun oplossing:

Wat vervelend dat het navigatiesysteem in je auto soms vast loopt en er bepaalde wegen en routes niet worden herkend. Het routenet wordt periodiek geüpdatet; hierdoor kan het voorkomen dat het systeem een enkele keer vastloopt.
Het vastlopen van het navigatiesysteem kun je herstellen met een herstart. Om het navigatiesysteem te herstarten, houd je de aan/uit knop minimaal 10 seconden ingedrukt. Indien dit probleem zich vaker voordoet, adviseer ik je hiervoor een werkplaatsafspraak voor diagnose in te plannen bij je dealer. De officiële dealer, zal na beoordeling van het navigatiesysteem, je informeren betreffende hun bevindingen.

Ik heb gedaan wat ze mij aanraadden, en nu kan ik weer routes naar mijn auto doorsturen ! Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan!

P.s. Ik het het navigatiesysteem twee keer heel achter elkaar gereset. Zonder tussenpoos. Misschien deed dat het?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan