My First Skoda

Hallo Skoda liefhebbers,

Even voorstellen, ik ben Theo uit Lelystad, en nieuw op dit forum.
Morgen (25-10-2008) ga ik mijn eerste Skoda ophalen. Het is een donkerblauwe Fabia :xyxthumbs: uit 2005 geworden. Met slechts 45.000 km op de teller. Na lang zoeken op de diverse internetsite's is dit de opvolger van mijn leasebak (Ford Focus), die ik onlangs heb moeten inleveren.
Even heb ik zitten twijfelen over een Golf, maar na een aantal proefritten hebben we toch besloten om voor de Fabia te gaan.

Even een vraagje. Er zitten Xenon lampen op. Zijn die duur bij vervanging? Is deze vervanging zelf te doen?

Groetjes.

Fabia

† In Memoriam
De Xenon lampen zijn niet standaard, ze zijn er later opgezet. Wat vervanging kost zou ik niet weten. Maar gefeliciteerd met je Fabia, wat voor een uitvoering is het?

Volgens de specificaties van de dealer is het een 1.4 16V 55KW Elegance.

Hij heeft de volgende opties & accessoires:
ABS, airconditioning, boordcomputer, buitentemp. meter, bumpers in carrosseriekleur, centr. deurvergrendeling, cruise control, deelb. achterbank, dubbele airbag, elektr. ramen voor, lichtmetalen velgen, metallic lak, mistlampen, radio/CD, startonderbreker, stuurbekrachtiging, stuur in hoogte verstelbaar, xenon lampen en zij-airbags.

Voor ons is dit de complete auto, er zit nagenoeg alles op wat we inmiddels gewend waren. We hopen er nog jaren plezier van te hebben.

Groetjes.

ZeroNRG

Senior Member
welkom, welkom, met al die groene logo's wordt het op de weg toch een stuk gezelliger (als mensen zich hier ook registreren natuurlijk!)

van inkel

Forumguru
Ik zou me niet zo druk maken over het vervangen van de Xenon verlichting, gaat bijna een autoleven mee, Ow ja welkom op dit gezellige en leerzame forum :aangenaam:

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit leuke en gezellige Forum.

En wat die xenonverlichting betreft, dat was toen op de Fabia 1 een optie. Deze optie stond voor 805 euro in de prijslijst. Er zijn niet zoveel Fabia met xenon af fabriek verkocht. Mijn Fabia combi 1 was de eertse die de dealer verkocht met xenonverlichting.
Deze verlichting viel mij tegen omdat het tamelijk dichtbij scheen en je snel geneigt was om het groot licht in te schakelen. Heb ook regelmatig de afstelling laten controleren, maar er was niets mis mee.

D

Deleted member 1943

Welkom op het forum,

als het standaard xenon is weet ik geen prijzen maar als het zo'n zelf inbouwpakket is zal het rond de 30 euro per lampje zitten. Maar xenon gaar heel erg lang mee vele malen dan halogeen.

Het is een mooie auto zet vooral nog wat mooie foto's op de site dat is altijd leuk :xyxthumbs:

Ik zal zeker binnenkort wat foto's gaan plaatsen, alhoewel ik nog niet weet hoe.
Maar ik ga hem morgen eerst bij de garage ophalen.

De foto in mijn profiel heb ik ff snel gemaakt tijdens de proefrit, vorige week.

Falcon

Donateur
Veel plezier met je auto. Om foto's te plaatsen kun je naar www.tinypic.com te gaan en na het uploaden krijg je een url/internetlink terug. Deze kan je als volgt plaatsen hier op het forum:

Denk wel even om de grote van de foto's. ;)

Bedankt voor de tip.
Ik heb inmiddels bij mijn profiel een eerste album gemaakt met daarin 1 foto, het is dezelfde als die hiernaast. Meer foto's zullen volgen.

Vandaag heb ik de Fabia (zij/hij heeft nog geen bijnaam) bij de garage opgehaald.
Wat een succes. Hij/zij is zo stil, dat mijn vrouw en ik op een gegeven moment voor het stoplicht dachten dat zij/hij was afgeslagen. Maar niets van dat alles. Hij draait gewoon als een zonnetje. Een geweldige auto. Verder is mij opgevallen dat er vermoedelijk sportvering onder zit. Hij stuurt nog strakker dan mijn vorige auto (Ford Focus Futura), die ook al behoorlijk strak was.
Er zitten 205/45 R16 banden van Continental onder. Ook retestrak.
Wel een beetje hobbelig over de verkeersdrempels, maar dat is dan ook het enige nadeel. O ja, ik heb die 26 paarden niet kunnen vinden.

Glenn

Actief lid
je velgen zijn 16" octavia spider velgen

dat weet dan ook

Heb je koplampsproeiers en geen hoogte regeling binnen in de auto dan zijn het echte standaard xenon

ziet er goed uit op de foto

Het is gelukt.

Ik heb een wat grotere foto weten te plaatsen. Is het geen beauty?
Die 16" octavia spider velgen zijn "echt vet" volgens mijn zoon.
Vandaag op het American Football veld alleen maar positieve reacties gehad.
Mijn vrouw heeft echter nog wat bedenkingen met betrekking tot de sportvering.
Hij is echt straf geveerd. En hier in Lelydorp hebben we nogal veel verkeersdrempels.

picture.php

Bovenaan Onderaan