My first Skoda?

ManeBrane

Forumguru
Nou, vermoedelijk nu al een uitdaging. Op de Skoda site wordt nog steeds aangegeven dat het panoramisch schuif-/ kanteldak nog te bestellen is voor € 200,-. Volgens de dealer "probeert Škoda site de klant nog te 'sturen' naar voorraadauto's..." en geldt dit aanbod niet meer en is de prijs nu slechts € 1.100,-. Wachten is nu op de volgende verrassing!

ManeBrane

Forumguru
Gisteravond gebeld door LM. Vraag is of ik deze configuratie erdoor krijg. Werkgever heeft schijnbaar een ander leasebedrag in gedachten. Wat doet zo'n auto eigenlijk in de lease? Weet iemand dat? Op basis van 48 maanden ga ik maar even vanuit en zo'n 45K kilometers.

PCK

Senior Member
Zie mijn lease auto onder:

Model : Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline 5d
35000km pj /max 180.000
leasetermijn 48 MND
Gewicht : 1230 kg
Energielabel : B
CO2 uitstoot : 106 gram/km
Brandstof : Diesel
WinterbandenPlan : Ja
Afneemb. Trekhaak
DAB (digitale radio ontvangst)
Dynamic pakket
Geen type aanduiding
Lederen bekleding (prijs conform opgave dealer)
Lichtmetalen velgen 18 inch Golus
Matten,lampen,gevarendriehoek
Metallic lak
Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
Sunset
Verwarmbare voorruit
Verwijderingsbijdrage
inruil Golus velg=>MAK nitro5

Incl brandstof € 950,00 PM

Mooier kan ik het niet maken !!

Overigens kun je via www.leaseplan.nl je configuratie invoeren en krijg je een heel aardig idee wat jouw auto zou moeten kosten !!

ManeBrane

Forumguru
Kijk, daar heb ik wat aan @PCK ! Helemaal top man. Voordat ze me met bedragen om de oren slaan om de kosten omlaag te brengen. ;)
Volgens kost mijn huidige VW Golf Variant ook zoiets namelijk.

PCK

Senior Member
Succes !! wellicht kun je aan de werkgever vragen wat je "budget" is dan kun je zelf je model en opties configureren.
Ik heb in het verleden ook wel eens een inlogcode van mijn wagenparkbeheerder gekregen.
Je werkgever spreekt met de LM af wat je max leasebudget is en jij kan met deze inlogcode vrij "spelen" welke auto wil kiezen.

Als je een Golf mag leasen heb je zeker mogelijkheden met skoda !

ManeBrane

Forumguru
Mijn Golf was 4 jaar terug zo'n € 36.000. De Skoda met deze configuratie zit daar wel boven. Of onze "wagenparkbeheerder" zo vrijgevend is moet ik nog maar even afwachten. Vragen staat vrij, dus dat doe ik dan nog wel. ;)

Connexie

Forumguru
Op directlease.nl kun je een redelijke inschatting maken van de leasebedragen. Denk wel even aan het service-nivo dat je werkgever van een maatschappij vraagt. Dit drijft meestal de prijs nog 20 a 30 euro/maand op.

PCK

Senior Member
bij een lease auto gaat het om:

Aanschafwaarde
Restwaarde
onderhoud

dit zijn de belangrijkste pijlers voor het uitrekenen van een lease bedrag, vb zo kan een Mercedes van € 45.000,00 goedkoper in lease zijn dan een Alfa Romeo van € 35.000,00 !

De skoda (en zeker de O3) ligt goed bij de lease maatschappijen !! Simply clever !!

Dat komt wel goed !!

Mijn Quashqai lag in fiscale waarde aanzienlijk lager als mijn huidige Skoda, toch was het leasebedrag gelijk !!
en zelfs vanwege de 20% bijtelling (QQ 25%) in bijtelling goedkoper !!

laat je niet gek maker door je werkgever die wil ook een voordeel (lager leasebedrag) daarom is het goed van te voren een leasebedrag af te spreken !!

ManeBrane

Forumguru
Ik heb eens even de leasegegevens van 4 jaar terug erbij gezocht. Aan het bedrag te zien moet mijn nieuwe auto prima voldoen.
Als ik nu alles aan interessante opties aan vink, dan nog kom ik nog niet aan onderstaande bedragen. Fingers crossed dus!

490966c1795c4579c43aa013b80c0fb6.png

ManeBrane

Forumguru
Had eerlijk gezegd al een telefoontje terug verwacht met eventuele op en aanmerkingen van de werkgever. Hahaha
Zal ongetwijfeld volgende week worden. (Hoop ik!)

ManeBrane

Forumguru
Kleine update en eerste teleurstelling....

Vandaag gebeld door mijn "collega" (directielid) die het wagenpark bij ons beheerd. De Skoda met mijn configuratie zou veel te hoog zijn qua budget. Als ik al zou kijken naar een Ambition kaal met DSG zou die al aan de prijs zitten???
Mijn huidige Golf Variant Comfortline, met o.a. DSG, 65% getinte ramen, Licht en Zichtpakket I&II, Executive pakket zou vele malen goedkoper in de lease zijn als de Skoda. Kon het me bijna niet voorstellen gezien de prijzen aardig terug zijn te vinden op de hierboven gegeven directlease.nl e.d. sites.
Iemand die weet wat "mijn configuratie" in de lease doet in de praktijk? Liefst sla ik hem ermee om de oren namelijk.

Maar ja, het wordt nu een aardige uitdaging om een en ander er toch door te krijgen.

Falcon

Donateur
Kan jij hem niet vragen of je in zijn portaal een auto mag configureren, om zo een idee te krijgen van de kosten?

ManeBrane

Forumguru
Inmiddels tot een compromis kunnen komen. De volgende configuratie is het geworden, maar met een eigen bijdrage van zo'n 20 euro in de maand.
Ik zou moeten kiezen tussen de Elektrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie of lederen interieur. Aangezien ik niet kon kiezen heb ik gevraagd wat de kosten zouden zijn als ik het zelf zou moeten bekostigen maandelijks. Qua bijtelling een 10 euro minder, maar qua extra leasebedrag zo'n 30 euro, dus het verschil moet ik zelf ophoesten. Hieronder de uiteindelijke auto die als het goed is deze week nog wordt besteld.

1.6 TDI 77kW/105pk 7-DSG aut. Elegance Businessline
2. Kleuren en velgen
Lak: Cappucino Beige
Velgen: Lichtmetalen velgen 17 inch (vraag is of dit de Teron af fabriek moeten zijn of dat er gelijkwaardige velgen zijn qua prijs?
3. Interieur
Lederen interieur achteraf
4. Opties en accessoires
DAB (Digitale radio ontvanger)
Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak
Sunset
Elektrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie

Bovenaan Onderaan