My first Skoda?

ManeBrane

Forumguru
Na een week eindelijk de bevestiging, er mag uitgekeken worden naar een nieuwe auto van de zaak.
Eisen waren op zich wel makkelijk. Ik rij al een paar jaartjes auto's van de zaak en meestal uit de VW groep. Van Renault Laguna tot VW Passat en Golf Variant, waarvan de laatste nu een DSG is. Uiteraard wil ik nu niets anders meer, maar je keuze wordt dan wel wat beperkter. Het moest ook een auto zijn die maximaal in de 20% regeling valt, dus bleven er nog 3 merken over:
De Peugeot 308 SW, de Golf Variant en de Skoda Octavia Combi.
Na alles naast elkaar te hebben gelegd qua standaard uitrustingen, assecoires en mogelijkheden, is de keuze gevallen op...... de Skoda Octavia Combi.

Hieronder de (hopelijk) goedgekeurde configuratie:
1.6 TDI 77kW/105pk 7-DSG aut. Elegance Businessline

2. Kleuren en velgen
Lak: Topaz brown metallic
Velgen: Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris (alhoewel ik de LM Turini ook top vind)
3. Interieur
Zie Opties en accessoires
4. Opties en accessoires
DAB (Digitale radio ontvanger)
Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Sunset
Verwarmbare voorruit
Elektrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie ( advies dealer vanwege rugblessure)
Lederen interieur (achteraf?)
ŠKODA roestvrijstalen dorpellijsten
Verlaging set (af fabriek of achteraf, ligt aan leasemaatschappij)

Heeft iemand nog op- of aanmerkingen, dan verneem ik het graag aangezien ik een dezer dagen gebeld ga worden voor mijn definitieve keuze!

Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Mooie configguratie idd...heb je wel eens gereden met een auto die voorzien was van voorruitverwarming? Ik kon er niet aan wennen maar niet iedereen heeft daar last van.

NewO3

Forumguru
Mooie config. Heb zelfde kleur en velgen. Ben uiteindelijk toch voor 2.0 TDI gegaan handbak (net 20 %) maar als DSG fan zou ik dat in jou geval niet doen ;)
Is dit nu een ABL of EBL uitvoering? (Zou xenon wel missen, maar dat is persoonlijk uiteraard)

Laatst bewerkt:

ManeBrane

Forumguru
@Altos Nog niet, maar het nut ervan lijkt me duidelijk. Ondanks dat we niet zo vaak hoeven te krabben, is het me toch elke weer weer een doorn in het oog om in die kou te staan. Dit lijkt me dus wel een toevoeging. Helemaal voor het geld.

@NewO3 Dit is een Elegance Business Line, dus de EBL uitvoering. Zal mijn topic even aanpassen. ;)

ManeBrane

Forumguru
Die elektrische stoel maakt hem af :deuk:
Sarcasme of....
Aangezien ik met rugklachten loop na een aanrijding afgelopen december adviseert de dealer me dit. De stoel zou geheel aangepast kunnen worden aan je zithouding. Zelfs de lende steunen, hoek van de zitting etc. Dit lijkt me dus een prima oplossing als je dan toch 45K per jaar in die auto zit.

jonbongoofy

Forumguru
@ManeBrane ik hoop dat die stoel goed zit en dat je geen rugpijn hebt na een lange rit! Ik ben bij mijn stoel nog steeds op zoek naar de perfecte instelling heb vaak last van lage rugpijn na lange rit. Een elektrische stoel roept echter bij mij andere beelden op ;).

Bijlagen

• stoel.jpg
    stoel.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 26

PCK

Senior Member
Tja Stoelen !! is al vaak langs gekomen op het forum !
Ik zelf ben 1,92 en zo'n 96 KG, dan merk je dat alle stoelen toch niet optimaal zijn.
In mijn O3 zitten dynamic stoelen die niet verkeerd zijn, echter na 2 hernia operaties heb ik mijn eigen stoel aan laten meten bij ASS in Houten, deze stoel neem ik telkens weer mee naar een nieuwe auto zo ook bij deze.
Als je eenmaal zo'n stoel hebt wil je niet anders meer !

Zo'n aangepaste stoel kun je mee laten leasen, kost jou en de werkgever per maand maar een paar euro !
Of bij een eventueel medisch advies vergoed krijgen via de (bedrijfs) verzekering.

Als je de mogelijk hebt zou ik het zeker overwegen !!

Ik kan eventueel een foto'tje maken van mijn stoel en posten, voor het idee !

Altos

Banned
@ManeBrane het nut is er zeker! echter kon ik zelf niet wennen aan de lijntjes in het zicht, en kreeg er zelfs hoofdpijn van, keer op keer, dus dan moet ik maar krabben helaas...heb je er geen last van dan is het een heerlijke uitkomst.

PCK

Senior Member
overigens incl. stoelverwarming. ik heb bij de skoda dealer origineel (verwarmingsmatje) matje besteld zodat deze via de bestaande aansluiting bediend kan worden.
Deze werden keurig door ASS in de stoel verwerkt !

PCK

Senior Member
Thanks !! ik rij zo'n 40-50K per jaar waaronder veel lange afstanden in Duitsland.
Ik kom na zo'n "rit" weer fris en fruitig uit !!

aanrader !! (en geen rugpijn !!)

jonbongoofy

Forumguru
Die stoel ziet er inderdaad top uit! Ben alleen wel bang dat het voor de particulier een dure hobby gaat worden. Desalniettemin heb ik informatie opgevraagd bij ASS. Bedankt voor de tip @PCK

Bovenaan Onderaan