My 2016?

gokje

Nieuwe Navigatie en audio met Carplay en Mirrorlink support
Skoda Smartgate
NIeuwe motoren.:
- 150 PK TSI
- 1.6 TDI 81KW met DSG-7 ( dus oude 1.6TDI 77KW end of life )

hopelijk eindelijk ACA icm 1.6 TDI en RTTI, dus de VW carnet versie van Skoda
 

derf

Senior Member
@G.P.
dat vertelde de dealer waar ik vanmiddag was ook.
Aan zo'n aanpassing hangt dan wel een fors prijskaartje.
Maar,ja , het blijft een melkkoetje
 

Joske

Forumguru
Voor de Fabia is dat trouwens ook zo gepland, Greenline modellen worden tweede semester gelanceerd.
 

Bakkertje

Forumguru
Nu zit ik weer in dubio: nu bestellen of nog een week wachten.

Als je voor een O3 gaat met Amundsen zou ik zeker even wachten. De nieuwe is stukken sneller en heeft een groter scherm (met hogere resolutie). De 1.6 tdi met 120 pk is ook echt een fijne motor en net even dat kleine beetje sneller.
 

Pendragon

Forumguru
gokje

Nieuwe Navigatie en audio met Carplay en Mirrorlink support
Skoda Smartgate
NIeuwe motoren.:
- 150 PK TSI
- 1.6 TDI 81KW met DSG-7 ( dus oude 1.6TDI 77KW end of life )

hopelijk eindelijk ACA icm 1.6 TDI en RTTI, dus de VW carnet versie van Skoda

Heb jij al een lijstje zichtbaar ergens die wij niet kunnen vinden of nog niet kunnen krijgen? :D
 
Heb jij al een lijstje zichtbaar ergens die wij niet kunnen vinden of nog niet kunnen krijgen? :D

Nee helaas was dat maar zo. Gewoon door een beetje common sense te gebruiken en te struinen op het boze web. Ik las op Briskoda en op andere sites dat VW komt met een update van de audio en navigatie systemen en las daar ook iets over Carplay etc. En je ziet op de Skoda Auto site onder technology bij de Octavia al iets geroepen worden over Smartgate, was ook te verwachten de Fabia heeft het al. Verder kun je meestal redelijk afleiden wanneer Skoda bij de VAG groep aan de beurt is voor de motoren update. Volgorde is meestal: eerst VW dan Audi en dan Seat/Skoda. Vorig jaar was Audi aan de beurt dus is het te verwachten dat Skoda dit jaar aan de beurt is. Denk dat Joske veel dichter bij het vuur zit dan de meeste van ons, wat info betreft, of hij moet ook een openhaard hebben natuurlijk ;)
 
Nu zit ik weer in dubio: nu bestellen of nog een week wachten.

Mijn advies zou zijn, wacht totdat je zeker weet dat je MY2016 krijgt. Verder zou ik vragen aan de dealer om asap met de info te komen aangaande MY2016 en de rest van de wijzigingen, misschien mis je anders wel een optie die je achteraf had willen hebben.

Ik begreep van mijn dealer dat er na de Auto Rai meer bekend wordt gemaakt aan de dealers zelf. Ik had deze namelijk gevraagd of de Octavia misschien weer 14% ging worden, het gaat tenslotte maar over 3 Gram. Hij had daar nog geen info over helaas, maar houdt me op de hoogte.
 

gio92

Lid
Dealer van hier gaf aan dat de prijsverhoging € 800-, zou gaan bedragen. Op mijn vraag wat ik dan voor die €800 extra zou krijgen was het antwoord dat de normale rijder hier niet veel van zou merken. Omdat de levertijd nu op 2 maanden en 3 weken zit zou je sowieso een MY2016 auto krijgen. Dit omdat de productie dan na week 22 plaats zou vinden (en aflevering). Het moment van bestellen (nu of volgende week) lijkt dus niet uit te maken, je zit immers al na de datum dat hij sws na wk 22 geleverd wordt.

Volgens hem zou het alleen om motoren gaan, en wat kleine verbeteringen aan opties en paketten die wellicht gewijzigd worden qua inhoudt. Blijf het opmerkelijk vinden dat wat je nu besteld later toch duurder blijkt te zijn vanwege een productiedatum. En wat is dan nog eens extra moet betalen, die € 800-, daar zou ik op zijn minst van willen weten wat ik daarvoor terug krijg (van de dealer).

Mocht iemand meer informatie hebben over eventuele aanpassingen/veranderingen dan hoor ik dat uiteraard ook graag
 

derf

Senior Member
@ G.P Wachten heeft volgens mij geen zin want de oude prijsgarantie liep tot 20 maart j.l. nieuwe prijzen worden dus al doorberekent. helemaal als de auto na 1 juli wordt afgeleverd
 

gio92

Lid
@derf Hoe weet je dat van die prijsgarantie? Mijn dealer gaf de 15 maart al aan dat ik die nieuwe prijs (dus + €800-,) zou moeten gaan betalen. Kan ik dit ergens vinden?
 

valderrama

Senior Member
Ik had eigenlijk vorige week mijn octavia al willen bestellen naar als ik dit nu weer lees is het misschien toch slim om even te wachten. Wel wilde ik de auto voor juli hebben aangezien we er mee op vakantie willen gaan niet lang daarna... Dat wordt ook nog spannend dan.

CarPlay zou voor mij veel toegevoegde waarde hebben. Een motor die in de 14% valt al helemaal.
 
Ik had eigenlijk vorige week mijn octavia al willen bestellen naar als ik dit nu weer lees is het misschien toch slim om even te wachten. Wel wilde ik de auto voor juli hebben aangezien we er mee op vakantie willen gaan niet lang daarna... Dat wordt ook nog spannend dan.

CarPlay zou voor mij veel toegevoegde waarde hebben. Een motor die in de 14% valt al helemaal.

Info aangaande Smartlink van Skoda, staat ook iets over Carplay, Mirrorlink en Android Auto:

http://www.skoda-auto.com/en/experience/product-features/pages/smartlink.aspx

Let er wel op het zijn aannames zijn en dus verder nergens op gebaseerd zijn anders dan info van het web.

Het zou mooi zijn als de Octavia weer 14% wordt, maar vraag het me af. Hadden ze het dan al niet aangekondigd. Nu verliezen ze markt aan Peugeot en Volvo. Het zou wel mooi zijn als het ze wel lukt.
 

Bakkertje

Forumguru
Carplay (mirrorlink) heb ik niet op m'n Discover Media (Amundsen), maar de carnet online diensten wel. Die heb ik even geprobeerd maar vond het behoorlijk teleurstellend voor de discover media/Amundsen. In het kort komt het erop neer dat je:
POI's thuis op de bank kunt zoeken en vanuit de auto kunt ophalen. (is mij niet gelukt overigens)
Kaarten kunt updaten over Internet (14 GB per keer, dus succes met het downloaden over 3G/4G)
Weer informatie op kunt halen op het scherm.
Volgens mij ook nieuws maar weet dat niet zeker.
Je kunt in de auto ook online poi's zoeken en dan daar naartoe navigeren. Grappig, maar functioneel gelijk aan de poi's die er offline veelal al inzitten.
De status van de auto online opzoeken.

Oh ja, je hebt er ook een abonnement bij nodig. En om het echt optimaal te laten werken moet je of de SIM kaart in de auto optie kiezen of een toestel hebben dat RSAP ondersteund. Het toestel kan zich gedragen als wifi client en daarmee kun je dus via je mobiel die als hotspot aanstaat (of thuis naast de deur natuurlijk) gebruiken voor de diensten.

Erg omslachtig allemaal als je het mij vraagt en ik ben toch best een gadget freak die het leuk vind om het uit te pluizen.

Hoe het op de columbus eraan toe gaat weet ik niet, daar kun je in ieder geval ook google maps en 3d gebouwen gebruiken.
 

Bakkertje

Forumguru
De koppelkromme is volgens mij gelijk tot aan zo'n 3000 rpm dus in de dagelijkse praktijk merk je daar niet zo veel van.

Sja ik ben van een 105 pk met dezelfde koppelkromme naar de 120 pk gegaan. Dus een daadwerkelijk praktijkvergelijk en geen papieren oefening. Het verschil is groot wat ook wel blijkt uit de 0 - 100 sprint die gaat nu 2 seconden sneller en geloof me dat merk je echt wel.

Maar doe ermee wat je wilt zou ik zeggen, als ik het zo lees weet je al precies wat je wilt.
 

derf

Senior Member
@gio92
Dat werd door de dealer verteld die een offerte voor mij maakte.
Weet natuurlijk niet of die data kloppen
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan