Mwhite stelt zich voor

mwhite

Forumguru
@VAG-man bedankt
voor mij is de S3 na de S2 al een hele update :)
gister eerst de boel binnen schoongemaakt, wat kunnen mensen een auto bevuilen...
wat volgt is een trekhaak monteren
op 2 velgen zit een beetje stoeprand schade dus herstellen en 2 nieuwe banden.
en de wagen goed in de wax zetten.
 

VAG-man

Forumguru
Mooi stel!
Nu zie ik dat de motorkap van de S2 toch echt mooier is dan van de S3.
Voor de rest blijft de S3 zeker niet achter.
 

mwhite

Forumguru
met in leren van de trekhaak ook nog van wat aanpassingen gedaan..

-Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat
-Dakraam openen of kantelen met Comfort sluiten en openen
-Dakraam Comfort opening en sluiten activeren
-CH/LH via de mistlampen
 

mwhite

Forumguru
Afgelopen zaterdag even een test rondje gemaakt met de caravan.


Rijd goed.
Nog niet compleet vakantie klaar beladen maar doet niet onder aan de S2 1.6 tdi.
Een setje hulpveren is wel een must..
 

mwhite

Forumguru
Vandaag hulpveren laten monteren ( in het vervolg maar weer zelf doen )
Bij het brengen van mijn sSperb aangegeven dat ik het slotbout hulpstuk op de mat aan de bijrijders zijde heb gelegd.

Daarop werd gereageerd dat de wielen er niet af gehaald dienen te worden bij het monteren van de hulperen. En is daarom ook niet genoteerd.
Wat mijn enigszins verbaasde omdat dit wel degelijk nodig is.

De serviceadviseur gaf aan dat alles gelukt is en dat de wielen er toch af moesten.
Maar dat was voor mij geen nieuws.

Rekening betaald 2 mooie lekkende koffie bekers voor in de auto meegekregen ging ik vol goede moed naar mijn Skoda.
Omdat ik altijd even rond de auto loop zag ik mijn bagage afdekhoes openstaan.
Wat ik vreemd vond omdat het niet nodig was daar te zijn voor het monteren van de hulpveren.

Bij het openen van de kofferklep was het overduidelijk dat gezocht is naar jawel het slotbout hulpstuk die natuurlijk al klaar lag.

Ik heb een kratje met spullen achterin staan en mijn emmers voor het wassen van de auto stonden er.

Dat lag verspreid over de bagageruimte.
Helemaal achterin lag mijn 13 naar 7 polige adapter.
Deze ligt normaal bij het reserve wiel. Toen ik laadvloer op tilde was mijn altijd geordende ruimte in het reserve wiel een van afstand in geflikkerde bende.
Werkelijk alles was uit zakjes (gereedschap) of beschermdoek (afneembare trekhaak) gehaald.
Waarschijnlijk was de monteur nog steeds opzoek naar het slotbout hulpstuk.
Ik dacht nou ik ruim het even op voor hem, best vervelend als iets niet kan vinden.

Vervolgens wil ik instappen en zie ik tot mijn verbazing nog werkhandschoenen tussen de stoel en b-stijl zitten.
Lichtelijk geïrriteerd van bovenstaande ben ik verhaal gaan halen bij de serviceadviseur.
Na aanhoren van mijn verhaal liep hij mee naar mijn auto.
Al lopend overhandigde hij mij een tegoedbon voor autowassen.
Ik was mijn auto’s altijd met de hand dus aan de bon van H2O heb ik niets.

Uiteindelijk voelde ik me afgescheept met een tegoedbon waar ik niets aan heb.

Thuis nog maar even met vergrootglas langs de auto gelopen.
En ja hoor (schade) krassen op mijn achterbumper.
Een verschil van hoogte aan bestuurders zijde en bijrijders zijde.

Dus laatste keer bij deze dealer.
Morgen maar is bellen en een mooie mail naar de klachtenafdeling.
 

VAG-man

Forumguru
Heel herkenbaar het verhaal bij de dealer. Ik heb dit diverse keren meegemaakt wat heeft geresulteerd in het bijna alles zelf doen. Alleen complexe, langdurige of klussen waarbij speciaal gereedschap nodig is besteed ik uit.

Je zegt foto voor en na, maar bedoel je niet andersom?
Op de eerste foto lijkt de auto een tikkie hoger te staan.
 

mwhite

Forumguru
Heel herkenbaar het verhaal bij de dealer. Ik heb dit diverse keren meegemaakt wat heeft geresulteerd in het bijna alles zelf doen. Alleen complexe, langdurige of klussen waarbij speciaal gereedschap nodig is besteed ik uit.

dit was echt een simpele klus dus wat kan je dan verwachten bij een complexe, langdurige of klussen waarbij speciaal gereedschap nodig is...:nailbiting:
 

mwhite

Forumguru
vandaag naar het werk gereden en rijd goed.
net even wat stugger achter wat ik wel prettig vind.
hoogte is nu gelijk met voor.
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Heel erg vervelend, vooral ook dat je je haast moet verdedigen dat jij kennelijk bij de 10% moeilijkste/meest kritische klanten hoort die gewoon goed voor z’n spullen zorgt. Heel herkenbaar. Ik denk soms haast dat de simpele klusjes vaker fout gaan, misschien zetten ze hier ander personeel/meer tijdsdruk op?

Ik kreeg voor de APK twee nieuwe knipperlichtjes achter (niet oranje genoeg), paar weken later kreeg ik een canbusmelding van kapot knipperlichtje. Boutje bleek zo vast te zitten dat het uitgeboord moest worden. Paar weken daarna (vorige week, vóór vakantie wéér melding. Boutje los, lampje vervangen en nu bleek ook nog de bevestiging van de achterlichtunit afgebroken. Onbegrijpelijk soms :sterretjes:
 

mwhite

Forumguru
gister de deurbekleding gedemonteerd omdat er een rammel in zat.
dit bleek de beugel te zijn van de deurgreep.
deze zit gemonteerd met een popnagel die in dit geval niet goed aangetrokken is.
omdat niet alle stekkers en kabels wilde losmaken heb ik er een rubber achter gedaan en wat montage kit.
geen gerammel meer...!
 

Bijlagen

  • beugel deurbekleding.JPG
    beugel deurbekleding.JPG
    57,2 KB · Weergaven: 24

VAG-man

Forumguru
MacGyver.
Slordig van Skoda. Dit is nu net het verschil met Audi.
Mijn S2 is 7 jaar jonger dan mijn vorige Audi. Her en der hoor ik ook rammeltjes of kraakjes. In de Audi na 450.000km helemaal niets!
 
Bovenaan Onderaan