Muziek streamen via blauwe tanden...

IMG_0011.JPG Beste mensen,

Wie kan mij uit de droom helpen?
In mijn Superb uit 2011 heb ik de Amundsen navigatie/tuner/cd speler/ enz, met rechts de TMC knop.
Weet iemand of hiermee muziek via BT Audio gestreamed kan worden, als bijvoorbeeld TIDAL of SPOTIFY?
M'n iPhone 5 én 7 zijn aangemeld en bellen via Bluetooth lukt, muziek streaming lukt me niet...
Is hier een toevoeging/herinstallatie op/van de Amundsen nodig, of kan dit sowieso niet?
Ben erg benieuwd!
 
Het vreemde is dat ik geen Bluetooth optie krijg, terwijl ik m'n phone wel kan koppelen...
 

Bijlagen

  • IMG_0014.JPG
    IMG_0014.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 52
  • IMG_0016.JPG
    IMG_0016.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 55
  • IMG_0017.JPG
    IMG_0017.JPG
    686,2 KB · Weergaven: 53
  • IMG_0018.JPG
    IMG_0018.JPG
    672,7 KB · Weergaven: 56
  • IMG_0020.JPG
    IMG_0020.JPG
    1 MB · Weergaven: 45

eriktv

Forumguru
Was er niet ook iets van aanmelden van je apparaat als telefoon cq. mediaplayer? Of zou een telefoon standaard die functie moeten krijgen? Ik heb hier in het begin mee zitten klooien, maar da's alweer een tijdje terug:arghh:
 

Bakkertje

Forumguru
Het ligt er ook aan welke BT module er gemonteerd is. Niet alle modules ondersteunen BT audio.
Onder de bijrijdersstoel zit een opening in de vloerbedekking, daaronder zit de module (als het goed is..) even kijken welk typenummer het is en dan kun je die opzoeken.
Vervangen is overigens een kwestie van omsteken. Op aliexpres zijn er genoeg te vinden voor zo'n 70 euro.

Uitlezen met vcds kan uiteraard ook, dan weet je ook welk model erin zit..
 
Opgelost!
Onder de bijrijderstoel kom ik idd een module tegen, zoals door @Bakkertje gezegd. Foto van de sticker met téveel nummers erop gemaakt. Toch ook maar even de grote stekker losgehaald en na een 10 seconden weer teruggeplaatst.
Bluetooth op wisselend de ene en andere telefoon aangezet en BT_Skoda gekozen als ik ook met phone gedaan heb. Op het scherm in het dashboard Bluetooth Audio gekozen, Spotify op de telefoon gekozen en de muziek komt uit de autospeakers! Nu werkt het dus wel! Yes!
Of het nu door de stekker eruit halen en weer inklikken komt, ik weet het niet.
Maar ik kan nu wel m'n favoriete muziek via de autospeakers beluisteren!
Geen gekke geluidsweergave trouwens, met de standaard speakers...

Zijn er nog tips om de geluidsweergave nóg beter te laten klinken?
Andere speakers of dergelijke..?
Altijd leuk om deze ervaringen te lezen!
 

Bakkertje

Forumguru
het geluid beter maken is uiteraard een kwestie van smaak.
In de S2 (en O2) is het altijd behelpen door de plek van de luidsprekers achterin de deuren in plaats van voorin in de deur. Daarmee komt het geluid nooit echt van voren.

Verder is het ook een budget kwestie, aanpassingen kosten al gauw redelijk wat geld.. Bij mijn O2 was destijds de columbus gestolen en is deze vervangen door een JVC unit. Dat scheelde behoorlijk veel in de goede zin. De versterker in de orginele radio's zijn gewoon niet echt geweldig en daar andere luidsprekers aanknopen helpt wel iets maar dan moet je op zoek naar hoog rendement luidsprekers.
 
Bovenaan Onderaan