Muziek op usb stick

Tees

Donateur
Dat schuifje op een SD-kaart is 'slechts' een conventie dat een apparaat niet op de SD-kaart schrijft als die op lock staat. Er is dus geen hardwarematige belemmering om toch op de SD-kaart te schrijven. Als een apparaat een software- danwel hardwarematig probleem heeft, is t niet gek dat dit ook niet gevolgd wordt.

Mijns inziens zit de fout in de MMI. Ik zou m niet meteen afschrijven, maar beginnen met de software opnieuw te laten installeren. Dat kan een dealer doen, maar misschien nog beter iemand als @Rainesh.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

fanSkoda-VW

Donateur
@robvantiel
Je schrijft: Zowel de uitgeprobeerde sticks als de sd cards zijn fat32 geformatteerd.
Ik lees in de handleiding voor de USB-C stick voor navigatiebestanden dat het EX-FAT geformatteerd zou moeten zijn.

"FAT32 is an older type of file system which is not as efficient as NTFS. exFAT is a modern replacement for FAT 32
exFAT file system up to 25% of performance improvements over the normally used FAT32 file system
The exFAT format allows individual files larger than 4 GB;
Is there a downside to exFAT?
It is not quite as widely-supported as FAT32. exFAT (and the other FATs, as well) lacks a journal, and so is vulnerable to corruption when the volume is not properly unmounted or ejected, or during unexpected shutdowns.


En ik weet het niet zeker meer, maar ergens in het menu van de Scala was ik tegengekomen het afmelden van de SD-card of USB stick.
Dat niet correct uitvoeren kan ook corruptieve bestanden tot gevolg hebben (was ook zo in Windows, inmiddels opgelost).

grtsss
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@robvantiel ik denk dat je de techniek van FAT niet begrijpt, maar dat is ook niet van belang. Neem nou maar van mij aan dat dit een teken is van een corrupte FAT tabel. En áls dit idd bij meerdere USB sticks gebeurt, zou ik t, zoals al gezegd, zoeken in de MMI.
Ik heb het altijd zo begrepen. Je moet een USB-stick niet zien als een emmer die vol of leeg is, maar als een speciaal soort boek, waarbij alles afhangt van de inhoudsopgave. De inhoudsopgave geeft weer of er nog iets bijgeschreven kan worden of iets overschreven mag worden. De stick is “vol” als de inhoudsopgave dat zegt. Als de inhoudsopgave beschadigd raakt geeft hij dus een verkeerde representatie van het ”boek”. Om een of andere reden raakt jouw inhoudsopgave defect en geeft dus een verkeerde representatie van het “boek”.
 

hemi24

Forumguru
Begrijp ik iets niet goed? Een O4 heeft toch helemaal geen sloten voor een SD kaart..?
Is ook voor het eerst dat ik hoor dat de wagen naar een opslagmedium schrijft…
 
Bovenaan Onderaan