Muziek op usb stick

robvantiel

Nieuw lid
Ik speel muziek af van m'n usb stick
Al diverse keren gemeld , dat hij geen muziek vinden .
Als ik de usb stick , of mini sd kaart bekijk in de PC krijg ik de boodschap , dat hij defect is .
Bij nader onderzoek blijkt , dat er muzieknummers op de usb stick of sd card verziekt zijn
Ineens staan er bestanden tussen van 400 kb en een van 780 kb en een paar mappen met vreemde namen , die niet te deleten zijn
Enige mogelijkheid is formatteren en alle muziek er opnieuw opzetten .
 

Frup

Forumguru
Welkom op het forum.
Bedankt voor de informatie. Ik neem aan dat je nu een nieuwe usb stick hebt gekocht?
 

Pindasaus

Forumguru
Blijkbaar is de data op de usb-stick beschadigd geraakt. Dat kan spontaan zijn gebeurd, usb-sticks onthouden hun data namelijk niet voor eeuwig. Andere mogelijkheden zijn dat de usb-stick kapot is of dat er een schrijfactie bezig was op het moment dat je hem uit de pc/auto trok.

Je zou eens een nieuwe usb-stick van een A-merk kunnen proberen. Voor de zekerheid liever niet een budgetuitvoering van de Aldi of Action. Formatteer hem als FAT32. Om te voorkomen dat er een schrijfactie gaande is als je de usb-stick los trekt, gebruik je op de pc de knop 'hardware veilig verwijderen'. Op de auto zit zo'n knop soms ook. Zo niet, dan dient de radio eerst uitgeschakeld te worden.

Welke autoradio heb je?
 
Laatst bewerkt:

robvantiel

Nieuw lid
het probleem is niet , dat de usb stick de data niet onthoudt , maar dat er door de skoda vreemde , grote bestanden worden geschreven en dat er andere bestanden verdwijnen .
Zowel de uitgeprobeerde sticks als de sd cards zijn fat32 geformatteerd.
Een schrijfactie kan nooit het geval zijn , als ik muziek afspeel .
En de usb stick wordt nooit verwijderd . Het probleem ontstaat spontaan . Als ik weer eens mp3 wil afspelen , krijg ik de melding , dat er geen medium is geplaatst. m.a.w. de usb stick is weer verziekt
 

Pindasaus

Forumguru
het probleem is niet , dat de usb stick de data niet onthoudt , maar dat er door de skoda vreemde , grote bestanden worden geschreven en dat er andere bestanden verdwijnen .
Er worden onderhuids geen grote bestanden geschreven en andere verwijderd, maar de tabel waarin staat welke bestanden er aanwezig zijn raakt beschadigd. Als je meer informatie wilt, kan je zoeken op 'corrupted usb flash drive'.

FAT32 en nooit verwijderen klinkt goed. Hoeveel verschillende usb-sticks heb je al geprobeerd? Als hij dit eenmaal doet zou ik hem weggooien, dan is hij namelijk kapot.

Als je een sd-kaart gebruikt, kan je het fysieke schuifje van de schrijfbeveiliging omzetten op 'alleen lezen'.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Over welke auto en welk mediasysteem hebben we het? Als dit bij meerdere USB-sticks gebeurt kan ik me voorstellen dat de MMI een probleem heeft.
 

robvantiel

Nieuw lid
er worden WEL twee grote bestanden op geschreven ( zie het plaatje boven ) eentje van 414.954 KB en een van 786.432 KB plus twee mappen met een rare naam .
die bestanden en mappen zijn overigens niet te verwijderen of te renamen.
 

Tees

Donateur
@Pindasaus heeft t zeerwaarschijnlijk bij t juiste eind: dit is typisch een symptoom van een verknalde FAT-tabel, en dat betekent dat er niets aan de bestanden gedaan is, maar dat de verwijzing naar welk bestand waar staat verkeerd is geworden.
 

robvantiel

Nieuw lid
Er worden echt nieuwe bestanden aangemaakt , na een tijdje is de usb stick vol
zie het plaatje . dit is een scan van de sd card : allemaal verschillende mp3 bestanden met 1 grote uitschieter . dat is de artiest met de extra
bestanden
scan.jpg
 

Tees

Donateur
@robvantiel ik denk dat je de techniek van FAT niet begrijpt, maar dat is ook niet van belang. Neem nou maar van mij aan dat dit een teken is van een corrupte FAT tabel. En áls dit idd bij meerdere USB sticks gebeurt, zou ik t, zoals al gezegd, zoeken in de MMI.
 

Frup

Forumguru
Het blijft gokken hier. Want er zijn diverse vragen (gesteld):
- Heeft het eerder wel gewerkt?
- Welke auto?
- Wat voor mediasysteem? Bijv. in welk slot steek je de usb stick. Toch niet in het slot voor de navigatie?
 

robvantiel

Nieuw lid
het is een skoda octavia HB (4) First Edition 1.5 110kw / 150 pk TSI hatchback 6 versn. hand
infotainment systeem is Columbus
Er zitten 2 usbc slots

Het werkt een tijdje goed , Ik shuffle de nummers en na een tijdje merk je , dat er vaak dezelfde nummers gespeeld worden . Dan blijkt, dat er een aantal zijn verdwenen
 

Canon-Eye

Forumguru
Je zou eens een test kunnen doen met een op slot gezette sd-kaart in een kaartlezer, die je aansluit via een usb-kabel.
Kijken of dat gewoon wordt afgespeeld, of dat de Columbus begint te miepen.
 
Bovenaan Onderaan