Columbus Muziek op Columbus

Hallo iedereen,

Heb een vraag betreffende muziek op Columbus....heb een nieuwe Octavia besteld, levering ergens einde april, en had graag wat meer info op voorhand. Heb gelezen dat er ruimte is op de HD van Columbus en dat je 2 SD kaarten kan gebruiken om muziek te spelen...nu zijn mijn vragen, hoeveel ruimte is er op de HD, welk type SD koop ik best(ook welke capaciteit), en kan ik dan ook mijn muziek random spelen? Dus alles door elkaar en niet album na album? Zodat mijn iPod overbodig wordt maw?.

Alvast bedankt,
Werner
 

hephie

Lid
Er zit in het (bovenaan) in het handschoenenkastje inderdaad een module waar je 2 sd kaarten kan in plaatsen. Plus ook nog een cd/dvd lezer.

Ik meen zelfs ergens gelezen/gezien te hebben dat je audio cds ook kan importeren naar de interne HD, hier ben ik niet zeker van, maar daar gaat het in dit topic ook niet over.

Zelf gebruik ik twee 32GB Class 10 sd kaartjes van SanDisk. In de tijd op conrad besteld (dat was toen de goedkoopste).
Als je nog sd kaartjes moet kopen raad ik aan er zeker van class 10 (hoogste schrijf- en lees snelheid) te kopen en minimum 32gb.
Waarom? Je kan via internet namelijk ook zelf navigatie/kaartupates downloaden en op je SD zetten.
Deze kaartupdate is meestal net groter dan 16gb. Vandaar minimum 32GB.

Als ik me niet vergis is de interne HD net geen 20GB.
 

vgerwen

Nieuw lid
De muziek kun je op een USB of SD zetten en via een menu optie op de Columbus naar de Harde schrijf kopiëren.
 

Er zal hier in de community wel iemand zijn die mijn eenvoudige vraag kan beantwoorden, zonder dat ik door die handleiding moet struinen...hephie heeft me al op weg gezet met de SD kaartjes, nu moet ik enkel nog weten of ik van de HD en de kaartjes de muziek in shuffle-modus kan spelen...toch niet zo een moeilijke vraag om dan iemand meteen naar de manual te verwijzen...
 

Rallye

Forumguru
Grappig, ik vind die dingen altijd heel handig. Zeker als .pdf, zodat je er makkelijk in kunt zoeken. Meestal worden de zaken in een instructieboekje ook nog beter uitgelegd dan (door niet-professionele hulpvaardigen) in een forum.......
 
Grappig, ik vind die dingen altijd heel handig. Zeker als .pdf, zodat je er makkelijk in kunt zoeken. Meestal worden de zaken in een instructieboekje ook nog beter uitgelegd dan (door niet-professionele hulpvaardigen) in een forum.......

Kan men van HD of SD shuffle spelen? Dit is een ja/neen vraag...ik vraag hier niet naar de deeltjestheorie ofzo hé...waarvoor dient dit forum dan? Elke vraag die hier staat zal wss wel door een garagist/verkoper kunnen beantwoord worden...zal het dan daar wel vragen...bedankt!!
 

hephie

Lid
Ja wekke
Beide kunnen, zowel shuffle op gehele sd (of binnen 1 map op de sd)
Idem voor hd.
Kopieren van sd naar hd is ook gewoon via een menu in de navigatie (zeer eenvoudig).
Kopieren van hd terug naar sd kon dacht ik niet.
Liedje, liedjes, map of mappen kunnen ook weer makkelijk verwijdert worden op de hd (via een ander menu)
Of je kan de hele schijf ineens wissen (formatteren) als je de wagen bijvoorbeeld terug verkoopt.
 

Rallye

Forumguru
@wekke2002 : het was niet mijn bedoeling jou het recht te ontzeggen om een vraag te stellen; volgens mij heb ik dat ook niet gedaan. Je wordt hier op het forum ook netjes geholpen. Wat ik bedoeld heb te zeggen is dat het in het instructieboekje vaak door professionals wordt uitgelegd en dat je daar dus (ook) een hoop kunt vinden, zeker nu die handleidingen op internet staan.
 

LdN

Forumguru
Als we toch bezig zijn dan is het beter om eerst met de onderstaande link naar de beginpagina voor de octavia manuals te gaan.
http://new.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/Pages/octavia.aspx

Kies eerst in het uitrol menu midden boven de juiste productie periode van je octavia en vervolgens in het uitrol menu rechtsboven voor Nederlands als taal.
Alle manuals zijn dan in het nederlands.
Je kan vervolgens dan per manual de on-line versie kiezen of het boekje downloaden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CVos

micky

Forumguru
interessant, wat ik niet heb kunnen vinden (wellicht heb ik er overheen gelezen, heb de hele handleiding in vogelvlucht doorgenomen) is of je alleen MP3 kunt afspelen vanaf de SD, of ook bijv. AAC bestanden (itunes)

Edit: ik heb het inmiddels in de handleiding gevonden
 
Laatst bewerkt:

Rob1.8TSI

Forumguru
Vraagje, wat is het handigst, allemaal mappen maken bv per artiest of om alle mp3 gewoon los op de harde schijf te zetten.
Wat ik gelezen heb kun je alleen maar shuffelen binnen een map.
 

EdK

Forumguru
Als goed is moet er ergens in de manual een verhaaltje staan van een map opbouw maar ook het max aantal nummers in een map en volgens mij iets mbt de hoogte van een bitmap, dus bv tot 192k/b
 
Bovenaan Onderaan