Muziek afspelen via Bluetooth op Amundsen: alleen luidsprekers rechts

mr2cv

Lid
Hallo allemaal,

als ik op mijn iPhone muziek via de bluetooth laat afspelen, hoor ik alleen maar muziek uit de rechter luidsprekers (v/a) komen, links doet niet mee. Als ik via bluetooth bel, gaat het gesprek wel over de luidsprekers links en rechts. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Mijn iPhone is een (oude) 3G, mijn Amundsen zit in een Yeti uit 2011, weet niet of het de "+" versie betreft.

Ik hoop dat iemand een oplossing kan bieden. Afspelen via Bluetooth is toch net wat makkelijker dan de kabel aansluiten.

Groet, Arjen

andrehj

Forumguru
Dit is een oud probleem, het heeft iets te maken met links en rechts, het geluid van de telefoon is mono en komt maar over één kanaal binnen. De Amundsen weet dat en zet dat op beide kanalen. De muziek is echter stereo, dus komt loopt dus via twee kanalen. Ergens in deze lijn mist er ergens een draadje, waardoor je maar één kanaal hebt. Ik heb hier op diverse forums al vaker over gelezen, maar weet niet meer precies wat de oplossing was. Hier zul je even voor moeten Googlen.
Overigens zou ik me de moeite besparen: ik vind de geluidskwaliteit via BT zwaar tegenvallen (ongeveer gelijk aan FM). De MDI klinkt (met hoge kwaliteit MP3) veel beter en is ook nog een stuk gebruiksvriendelijker.

Bakkertje

Forumguru
Of je een Amundsen hebt of een Amundsen+ kun je gewoon op het toestel lezen daar staat het immers op ;)
Verder ben ik het met Andrehj eens, audio over bluetooth werkt wel aardig, maar is kwalitatief minder dan via MDI of SD. In mijn geval is het overigens enkel SD, dat vind ik qua opslag en gebruiksgemak prima.

hemi24

Forumguru
Even tussendoor: Amundsen onthoud per gekozen bron de audio-instellingen, dus misschien moet je even kijken hoe de 'balance' staat..?

mr2cv

Lid
Dank voor jullie reacties. De balance staat goed ingesteld. Normaal luister ik ook muziek via de SD, werkt inderdaad prettiger. Maar ik heb onlangs de kaarten van Duitsland en de Alpenlanden erbij gezet, dus is er op de kaart minder ruimte voor de muziek. Dus dan maar een grotere kaart gaan kopen of tijdens de vakantie maar afspelen via de Aux. Ik zal trouwens eens proberen of de iPhone4 van mijn vrouw het wel goed doet.

Wat is trouwens het verschil tussen een Amundsen en Amundsen+?

Groet, Arjen

hemi24

Forumguru
In het kort: de '+' heeft een intern geheugen en voorgeinstalleerde kaart van West of Oost Europa.

Bovenaan Onderaan