Oliedienst
Lid
L.s,
Mijn vrouw heeft een O1 1.8 20v turbo met de AGU motor. Afgelopen Januari moest de spanner vervangen worden, dus ik heb volgens de OE catalogus een nieuwe besteld met een nieuwe riem. Toen ik de boel monteerde dacht ik al dat dit niet de bedoeling kon zijn maar iedereen van Brezan tot aan de Skoda dealer bezwoerde mij dat de OE nummers voor dit blok goed waren.
De riem lag zo'n 2 mm te veel naar buiten en ik kon zien dat er 2 ribben van de riem te zien waren naast de spanrol. Afijn, dit heeft het vol gehouden tot vorige week, toen scheurden de 2 ribben eraf. Weer een nieuwe riem gehaald en maar ook een spanrol en wat denk je .... zelfde probleem. Geen van de poelies van het blok hebben speling en zitten allen mooi vast. Omdat niemand maar ook een idee had hoe dit kon heb maar mijn eigen modificatie gedaan: 2 ringetjes van elk 1 mm tussen blok en spanner. Klinkt dit iemand bekend in de oren??
Laurens.
Mijn vrouw heeft een O1 1.8 20v turbo met de AGU motor. Afgelopen Januari moest de spanner vervangen worden, dus ik heb volgens de OE catalogus een nieuwe besteld met een nieuwe riem. Toen ik de boel monteerde dacht ik al dat dit niet de bedoeling kon zijn maar iedereen van Brezan tot aan de Skoda dealer bezwoerde mij dat de OE nummers voor dit blok goed waren.
De riem lag zo'n 2 mm te veel naar buiten en ik kon zien dat er 2 ribben van de riem te zien waren naast de spanrol. Afijn, dit heeft het vol gehouden tot vorige week, toen scheurden de 2 ribben eraf. Weer een nieuwe riem gehaald en maar ook een spanrol en wat denk je .... zelfde probleem. Geen van de poelies van het blok hebben speling en zitten allen mooi vast. Omdat niemand maar ook een idee had hoe dit kon heb maar mijn eigen modificatie gedaan: 2 ringetjes van elk 1 mm tussen blok en spanner. Klinkt dit iemand bekend in de oren??
Laurens.