Multifunctioneel stuurwiel

Volgens de dealer kan ik geen multifunctioneel 4-spaaks stuurwiel met schakelpaddles bestellen bij de octavia combi ambition businessline 1.2 TSI DSG-7, alleen een 3-spaaks stuurwiel (zonder paddles). Dat bevreemd mij, klopt dat wel ?

tha a

Senior Member
klopt, op de Businessline modellen zijn schakelpaddles icm DSG niet leverbaar. 4 spaaks stuur is standaard. 3 spaaks wordt dan los besteld en gemonteerd.

Hartelijk dank. Ik heb het optionele multfunctionele stuurwiel meebesteld (zal dan wel de drie-spaak zijn?) . Jammer dat de schakelpaddles icm DSG voor de businessline niet leverbaar is.

JvK

Lid
Eventueel heb ik een nieuw 3 spaaks stuurwiel tekoop. Is voor een Octavia 2 FL RS bedoelt. Dus met geperforeerd leer. Uiteraard multifunctieknoppen(telefoon) en schakelpaddles.

Wellicht wil je dealer dat achteraf inbouwen?

Falcon

Donateur
Ik weet niet of het uitmaakt voor je keuze verder.. maar misschien moet je nog even wachten als het om een leasebak gaat. Er vanaf de introductie op de Autorai de 1.4TSI beschikbaar in het 20% bijtellingsgamma. Just to besure.

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?14843-Skoda-1.4-TSI-Greentech

Wat mij opvalt in de accessoirelijst dat de 3 spaaks + multifunctioneel + paddles er sinds kort is uitgehaald! Het was namelijk altijd wel mogelijk! Ik baal hier wel van! :(

M

melkerbout

Vraagje,

vanaf september 2010 heb ik mijn octavia am bl in bezit, tenminste lease. Destijds heb ik geinformeerd naar het mf stuur icm schakelpaddels maar helaas was deze niet leverbaar op de businessline modellen.
Op de elegance bl zit wel een "standaard" dus 4 spaaks mf stuur. Dit zou toch in te bouwen moeten zijn in de am bl? Volgens vanaf begin dit jaar worden ook de am bl geleverd met optioneel mf stuur.
Kwa kabelboom en alles zou dit toch gewoon moeten passen? Ik mis het toch wel.

Heeft iemand idee of het kan en waar ik zo'n stuur liefst natuurlijk met paddels voor de dsg op de kop te tikken is.

Alvast dank.

Ronnie

Forumguru
Ik heb het even opgezocht, (voor zover ik de goede onderdelen gekozen heb) Het is alleen mogelijk bij uitvoeringen met PR nr.(staat in het onderhoudsboekje) 1XC; 1XW; 4LB; 4LC. Stuur kost( ex radio/telefoonschak.) € 861,- incl. BTW. Hierbij komen dan de schakelflippers van € 140.- ex BTW per kant nog bij....
Daarna nog de inbouw van de bedrading, andere sleepring in de stuurkolom, en de wijzigingen in het module.......

Ik heb een MF-stuurwiel met schakelflippers (standaard!). Ik dacht leuk die dingen!! Maar de keren dat ik ze gebruikt heb zijn op 2 handen te tellen. Leuk voor de haarspeldbochten in de bergen, maar dat was het dan ook wel.

Naar mijn inzicht: niet bestellen en het geld uitgeven aan een andere (leukere) optie.

Bovenaan Onderaan