multifunctioneel stuur

ik kan via marktplaats een lederen mf stuur kopen echter zonder de knoppen.
weet iemand of deze los te krijgen zijn, en of de bekabeling naar de nexus er al ligt?

nomad

Senior Member
Anders kijk je even in de ETKA/ETOS wat die knoppen kosten.
Wat moet dat stuur kosten ? heeft ie er nog meer ?

hij heeft er hier maar 1 van en wil er 100 euro vor hebben .
hij had hem gekocht voor in zijn A3 maar daar past hij niet in.
dit is het verhaaltje wat erbij zat:
Een paar dagen geleden heb ik dit stuur gekocht voor mijn A3 uit '98.
Hij past echter niet in mijn auto.
Het is een multifunctioneel stuurwiel (met telefoon en radiobediening), waardoor ik mijn airbag niet kan overzetten.
Daarom bied ik hem weer te koop aan.
Stuur is gedateerd op 20-09-2003.

higgy

Forumguru
a. vind ik het duur en b. vind ik het een vaag verhaal van de verkoper.
Check anders eerst eens met deze foto in de hand bij je dealer of dit stuur past.
En verder vind IK het er niet multi-functie uitzien: als ik de airbag van mijn stuur (leer) wegdenk heb ik volgens mij hetzelfde stuur en ik heb geen multifunctiestuur.

ik heb ondertussen gebeld met mijn dealer en het wordt een duur verhaal om het werkend te krijgen (+/-1000,00).
en daarbij mag je geen stuur zelf verwisselen omdat de fabriek je aansprakelijk kan stellen als de airbag niet zou werken omdat je zelf eraan geknutseld hebt.
ik ga nu bij de dealer een lederen stuur kopen á 227 euries.
(met fabrieks garantie)

Bel de politie eens voor de gein met de vraag of er onlangs een O2 is opengebroken en waarvan ze het stuur hebben gejat?

overigens, is hetookmogelijkom achteraf het originele MF stuur van Skoda in je Octavia telaten bouwen? Of kan dit enkel af-fabriek?

Henny

Actief lid
Volgens de dealer van mij kan dat achteraf inbouwen niet. Ik had die vraag ook omdat ik dat graag wilde hebben en een demoauto het niet had.

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Volgens de dealer van mij kan dat achteraf inbouwen niet. Ik had die vraag ook omdat ik dat graag wilde hebben en een demoauto het niet had.

[/ QUOTE ]
Volgens mij mis je een stuk bedrading dan en zelf aan de kabelboom koppelen is wat tricky...

JettaFreak

Actief lid
Het is helemaal geen multifunctiestuur. Zoals ik al dacht heeft een mf-stuur de knoppen op de spaken zitten.
OCN10012.jpg

Het stuur op de foto hieronder lijkt meer op het te koop aangeboden stuurwiel. Dit is van de eerste generatie Octavia/golf4. (excuses voor slechte Belgische kwaliteit)
n30oi001.jpg

Het lijkt me simpel, zsm contact met verkoper verbreken. Overigens, heb je ooit van een Audirijder gehoord dat hij graag een stuurwiel van een Skoda wil hebben? Ik niet, en ik denk niet dat dat alleen komt doordat er niet veel Audi's worden gereden door mijn kennissen/collega's etc.

Groeten,

JettaFreak

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Een paar dagen geleden heb ik dit stuur gekocht voor mijn A3 uit '98.
Hij past echter niet in mijn auto.
Het is een multifunctioneel stuurwiel (met telefoon en radiobediening), waardoor ik mijn airbag niet kan overzetten.
Daarom bied ik hem weer te koop aan.
Stuur is gedateerd op 20-09-2003.

[/ QUOTE ]

Als je zo slim bent dat je de datum van het stuurwiel kan vinden ( /forum/images/graemlins/crazy.gifwaar zit dat?), dan zal je toch ook wel zo slim zijn dat je kan nagaan of je Audi-airbag erin past? /forum/images/graemlins/confused.gif

Het verhaal gaat denk ik net iets anders:

Ik heb onlangs een Octavia opengebroken en omdat ik de airbag kon verkopen heb ik het gehele stuur eruit gehaald. /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif Ik dacht dat het een MF-stuur was. De airbag uit dit stuur paste dus ook niet in die andere Octavia die mijn maat aan het 'repareren' is. Toen bedacht ik me dat er vast nog wel iemand zou geloven dat dit een MF-stuur is en nu bied ik het aan op marktplaats. /forum/images/graemlins/1439.gif

P.S. de airbag bied ik niet aan, want dan val ik helemaal door de mand. /forum/images/graemlins/tongue.gif

Groeten,

A. Li

Enne, is de 02 niet pas in 2004 in productie gegaan?

Groeten,

/forum/images/graemlins/rockon.gifJettaFreak /forum/images/graemlins/rockon.gif

dat was na de eerste berichtjes wel duidelijk, maar het stuur moet zowiezo even wachten omdat mijn dochter gisteren is geboren en die veel belangrijker is dan een lederen stuur op dit moment /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Reizende

Actief lid
/forum/images/graemlins/ot.gif
Hey!

Gefeliciteerd man! Ik wens je veel geluk toe! ben zelf ook net 9 weekjes de trotse vader van een prachtige dochter!
Ga lekker genieten en vergeet dat stuur heel gauw...

Deje

Lid
Hallo (be)stuurders,
De airbag is heel gemakkelijk uit het stuur te halen....
Dat kost nog geen 2 minuten. Dus waarom zou je dan vervolgens ´t stuur mee nemen, da´s een tikkie lastiger om te demonteren (binnen 12-kant, geen torx)
/forum/images/graemlins/aangenaam.gif

Bovenaan Onderaan