Mud Flaps voor Superb III

DommelBelgium

Forumguru
Mud Flaps of Spatlappen : Iemand ze al laten monteren of gemonteerd ?
  • Looks ? beter of net niet?
  • Functioneel ? haalt het iets uit of net niet? vooral voor vuil of eerder voor steenslag ... ?
  • Montage ? Eenvoudig te doen of toch maar aan dealer overlaten?

JeSko

Forumguru
• looks - subjectief
• functioneel - zeker wel, vooral voor vuil, steenslag word veelal veroorzaakt door mede weggebruikers.
• Montage - denk best eenvoudig, zal kwestie van wat schroeven zijn, er zijn er al velen je hier voorgegaan en die doen het toch vaak zelf :)

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Looks: vreselijk.
Functioneel: who cares, gezien de looks (en voor je achterwielen zit indien nodig een sticker).
Montage: niet doen.

Maar het is natuurlijk jouw auto, dus doe wat je wilt.;)

Erik_NL

Forumguru
spatlappen zijn geen aanrader in mijn ervaring
- niet functioneel
- niet te combineren met verlaagd onderstel want ze schuren bij het minste of geringste over het wegdek

marwin

Forumguru
Ik heb ze voor en achter onder een O3 RS zitten en ik vind het juist net even mooie en dikker ogen dan zonder (dit kan zijn door dat de velgen misschien ook zwart zijn).Plus ik nu geen bagger tot aan boven me ramen heb op modderige en vieze wegen. En RS is ook lager en lopen zelden aan, je moet niet volgas over een verkeersdrempel maar dat moet je zo wie zo nooit doen :)

Bijlagen

• IMG_20201011_182259.jpg
    IMG_20201011_182259.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 138
  • IMG_20201011_182308.jpg
    IMG_20201011_182308.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 127

EdK

Forumguru
Functioneel JA
Schrapen geheel niet met verlaging !
Looks ? Blijft persoonlijk, maar bij mijn verlaagde Fabia vallen ze niet op behalve door Rallye uiteraard.
En ze houden zijkanten en achterzijde zeker stukken schoner weet ik uit ervaring bij de Fabia 3 combi en voorheen de Yeti

En zeer makkelijk zelf te doen met een torx bitje in een kleine rateldop
Voor kun je door wiel te draaien er makkelijker bij dan achter is makkelijker om wiel even te verwijderen maar met juiste tools is het ook zonder verwijderen goed te doen

DommelBelgium

Forumguru
Ik heb ze voor en achter onder een O3 RS zitten en ik vind het juist net even mooie en dikker ogen dan zonder (dit kan zijn door dat de velgen misschien ook zwart zijn).Plus ik nu geen bagger tot aan boven me ramen heb op modderige en vieze wegen. En RS is ook lager en lopen zelden aan, je moet niet volgas over een verkeersdrempel maar dat moet je zo wie zo nooit doen :)

Die foto's hebben me overtuigd om de Mud Flaps alvast te bestellen ! Knap en helemaal hoe ik 't ook zou willen ...

marwin

Forumguru
Leuk om te lezen dat ik toch iemand kan overtuigen deze dagen en dan helemaal met Mudflaps (klinkt toch beter als spatlappen).

Met een beetje geluk hoef je niet eens je wielen te demonteren bij montage. Hoefte ik bij de o3 uiteindelijk ook niet.

DieselTDi

Forumguru
Ik heb ze achter zitten. Montage 20 min per kant max. Vooral op NIET zoab wegen veel minder die regenbui achter je auto, schonere achterruit. Looks. Boeien. T werkt
Besteld bij superskoda

• Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@DieselTDi , blijft de kofferklep ook schoner? Is zo frustrerend bij onze S3. Heb je de wagen gewassen, doet de madam een kort ritje en is de achterklep en bumper weer vuil (en de rest blinkt dan nog mooi) :banghead:

DieselTDi

Forumguru
Je hebt een stuk minder troep achter je in de zuiging..
Hij blijft een stuk schoner idd..
(je zal nog wel ooit je auto moeten blijven wassen hoor)
Voorheen ritje regen was camera ff schoonmaken want die was te smerig.. Nu geen last van

JeSko

Forumguru
Bij S2 zonder lappen en op bredere banden geen last van, kont ziet niet sneller vuil dan de rest, alleen zijkant/onderkant achterbumper spat het op en zie je het, maar zeker niet de hele achterkant.

DieselTDi

Forumguru
Jesko
.
Ik rij ook regelmatig in duitsland. Daar geen zoab. En dan heb je door de zuiging achter je auto een halve regenbui meetrekkend....
Dat is stukken minder met mn flaps

leon-cupra

Forumguru
@DieselTDi , wagen wordt genoeg gewassen maar het is gewoon spijtig van je werk. Na 1 ritje is die achterklep terug enorm vuil. Partner rijdt veel op boerebaantjes en die liggen er heel het jaar door “slecht” bij. In de zomer stof, in de winter slijk en viezigheid. mss ook eens zien naar “mudflaps” voor achteraan. :pieker:

DieselTDi

Forumguru
@leon-cupra aanschaf setje valt mee. Montage vrij simpel.. En mooiste zonder problemen en of andere schade weer simpel te verwijderen... Bevallen ze niet, verkoop je ze lekker door....

Bovenaan Onderaan