Mt-6501

janml

Nieuw lid
Er zijn hier veel skoda (octavia)-rijders met het Columbus-systeem, echter er zijn ook alternatieven voor dit (mijns inziens) te dure systeem.
Ik heb sinds kort een MT-6501 geinstalleerd (alt. WD6050 AS-7301)
http://www.szwaywell.com/prod_dtl.asp?id=489 (link van de WD6050. Ik heb de MT6501 met kleuraanpassing (groen) voor skoda)
Zijn er ervaringen over dit systeem?

Bij het afspelen van dvd's krijg ik een blauw scherm zodat ik geen film kan kijken, omdat 'ie in de safe-mode staat. Kan dat uitgeschakeld worden (en hoe?)
Alvast bedankt voor de reacties!

EdK

Forumguru
eventueel een weblink , merk zou wel prettig zijn !
Alleen een type nummer is een lange zoek voor een medeforum lid en resulteerd soms in geen antwoorden !

Ronnie

Forumguru
Bij het afspelen van dvd's krijg ik een blauw scherm zodat ik geen film kan kijken, omdat 'ie in de safe-mode staat. Kan dat uitgeschakeld worden (en hoe?)
Alvast bedankt voor de reacties!
Je zou het kunnen proberen met het loshalen van de GALA aansluiting,(zwarte isostekker pin 1 ) Deze geeft een snelheidspuls aan de radio, bij een snelheid hoger dan 15 km/h zal dit de video veiligheidshalve uitschakelen.
(ik weet niet of dit van invloed is op het navigeren, of dit type alleen gebruik maakt van de GPS antenne)
Het kan natuurlijk ook zijn dat het GPS signaal gebruikt wordt voor de snelheid, dan gaat dit natuurlijk niet op.......

janml

Nieuw lid
Het navigeren en het afspelen van alle media staan los van elkaar en hebben geen invloed op elkaar. Dan heeft het afspelen van alle media nl. geen invloed op de werking van het navigeren.
Zelfs bij stilstand kan ik geen dvd bekijken, dus da's raar, misschien moet ik het idd verder zoeken in de bedrading...

EdK

Forumguru
kijk eens of je een draad erbij hebt zitten die aangesloten moet worden op de handrem !
Vaak is het zo als je die aan massa legt dat het probleem dan is verholpen !

Ik heb thuis een auto-DVD speler en daarbij moet de auto op de handrem staan om DVD's te kunnen spelen. Misschien kun je dat eens proberen?

Als het dan wél werkt, kan je daarna zoeken via welke draad dat gaat en die op een constante aansluiten (of juist loskoppelen, zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van).

Succes!

Oh, die Waywell aparaten zien er wel mooi uit! Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit.. Hun website is nou niet echt bepaald hoopgevend..

janml

Nieuw lid
Het safety scherm is inmiddels verdwenen de bruine draad (break) moest aan de zwarte (ground) worden aangesloten. Allen, bedankt! had idd met de handrem te maken..

TL@

Forumguru
Ziet er een heel leuk apparaat uit.

Werken de knoppen op het stuur ook? Ook voor de opnemen van telefoon en voice dialing?
Waar zit de microfoon voor de gsm?
Als je de navigatie op hebt, werkt de radio dan ook? Lopen de stemmen door elkaar of dimt de radio bij elke aanwijzing?

Hoeveel kost ie? Waar?

Beetje veel vragen, sorry. Ik ben namelijk geïnteresseerd.

TL@

Forumguru
Probleem bij de meeste is dat ze niet toelaten om custom POI's of flitspalen toe te voegen, net zoals de Columbus (ineens de reden dat ik een losse becker heb en geen inbouw)

Dit toestel en de Zenec lijken me wel leuk omdat ze mooi aansluiten bij het design van de auto en iGO8 gebruiken (mijn lievelingsnavigatie, wat ook op mijn Becker draait)

EdK

Forumguru
Probleem bij de meeste is dat ze niet toelaten om custom POI's of flitspalen toe te voegen, net zoals de Columbus (ineens de reden dat ik een losse becker heb en geen inbouw)

Dit toestel en de Zenec lijken me wel leuk omdat ze mooi aansluiten bij het design van de auto en iGO8 gebruiken (mijn lievelingsnavigatie, wat ook op mijn Becker draait)

Kijk eens op www.poicon.com
Dit programma heeft de mogelijkheid om bv POI's te plaatsen op de JVC NX7000
Ikzelf heb ook de NX-7000 maar nog niet uitgeprobeert , wel laatst een vraag gesteld of iemand binnen dit forum er ervaring mee heeft.
Maar tot op heden nog geen reactie gelezen !

janml

Nieuw lid
Ziet er een heel leuk apparaat uit.

Werken de knoppen op het stuur ook? Ook voor de opnemen van telefoon en voice dialing?
Waar zit de microfoon voor de gsm?
Als je de navigatie op hebt, werkt de radio dan ook? Lopen de stemmen door elkaar of dimt de radio bij elke aanwijzing?

Hoeveel kost ie? Waar?

Beetje veel vragen, sorry. Ik ben namelijk geïnteresseerd.

Hi TL,
Mijn O2 heeft geen knoppen op het stuur, dus daar kan ik geen antwoord op geven.

De microfoon voor de GSM zit bij mij linksboven (klein gaatje) (heb ik nog niet in gebruik. Heb carkit van nokia, werkt al perfect)

De navigatie werkt los van de andere afspeelmedia (radio, SD, cd/dvd, enz) je kunt er voor kiezen de navigatie stem door de muziek te laten praten of de muziek te muten en dat dan de navigatie gaat praten.

Ik heb een tijdeje e-bay in de gaten gehouden en toen mijn slag geslagen.
zoek op navigatie skoda, daar worden (werd) genoeg aangeboden.
Ik heb mijn systeem bij medios24.de gekocht. Echter ik zie nu niets meer op hun site en ook niets meer op ebay :crazy: Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken..
Ik ga nu de zij-achter-ruiten voorzien van zonwerende folie. Ik vind dat de ruiten teveel spiegelen in het scherm. Voordeel is dat de kids nu ook minder in de zon zitten..

Bijlagen

• MT-6501_1.jpg
    MT-6501_1.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 23
Bovenaan Onderaan