Move & fun in elke Citigo?

Fleu

Lid
Sinds een paar dagen bezit ik een Citigo uit 2018 met 30000km op de teller. Fijn wagentje dat prima bevalt. Ik begrijp echter nog niet alles van de vele toeters en bellen, ook al omdat ik het instructieboekje soms nogal omslachtig vind (of mijn intelligentie schiet tekort, wat best waarschijnlijk is). Zo lees ik over het Move & fun-systeem. 3 vragen daarover:
1. Zit dit systeem standaard in alle Citigo's?
2. Zo ja, hoe activeer je die?
3. Heb je daar dan alleen wat aan als je een smartphone of een 'ander soort schermpje' op je dashboard hebt bevestigd?
Ik vermeld erbij dat ik (senior) helaas niet heel erg digitaal onderlegd ben. Dus bij uitleg graag ietwat in Jip & Janneke-taal.
Alvast bedankt en vriendelijke groet.
 

Rallye

Forumguru
Is het systeem niet rond 2016 veranderd? In het begin van de Citigo was er het Navigon/Garmin-systeem waarnaar hier wordt verwezen, maar na de facelift kon je toch een smartphone plaatsen? Werkt het Garmin-systeem ook met Citigo’s van na de facelift? En las ik niet dat daar geen kaarten meer voor zouden zijn?

Oud: https://www.autopar.nl/1s0035262c-vw-up-navigatie-skoda-citigo-seat-mii (tot 2016 staat hierbij).
Nieuw: https://www.skoda.nl/nieuws/skoda-citigo-functioneler-en-interactiever-dan-ooit/ (wellicht via de dealer).
 

Tuup

Lid
Move&Fun is een app die je kunt downloaden op je iPhone of Android telefoon. De app op je telefoon moet je dan via Bluetooth verbinden met je Citigo. Vervolgens kun je b.v. de radio aansturen met je telefoon, navigeren en informatie over verbruik, actieradius, kilometerstand inzien.
 

BigCheese

Forumguru
Mijn vrouw heeft een Citigo uit 2012, destijds nieuw geleverd met de Navigon Move & Fun, die was als optie verkrijgbaar. Inmiddels is dat apparaatje natuurlijk hopeloos verouderd en gebruikt ze liever de telefoon met Google Maps. Dat ligt overigens niet aan de leeftijd van de kaarten, die kan ik zelf wel updaten.

Het 'pootje' met de Navigon houder is er eenvoudig af te klikken en ik heb er net een mooi passend kapje op gezet om het gat in het dashboard af te dekken. Ik ben juist op zoek naar een telefoonhouder die op het dashboard past want aan de ruit is wel erg ver weg (ze heeft kortere armen dan ik). Mijn advies: gebruik gewoon je telefoon als navigatie.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Move&Fun is een app die je kunt downloaden op je iPhone of Android telefoon. De app op je telefoon moet je dan via Bluetooth verbinden met je Citigo. Vervolgens kun je b.v. de radio aansturen met je telefoon, navigeren en informatie over verbruik, actieradius, kilometerstand inzien.

B28E25F6-A22C-4F54-A658-80F60F8FDC3D.jpeg

En de telefoonhouder die daar bij hoort is achteraf in te bouwen in een facelift Citigo zoals @Fleu lijkt te hebben?
 

Fleu

Lid
Dank voor reacties en adviezen, allemaal.
Als ik het allemaal een beetje samenvat is dan is voorbereiding (of niet) in mijn Citigo niet zo belangrijk. Want met mijn Andriod-telefoon lukt het dus ook best, na de geschikte software te hebben gedownload. Voor het mooie moet ik dan wel een geschikte telefoonhouder (zo'n 'klauwtje' of anderszins) kopen en die in de gaatjes boven op het dashboard schroeven.
 

Rallye

Forumguru
@Fleu Geen idee of er ook bij de nieuwe versie met de smart phone niettoch een verbinding met de auto nodig is. Toch eens navragen bij de dealer?
 
Mijn vrouw heeft een Citigo uit 2012, destijds nieuw geleverd met de Navigon Move & Fun, die was als optie verkrijgbaar. Inmiddels is dat apparaatje natuurlijk hopeloos verouderd en gebruikt ze liever de telefoon met Google Maps. Dat ligt overigens niet aan de leeftijd van de kaarten, die kan ik zelf wel updaten.

Het 'pootje' met de Navigon houder is er eenvoudig af te klikken en ik heb er net een mooi passend kapje op gezet om het gat in het dashboard af te dekken. Ik ben juist op zoek naar een telefoonhouder die op het dashboard past want aan de ruit is wel erg ver weg (ze heeft kortere armen dan ik). Mijn advies: gebruik gewoon je telefoon als navigatie.

Hey, kan ik je interesseren voor mijn telefoonhouder?

Ben al een aantal keer hier op het forum voorbij gekomen dmv mijn marktplaats advertentie, dus besloten om een account aan te maken.

MVG Joris
 

Michelv.

Forumguru
Had het inmiddels gevonden op MP, het hoort eigenlijk in het te koop gedeelte van het forum, om daar iets te posten moet je jezelf eers voorstellen in de meet/Greet op het forum
 

RaymonK

Nieuw lid
Ik probeer de Move&Fun app te downloaden maar ik stuit op het volgende probleem... iemand hier een oplossing?

1000116880.jpg
 
Bovenaan Onderaan