Motorkap gaat niet open

Hallo, niet gerelateerd aan mijn eerdere bericht gaat mijn motorkap niet open. Als ik aan de hendel trek doet ie helemaal niks, kabel is wel oke, maar is er niet een veer die hem tegen de windhaak moet drukken eens je de hendel omhaalt?
Alvast bedankt
 

Antera

Donateur
Dan zal je kabel defect zijn of het mechanisme. Zal denk ik grill slopen worden om bij het mechaniek te kunnen als je er al bij kan komen
 

Frup

Forumguru
WD40 geprobeerd? Als de kabel niet defect is, zit er misschien wat vuil tussen het release-mechanisme. Of de kap voorzichtig een beetje duwen. Zomaar een gedachte voordat je begint met slopen.
 

EdK

Forumguru
Als de hendel gewoon werkt dan ontgrendeld hij toch de klep !?
En dan is het kwestie van de klep een vingerdikte optrekken hand eronder en de ontgrendel beugel onder kap vrij geven en klep optillen...
Hoe simpel is het ??
Je moet wel een ergggg oude wagen hebben voordat die kabel is gebroken of is vastgeroest..... :pieker:
 
Kabel is oke maar als ik eraan trek gebeurt er helemaal niks, ik krijg de kap niet los maar ik voel door de kabel wel weerstand dat ie wat doet. Er zit geen veer onder die de kap dan tegen de windhaak drukt?
 

EdK

Forumguru
En als iemand eens licht op de kap drukt als jij hem ontgrendeld met de handle
Komt hij dan wel voldoende los ?? En dan bedoel ik die enkele centimeters zodat je met je vingers onder de kap kan om de kapvergrendeling verder vrij te geven !?
 
En als iemand eens licht op de kap drukt als jij hem ontgrendeld met de handle
Komt hij dan wel voldoende los ?? En dan bedoel ik die enkele centimeters zodat je met je vingers onder de kap kan om de kapvergrendeling verder vrij te geven !?
Dit werkte idd, slotje zat vast, nu goed gesmeerd en doet het weer. Alleen is de hendel in de auto gesneuveld een tijdje terug, ik ben normaal best beheerst maar heb niet zo'n leuke tijd achter de rug dus was iets gefrustreerd onderweg dat ik een olievul lampje kreeg met twee kleine kinderen in een hete auto en een motorkap die niet los gaat.... Haha gaat nu weer wat beter bedankt voor het advies iig! Als iemand weet waar ik de hendel nieuw kan bestellen hou ik mij aanbevolen.
 

EdK

Forumguru
Zag deze staan en neem aan dat dit precies zo uitziet zoals degene die je gebroken hebt !?
Wat me wel opviel is dat ze best veel voor de Octa 3 hebben ...
 
Ja de achterplaat meer dan de hendel maar voor het hele setje 20 incl verzendkosten ga ik niet moeilijk doen. Ja vrij veel, helaas verkeerde kleur deuren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan