voor het eerst op dit forum.
Ik ben dit jaar overgestapt van VW Tiguan naar een Kodiaq II PHEV. Deze is occasion aangeschaft ( in mei 1 jaar oud) bij de dealer.
Ze hebben de oplaad stand in de auto direct op 80% gezet want dat is beter.
Nu zijn wij van april tot nu meerdere keren van Rotterdam naar Arnhem (camping) gereden. 115 km dus theoretisch zou ik volledig electrisch kunnen rijden.
> heengaande is de auto opgeladen via een laadpaal en dan staat deze op 100% 90km dus het laatste deel op benzine rijden
> terug gaande auto opgeladen met 220V en dan staat er 100% 125 km. Maar ook net voorbij Gorinchem was de accu alweer leeg.
Vreemd het is ook voorgekomen dat wanneer het adres had opgegeven dan probeert de auto met de aantal electrische km rond te komen gaat soms over op de benzine motor.
Mijn vraag is is de bestuurder in control of regelt de auto/computer dit willekeurig?
80% heeft dit betrekking op het opladen of moet je het eerst op 100% zetten en dan teug zetten op 80% om de accu te ontzien.
Is het ook mogelijk om bv op de snelweg alleen op benzine te rijden omdat dit "goedkoper" en sneller is dan elektrisch.
Is hier over een eenvoudige beschrijving in Jip en Janneke taal?
Verwijzen naar een site is ook goed ik ben een beetje dom.
Alvast dank