Motor kan als de verlichting AAN staat niet worden uitgeschakeld dan alleen met de verlichtingsknop.

Arjan1985

Forumguru
Nouja met parachute geen probleem hoor.

Maar ik redeneer altijd vanuit het feit, dat stel mijn vrouw opeens op pad moet met mijn auto.

Je rijd op de snelweg en die motor valt uit omdat z’n vrouw de verlichting uit doet, ondanks de waarschuwingen vooraf, of zomaar vanwege die kabel breuk storingen. En dat de auto daarna niet meer wil starten of zo. Rembekrachtiging weg en stuur bekrachtiging weg. Lijkt me toch penibel en behelpen op de vlucht strook, met een toegenomen kans om daar vervolgens door een vrachtwagen overreden te worden.

Ik voel hem nu wel aankomen @FNaRK_02 Wat ik dan wellicht geslikt of gebruikt heb :ROFLMAO: paar dagen slaapgebrek door bootjes terug te varen vanuit Lelystad wellicht.

EdK

Forumguru
MMmmm @H-vdLinden heb hier zelfde probleem met Add blocker.
Of ik hem nu aan of uit heb, kom inderdaad niet bij de bestanden...
Of ik een andere manier weet ? Nee niet direct !
Heb nog één kleine optie , heb ooit wat bestanden van de RR gedownload en heel misschien staan die ergens op een verborgen bestand op me PC
Zal even kijken vandaag of morgen of ik dat nog heb en kom er dan op terug.......

Ps: kwam toevallig weer langs dit Topic en zag het staan
Beter is om voor de EdK een @ te plaatsen, dan krijg ik een melding ! Dus @EdK

Ben ik t niet mee eens: als het massaprobleem in de bedrading richting de achterlichten (eigenlijk vooral de kentekenplaatverlichting, want ik denk dat in de RR dat de enige verlichting is die in de achterklep zit?) zit, dan kan t wel verklaren waarom het probleem zich alleen voordoet met ingeschakelde verlichting. Ik zeg niet dat t dat is, maar het kán wel.
Beste Tees,
Met de kabelboom tussen het chasis en de achterklep zaten we wel op het goede spoor.
Omdat ik in afwachting ben van een nieuwe kabelboom door Skoda want voor zo'n reparatie setje van ca. 25 cm met 20m of 22 AMP pluggen voel ik niet zo veel voor. Dan dat het een tijdelijke oplossing is denk ik. Veel te storings gevoelig.

Ik heb wel ter plaatse van de 2 gebroken dikkere draden (bruin en zwart) een noodreparatie uitgevoerd.
Van bijna alle andere dunnere draden was de isolatie kapot maar de koperen ader was nog heel. Deze heb ik opnieuw geisoleerd om sluiting te voorkomen.
Hierna de min-pool van de accu weer geplaatst en alles deed het weer tot opluchting want alle storingen die je door deze twee gebroken draden dus kunt krijgen zijn niet mals en zeer verwarrend voor een reparateur want waar moet je gaar zoeken?

Hierbij wil ik iedereen die heeft mee gedacht richting de oplossing hartelijk bedanken voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet, Hans

Beste @EdK bedankt weer wat geleerd.
En doe rustig aan. Ik ben zeker benieuwd naar het schema van de Roomster maar het heeft momenteel geen directe haast.
Vast bedankt voor alle moeite
Groet, Hans

Eltjo

Forumguru
Dat is fijn om te horen. Zelf e.a. opgelost mbv reflectie van forumleden. Mooi!
Vervolgens teruggekoppeld dat en hoe het is opgelost. Top! Daar houd ik van.

Bovenaan Onderaan