Morgen ophalen...

!Škoda!

Actief lid
Morgen mijn Octavia 1.9 TDI Elegance Attractive Business DSG ophalen.
Dat wordt een slapeloos nachtje. De handleiding van de Octavia is al van voor tot achter doorgelezen (heb een Octavia voorloopauto van een paar Mnd oud).
Weer van een Combi in een harchback en eindelijk die DSG.......:super:

maar.... FF wachten :koffie: nog
 

Steve

Senior Member
Mooi man nog eventjes en je hebt um :)

Hoe laat kan je terecht bij de dealer ?
Never mind als ik het goed heb uitgerekend rond 12 uur.
 

cvegreen

Forumguru
Ik zal vannacht met je mee woelen . Ik mag namelijk mijn F1 ook morgen gaan ophalen . Ik moet wel wachten tot na de middag , maar ja vrouw lief mag ook wel iets hebben he
 

!Škoda!

Actief lid
Eindelijk, Binnen....

Eerste indruk:
Precies zaols ik wilde. Mooi dat donkere groen met lichte bekleding. Alles zit erin, Hesje, Brandblusser, EHBO doos, Columbus (en de Kaart).

Columbus doet zijn werk prima. Tijdens het kopieren van MP3 bestanden bleef hij hangen. CD wilde er niet uit. Columbus luisterde niet meer (zou die kapot zijn? :( )
Enfin een kwartiertje waten, sleutel in het contact en... Ja hoor hij doet het weer. Verder met het kopieren (langzaaaaam) dan maar.

Geluid in de Attractive business is dankzij de 8 luidsprekers goed.

De motor is pittig, de DSG bevalt prima. Handleidingen (uit het zakje van skoda) passen prima onder de passagiersstoel, helaas mijn leaserijdersmap net weer niet :(

Dubbele nodem is mooi. Neergeklapt (wel deelbare achterbank) mooie laadvloer. Alle losse spulletjes (bagagenet en ander los spul, mooi in de dubbele laadvloer weg, en een schone kofferbak.

Stoel perfect instelbaar. wennen aan de DSG, vooral het grote rempedaal. (BTW: wie weet waarom die rempedalen zo idioot groot zijn bij automaten? Is dat om omschakelen van handmatig naar automaat negatief te faciliteren? Om de doktersrekening voor uitgebroken tanden / gebroken neuzen te verhogen? :) )

Later vertel ik wel meer.
Als er iemand vragen heeft: stel ze gerust.

Trouwens, mij valt op dat de handleiding is vernieuwd (copyright 2007, niet 2005 zoals de vorige, de indeling is ook wat anders en nieuwere opties worden er ook in besproken) Helaas nog maar een summiere uitleg van Maxidot, alhoewel dat zichzelf wel wijst.....
 

AGTon

Forumguru
Eindelijk, Binnen....
(BTW: wie weet waarom die rempedalen zo idioot groot zijn bij automaten? Is dat om omschakelen van handmatig naar automaat negatief te faciliteren? Om de doktersrekening voor uitgebroken tanden / gebroken neuzen te verhogen? :) )..

Mijn redenatie is als volg:

Vroeger toen we nog vooral kuilen hadden ipv drempels werd een automaat gereden door mensen die geen schakel konden of mochten rijden. Dit ivm vaak lichamelijke klachten.

De fabrikant d8 dus, die mensen hebben het al moeilijk, laten we een enorm groot pedaal maken zodat ze niet mis kunnen trappen, hun been enorm hoeven te bewegen of wat dan ook. Misschien zit ik helemaal mis, maar ik vond het wel logisch klinken.

Moet eerlijk zeggen dat de automaten die ik heb gereden, ik er geen last van heb gehad van de groten.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat is omdat een automaat altijd verder wil rijden als je hem in de versnelling laat staan. Als je dus je voet eraf laat glijden bij een stoplicht dan ram je in een keer je voorganger.

Daarom wat groter, dan trap je minder snel mis.

Mijn idee tenminste :)
 

AGTon

Forumguru
Dat is omdat een automaat altijd verder wil rijden als je hem in de versnelling laat staan. Als je dus je voet eraf laat glijden bij een stoplicht dan ram je in een keer je voorganger.

Daarom wat groter, dan trap je minder snel mis.

Mijn idee tenminste :)

Maar niet bij alle merken is dat zo. Viel mij op dat een Smart niet doorrijd als je de rem er af haalt.
 

Gieliovd

Forumguru
Maar niet bij alle merken is dat zo. Viel mij op dat een Smart niet doorrijd als je de rem er af haalt.
Nee, ok maar dat is ook geen klassieke automaat. Dat is een heel ander vreemd systeem.

Een gewone bak met een automatische koppeling.

Je moet ook zelf schakelen waarbij geloof ik de automatische stand een optie is (tragisch traag schijnt het).
 
Bovenaan Onderaan