Morgen eindelijk ophalen.

erikpuij

Nieuw lid
Eindelijk is ie er..........

Vorige week op transport uit Tsjechië, vandaag afgeleverd bij mijn dealer, morgen ophalen.
Vrijdag moet de Fabia GL gelijk 'aan de bak' aangezien we dan op vakantie
gaan naar Oostenrijk.
Ik neem aan dat hij goed in elkaar is gezet :xyxthumbs:, ander zit er natuurlijk nog de mobiliteitsgarantie op. :)

Als ik nog tijd heb zal ik wat foto's posten, een rode zie je niet zo vaak.

Nog één nachtje slapen dus...........

Erik

corsaar

Senior Member
Dat bericht beantwoord gelijk een aantal vragen.
Het kan dus wel snel, als iedereen meewerkt !

WebZa

Nieuw lid
Veel plezier en veilige kilomters!
Rijd er de eerste 5000km niet te zot mee zodat alle onderdelen binnenin de motor goed kunnen inslijten.

erikpuij

Nieuw lid
De eerste 1300 km zitten er alweer op !!

Hallo allemaal vanuit een warm Oostenrijk. :)

Vorige week donderdagmiddag de Fabia Greenline opgehaald bij dealer Holdinga in Almere. ( Aan te bevelen )
Vrijdagmorgen alles ingepakt en weggereden naar Oostenrijk voor de vakantie.
Gestopt voor een overnachting in Duitsland en gelijk maar even bijgetankt.
Was eigenlijk nog niet nodig maar natuurlijk nieuwsgierig naar het eerste verbruik van de GL. :)
Na 750 km kwam het verbruik op 1 liter op 22 km. Met 3 personen + bagage en af en toe filerijden en een doorsnee snelheid van 100-120 km/u viel mij dit heel erg mee.
Daarbij komt nog dat de GL erg lekker soepel en stil rijdt en totaal geen moeite heeft met wat percentage's stijging.
Wel moet het toerental boven de 2000 gehouden worden, dan neemt hij zelfs in de 5e versnelling vrijwel alle heuvels en bergen onderweg naar Oostenrijk.

Tweede dag verder richting Oostenrijk gereden, airco doet het prima.
Wel lekker als het buiten 36 graden is !!
Ook de radio doet het heel erg goed, incl. de door mij bestelde USB MDI adapter.

In Oostenrijk via de Radstadter Tauern Pas aangekomen op de vakantiebestemming, waar we nu nog bijna twee weken blijven.
Rijden over de Pas was geen probleem, wel oppassen dat er in de tweede versnelling wat verder doorgetrokken moet worden tot 3500 toeren alvorens naar de derde versnelling op te schakelen. Anders kom je in de tweede onder de 2000 toeren en is de nodige trekkracht een beetje minder.
Verder totaal geen probleem ondervonden met stijgen en dalen.
Was ik wel een klein beetje 'bang' voor, ongegrond dus. :blush:

Dit 'verslagje' heb ik hier in Oostenrijk geschreven, een paar foto's van de Rode Greenline staan in mijn Album.

Tot de volgende keer en voor de wachtenden, hou vol, het is de moeite waard.

Groeten,
Erik

Bijlagen

• P1000106.jpg
    P1000106.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 79

bobby45

Actief lid
zo rij je hem goed in

echt dit is zeer goed voor de rest van zijn leven.

denk wel op de olie pijl die zakken wel eens 0.5 l op 1000 km:koffie:

koop of heb je olie daar:icon_smile_question

pierre27

Actief lid
Gefeliciteerd Ericpuij met je mooie bolide. In Rood inderdaad ook erg mooi.
Fijn, dat ie zo goed z'n best heeft gedaan voor jullie en je veilig heeft heen gereden. Geniet er maar van, :koffie:Vakantie is vlugger om, dan je beseft.
Maar ja, dan is die terugweg ook weer een feestje.:yeah:
Wij zijn ontzettend blij met de onze. Zij - ze is een meisje - rijdt als een zonnetje.
Groet en vele veilige kilometers. Wie weet tot "tuut-tuut".:bye:

RogerS

Forumguru
@ErikPuij: Weet je toevallig de productieweek van je auto? Mijn dealer beweert dat tussen de productieweek en dag van aflevering 3 tot 4 weken ligt. Dit vind ik zelf wel wat veel.

Yes mijn 100ste bericht en ik heb de auto nog niet eens! Nog twintig keer zoveel berichten posten en ik ben ook een forumguru!:super:

erikpuij

Nieuw lid
@RogerS

De produktieweek van mijn Fabia GL was volgens mij #26.
Daarna, volgens dealer, transport van Tsjechië naar Nederland 2 tot 3 dagen.
Bij importeur Pon nog 'inklaren' kenteken aanvragen en door naar dealer.
Volgens mijn dealer kan hij een week na vertrek van de auto uit Tsjechië de auto afleveren.
In mijn geval klopte dat aardig.

Hou er wel rekening mee dat de fabriek in Tsjechië de rest van juli nog met vakantie is.
( Volgens mij dan )

Groeten uit Oostenrijk,
Erik

corsaar

Senior Member
Wat erikpuij hier helder en duidelijk omschrijft
klopt precies, dit ging bij mij ook zo de botlenek zit
bij de dealer die liet hem vervolgens nog twee weken staan.
Ze nemen graag wat ruimte.

Trucker

Actief lid
Ik denk dat hier ook een verschil is tussen de grote dealers en de kleinere.
De grote hebben het veel te druk, het gaat te goed.

RogerS

Forumguru
@erikpuij: Bedankt voor je informatie!
Ik vraag mij alleen af waarom een dealer zolang wilt wachten met aflevering. Het kan natuurlijk zijn (positief gedacht) dat de dealer Auto Primair alles graag ruim neemt omdat ze liever hebben dat ze de mensen kunnen "verrassen" dat ze de auto eerder kunnen ophalen dan dat ze een vertraging moeten aankondigen. Zo staat op het koopcontract "vermoedelijk afleverdatum eind september / begin oktober" en nu is het al einde augustus (als je rekent met 3 tot 4 weken na productieweek die volgens de computer week 30 zou zijn...)

@erikpuij: Zo staat op het koopcontract "vermoedelijk afleverdatum eind september / begin oktober" en nu is het al einde augustus.)

ik heb mijn gl besteld 10 mei aflevertijd zou half augustus zijn, op het koopcontract staat afleverdatum: zo spoedig mogelijk, ik dacht toen nog dat is mooi dan komt hij misschien nog wel eerder.

14 dagen geleden te horen gekregen dat de wagen pas in productie gaat in week 36 :mad: de term zo spoedig mogelijk stond er dus niet in mijn voordeel.

Bovenaan Onderaan