Mooiste kleur voor een superb sportline?

EvilKnievel

Forumguru
Team rood hier, het is dat ik moet kiezen tussen zwart, wit of grijs, maar anders was mijn auto ook rood geweest! Zeker met een sportline i.c.m. de zwarte accenten :love:

NordicVolvo

Actief lid
Als je een beetje autoliefhebber bent, laat je de uni-kleuren voor wat het is…
Die besparing ga je ook terugzien bij een eventuele inruil, dus per saldo schiet je er niks mee op, los van dat de uni-kleuren meer onderhoud behoeven om op den duur mooi te blijven
Wat een onzin opmerking. Je kunt echt wel liefhebber zijn en voor standaard blauw gaan. En poetsen is helemaal niet erg! Inruil is voor een leaseauto niet relevant...

ertromp

Forumguru
En ook de uni lakken zijn al langere tijd afgewerkt met een blanke laklaag. Heb 10 jaar een Leon met uni lak gereden en niets geen extra onderhoud of verkleuring.

EvilKnievel

Forumguru
Ook jij kraamt onzin uit, ook dit soort zaken worden bij bepaling van leaseprijs meegenomen…
Als ik op een willekeurige website een leaseprijs calculeer, is deze voor rood precies hetzelfde als wit, zwart of grijs. Dat verschil is er niet meer zo tegenwoordig. De rode kleur op een superb is overigens ook een metallic lak, géén uni lak.
De enige kleur die van invloed is op het leasebedrag is energy blue, dat is wel een unilak en maakt de auto goedkoper in de lease.

Bakkertje

Forumguru
Inruil is voor een leaseauto niet relevant...
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb ooit een standaard unilak blauwe ford Focus besteld (niet metallic) en werd toen gebeld door de leasemaatschappij of ik echt niet een andere kleur wilde (wel metallic) ivm de restwaarde van de auto.
Maar goed, de meerprijs van metallic telt wel weer mee in de catalogusrijs en daarmee je bijtelling..

ESL

Senior Member
Energy blue neem ik niet in overweging. Is geen metallic lak en geeft de auto (vind ik) een goedkope uitstraling. Cobalt blue is wat donkerder en zou ik nog wel willen overwegen.

Ik word hier door veel collega’s voor gek verklaard met mijn voorliefde voor rood, maar ik ben niet alleen lees ik hier

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben wel voor een vrolijk kleurtje (al rij ik nu met een grijze, maar zo loopt het soms met een gebruikte auto).
Ooi kon ik na drie opvolgende witte auto's eindelijk zelf de kleur uitzoeken voor een nieuwe - dat werd dus een stofdoek-oranje kever. Gevolgd door een lichtgroene en later een felrode Golf, een hennarode Ascona, een donkergroene en twee rode Audi80's en weer een donkergroene Polo. Daarna zwart (wel nieuw, maar voorraadauto wegens haast) en 2x cappucinobeige.
Als ik nu zou kunnen kiezen, zou ik zeker een rode willen, daar ben ik wel weer eens aan toe...

Tees

Donateur
Zo te horen ben je hárd toe aan een mooie blauwe auto @Canon-Eye ;)

Ik vind dat Cobalt Blue trouwens wel een mooie tint blauw. Naar mijn mening beter dan Race Blue dat net ff een tikje te schreeuwerig is naar mijn (subtiele) smaak.

leon-cupra

Forumguru
En ook de uni lakken zijn al langere tijd afgewerkt met een blanke laklaag. Heb 10 jaar een Leon met uni lak gereden en niets geen extra onderhoud of verkleuring.
Als je maar 1x per maand jouw wagen wast, vraagt unilak of metallic idd geen extra onderhoud :deuk:

Op zich vraagt het geen extra onderhoud maar een unilak na 5j ziet er een stuk minder fris uit dan een metallic. Daar kan je gewoon niet om heen.
Op de tesla is het unilak zwart … nooit meer een unilak voor mij. Als je jouw auto wast merk je onmiddellijk het verschil van een unilak. Nu met een coating erop is het nadeel van een unilak weggeveegd maar ervoor … veel sneller vuil, geen glans in de lak, meer een schuurgevoel tijdens het wassen, …

Tees

Donateur
De blanke toplak is volgens mij bij uni en metallic identiek. Dat jouw Tesla anders aanvoelt komt misschien door het type blanke lak dat Tesla gebruikt? Heb gehoord dat dat niet de allerbeste lak ooit is.

leon-cupra

Forumguru
@Tees klopt idd dat de lak van tesla uberslecht is maar heb ook nog een unilak witte Octavia gehad en een metallic witte Octavia op hetzelfde moment … je moet mij niet de verschillen leren kennen ;)

ertromp

Forumguru
Als je maar 1x per maand jouw wagen wast, vraagt unilak of metallic idd geen extra onderhoud :deuk:

Op zich vraagt het geen extra onderhoud maar een unilak na 5j ziet er een stuk minder fris uit dan een metallic. Daar kan je gewoon niet om heen.
Op de tesla is het unilak zwart … nooit meer een unilak voor mij. Als je jouw auto wast merk je onmiddellijk het verschil van een unilak. Nu met een coating erop is het nadeel van een unilak weggeveegd maar ervoor … veel sneller vuil, geen glans in de lak, meer een schuurgevoel tijdens het wassen, …
Tja als je nog nooit een auto langer hebt gereden dan een jaar of 3 dan zou ik helemaal geen onderhoud doen aan de lak :deuk: :nailbiting: ;)

Arjan1985

Forumguru
Team rood hier als ik moet kiezen tussen die blauwe en rode. Zou eerder voor groen gaan of die ice tea yellow :D
In ieder geval kies je geen saaie kleur wat een tijdlang de trend geweest is.

Bovenaan Onderaan