EvilKnievel
Forumguru
Team rood hier, het is dat ik moet kiezen tussen zwart, wit of grijs, maar anders was mijn auto ook rood geweest! Zeker met een sportline i.c.m. de zwarte accenten 
Wat een onzin opmerking. Je kunt echt wel liefhebber zijn en voor standaard blauw gaan. En poetsen is helemaal niet erg! Inruil is voor een leaseauto niet relevant...Als je een beetje autoliefhebber bent, laat je de uni-kleuren voor wat het is…
Die besparing ga je ook terugzien bij een eventuele inruil, dus per saldo schiet je er niks mee op, los van dat de uni-kleuren meer onderhoud behoeven om op den duur mooi te blijven
Ook jij kraamt onzin uit, ook dit soort zaken worden bij bepaling van leaseprijs meegenomen…Inruil is voor een leaseauto niet relevant...
Als ik op een willekeurige website een leaseprijs calculeer, is deze voor rood precies hetzelfde als wit, zwart of grijs. Dat verschil is er niet meer zo tegenwoordig. De rode kleur op een superb is overigens ook een metallic lak, géén uni lak.Ook jij kraamt onzin uit, ook dit soort zaken worden bij bepaling van leaseprijs meegenomen…
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb ooit een standaard unilak blauwe ford Focus besteld (niet metallic) en werd toen gebeld door de leasemaatschappij of ik echt niet een andere kleur wilde (wel metallic) ivm de restwaarde van de auto.Inruil is voor een leaseauto niet relevant...
Als je maar 1x per maand jouw wagen wast, vraagt unilak of metallic idd geen extra onderhoudEn ook de uni lakken zijn al langere tijd afgewerkt met een blanke laklaag. Heb 10 jaar een Leon met uni lak gereden en niets geen extra onderhoud of verkleuring.
Je bent nooit te oud om te leren hoor....................je moet mij niet de verschillen leren kennen
Tja als je nog nooit een auto langer hebt gereden dan een jaar of 3 dan zou ik helemaal geen onderhoud doen aan de lakAls je maar 1x per maand jouw wagen wast, vraagt unilak of metallic idd geen extra onderhoud
Op zich vraagt het geen extra onderhoud maar een unilak na 5j ziet er een stuk minder fris uit dan een metallic. Daar kan je gewoon niet om heen.
Op de tesla is het unilak zwart … nooit meer een unilak voor mij. Als je jouw auto wast merk je onmiddellijk het verschil van een unilak. Nu met een coating erop is het nadeel van een unilak weggeveegd maar ervoor … veel sneller vuil, geen glans in de lak, meer een schuurgevoel tijdens het wassen, …