Mooie foto's autoweek

CaptainH

Nieuw lid
Ik ben vooral erg benieuwd naar de geheel nieuwe combi. Dat wordt pas echt maatje verhuiswagen! Is er al iets bekend over de introductie van de combi en de prijzen van de nieuwe Superb?
 

Hetzer

Forumguru
Combi of HB ik kan op beide niet wachten ,hoe meer foto's ik er van zie, hoe enthousiaster ik word..
In dat "flamenco"rood metallic vind ik hem ook erg mooi en luxe
 

Bijlagen

  • 900x250_banner_eng_3.jpg
    900x250_banner_eng_3.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 47

EdK

Forumguru
Combi of HB ik kan op beide niet wachten ,hoe meer foto's ik er van zie, hoe enthousiaster ik word..
In dat "flamenco"rood metallic vind ik hem ook erg mooi en luxe

Tja alleen die achterlichten !!!!!!!!!



die bennen zooooo mooi !! Het hoort er precies bij !!!
Alleen dat nep notenhout in het dashboard vind ik iets minder en zou ik persoonlijk veranderen !!
 

vdijk

Lid
b2d11b9b52698ee788fa164f94f6ffe7.jpg

heb je de laatste foto eens goed bekeken !!!!!!

De Superb beschikt namelijk over een innovatieve “Twindoor” achterklep. Het design van de Superb maakt het namelijk mogelijk om in de achterklep twee scharnierpunten te plaatsen. Druk je op de centrale Skoda-button, dan opent alleen het ’sedan-gedeelte’ van de achterklep. Druk je echter op de button aan de rechterzijde, dan opent de gehele achterklep zich. Hoe cool is dat!

Nu even kijken hoe lang het duurt voor we dit vernuftige systeem ook in Volkswagens tegenkomen…
 

LenK

Forumguru
Combi of HB ik kan op beide niet wachten ,hoe meer foto's ik er van zie, hoe enthousiaster ik word..
In dat "flamenco"rood metallic vind ik hem ook erg mooi en luxe
Zo recht van de zijkant vind ik het eigenlijk maar een raar gedrocht. De voorwielen zitten veel te ver naar achteren.
Ze moeten dat motorblok eens anders inbouwen zodat de voorwielen wat verder naar de voorkant van de auto verhuizen. Of achterwiel aandrijving.
Kijk naar een BMW, Mercedes of Lexus bijvoorbeeld dan weet je wat ik bedoel.
 

Frankie

Actief lid
Tja alleen die achterlichten !!!!!!!!!



die bennen zooooo mooi !! Het hoort er precies bij !!!
Alleen dat nep notenhout in het dashboard vind ik iets minder en zou ik persoonlijk veranderen !!

volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat hout echt is. Althans fineer. Ik vind t persoonlijk wel mooi. Maar niet zoals in sommige Fords etc waar het hout in vormen is die met echt hout nooit zouden kunnen, soms hele panelen van "hout". Stripje hier en daar stel ik wel op prijs.
 

EdK

Forumguru
volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat hout echt is. Althans fineer. Ik vind t persoonlijk wel mooi. Maar niet zoals in sommige Fords etc waar het hout in vormen is die met echt hout nooit zouden kunnen, soms hele panelen van "hout". Stripje hier en daar stel ik wel op prijs.

Zo zie je maar weer dat smaken en meningen verschillen per persoon !! ( gelukkig maar ) Persoonlijk zou ik het mooier vinden in geborsteld roestvrij staal of geannodiseerd aluminium !!
Maar ja menig mens vind dat weer niets !! ( smaken )
 
Zo recht van de zijkant vind ik het eigenlijk maar een raar gedrocht. De voorwielen zitten veel te ver naar achteren.
Ze moeten dat motorblok eens anders inbouwen zodat de voorwielen wat verder naar de voorkant van de auto verhuizen. Of achterwiel aandrijving.
Kijk naar een BMW, Mercedes of Lexus bijvoorbeeld dan weet je wat ik bedoel.

Helemaal mee eens. En aan de achterkant vind ik de overstek ook wel erg lang, en dat uitgeklopte dak achter vanwege de hoofdruimte... Ik weet het niet, ik vind het maar een rare kar. Bij de huidige prijsonwikkeling wordt een Passat ineens weer aantrekkelijk. Jammer alleen dat die dealers het altijd te druk hebben met hun leaseklanten...
 

Roak

Lid
Na een beetje knippen en plakken (niet geheel foutloos):
NIEUWE OCTAVIA 3 !!

In ieder geval kloppen de verhoudingen nu wel.
Het lijkt erop dat ze bij Skoda de O3 wilden maken en gedacht hebben:
als we er nou 15 cm tussen plakken hebben we een nieuwe Superb !
 

Bijlagen

  • Octavia3.JPG
    Octavia3.JPG
    55,4 KB · Weergaven: 70

LenK

Forumguru
Hij is goed.
Ik zou gaan solliciteren als ik jou was.

De Superb zoals ie er nu echt is lijkt inderdaad een L versie, zoals ook de BMW 7 L versies een te lang achterportier hebben om mooi te zijn.
 
Hij is goed.
Ik zou gaan solliciteren als ik jou was.

De Superb zoals ie er nu echt is lijkt inderdaad een L versie, zoals ook de BMW 7 L versies een te lang achterportier hebben om mooi te zijn.

Ben het helemaal met LenK eens. Bovendien zag ik zaterdag op TV bij RTL Autowereld Allard Kalff de achterklep openen en leek het wel of een brievenbus een grotere opening heeft. Ik vermoed dat de aankomende SuperbII eigenaren de klep helemaal zullen openen om ongeschonden bij de bagage te kunnen komen.
 

Psioneer

Actief lid
De ventilatie roosters in het dashboard van het huidige model zien er naar mijn mening toch een stuk beter uit. Mooi gedistingeerd met verlichte draairegelaars. Wat ik op de foto zie verwacht ik in een Fox of Ibiza.
Ook de klokkenwinkel vind ik niet zo geslaagd. Ben zelf minder gecharmeerd van dat buisachtige inbouwwerk.
De ruimte onder de climatronic is vrij zinloos. Daar kan nog wel een opbergvakje of iets dergelijks waardoor het inbouwdeel strak doorloopt naar de pook. De houtinleg is wel een stuk mooier dan voorheen.
Lichte vloermatten lijkt me niet praktisch. Die zijn binnen de kortste keren toch zwart. En de speakers aan de achterkant van de deur komt het geluidsbeeld zeker niet ten goede. Ik sta nooit met m'n rug naar het podium bij een concert. Met andere woorden; de sound dient zich ongeveer boven het dashboard en zo ver mogelijk naar voren te bevinden.
Maar goed, het is allemaal een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeuren. Ik zou m'n keuze niet van bovenstaande af laten hangen.

Daarnaast ben ik benieuwd welke opties er gaan blijven. Het solardak zou ik graag terug zien maar ook de wetcase is een hele leuke gadget die verder geen fabrikant heeft (hooguit RR of zo).

Groeten,

Psioneer
 

LenK

Forumguru
Die lichte matten zie je alleen maar op foto's.

Ik heb zelf een ivory Octavia en die heeft gewoon zwarte matten. Zo heb ik het in andere auto's ook alleen maar gezien. Ivory matten zijn na een week al niet meer om aan te zien denk ik.
 
Bovenaan Onderaan