montagehandleiding bagage/hondenrek fabia II

bluskabouter

Forumguru
heeft iemand een link of pdf bestand hoe ik het bagage/honderek kan monteren in mijn fabia II combi?
heb er een via marktplaats gekocht maar de handleiding is niet helemaal meer te ontcijferen.

b.v.d.

eddy
 

Fabia

† In Memoriam
Het moet toch niet al te moeilijk zijn. Bij mijn FI was het erg makkelijk te monteren.
 

bluskabouter

Forumguru
nee, je moet boren om e.e.a vast te zetten.
dit in tegenstelling bij de fab I, dat was een kwestie van beugeltjes achter de rugleuning plaatsen.
boekje zit vastgeplakt op bep. bladzijde`s dus ik kan het niet helemaal goed zien.
 

Roco

Lid
heeft iemand een link of pdf bestand hoe ik het bagage/honderek kan monteren in mijn fabia II combi?
eddy

Het regent buiten, maar vooruit.......

je hebt in ieder geval de bevestigingsbeugels nodig.
de onderkant haakt in een beugel die aan het chassis zit. In het midden zit een bout die in een bestaand gat moet. Maar ik weet niet meer zeker of dit wel een bestaand gat was, na bovenstaande gelezen te hebben. In het gat zit een moer in/aan een soort plug. Mijn dealer heeft dit niet toegepast (gaat heel snel kapot) maar heeft een moer laten lassen op het chassis, waardoor de bevestiging super is. Ze willen de klanten niet terug zien voor dat soort kleine ergernissen.
Ik hoop dat de foto's eea duidelijk maken.
 

Bijlagen

  • rek1.jpg
    rek1.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 148
  • rek2.jpg
    rek2.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 120

bluskabouter

Forumguru
dank je wel roco.
je moet volgens het stukje wat nog leesbaar was i.d.d. boren in het harde deel van de bekleding.
denk dat ik even bij de dealer langs ga en informeren wat het kost als hun het monteren.
bedankt voor de foto`s, ondanks de regen.

eddy
 

Roco

Lid
Ok...dat zou dus betekenen dat je door het harde plastic moet boren en dat achter het plastic waarschijnlijk wel al het gat in het chassis zit.Wellicht met moer en al.
Is in het plastic niet al een soort merkpunt te vinden ?
in ieder geval suc6 ermee.
 

bluskabouter

Forumguru
het is gelukt.ik heb het rek er maar zelf ingezet na overleg met mijn monteur.
deze gaf aan dat je niet perse hoeft te boren, rek zit nu klem tussen bank en de vergrendeling onder in de kofferbak.
mijn monteur rade af om te boren i.v.m. eventuele inruil, was niet perse noodzakelijk.
de montage kostte 60 euro, die heb nu mooi zelf verdiend!!
 

EdK

Forumguru
En hier krijgen wij ook foto's van te zien ? Want er komen steeds meer Fabia 2 rijders die misschien ook een rek er in willen zetten !
 

bluskabouter

Forumguru
als de temp iets beter worden zal ik foto`s maken!!
wordt vervolgd.
als brandweerman ben ik qua warmte een beetje verwend!!!
 

Roco

Lid
Hmmm. die inruil kan mij niet zoveel schelen, want het rek gaat toch mee dan. Ik vind het belangrijker dat ik zeker niet een hond van ruim dertig kilo in mijn nek krijg bij een stoppie. Mijn rek zit muurvast in ieder geval.
Ik ben benieuwd naar de foto's.
 

Ronnie

Forumguru
als de temp iets beter worden zal ik foto`s maken!!
wordt vervolgd.
als brandweerman ben ik qua warmte een beetje verwend!!!
Als collega ben je toch ook zeer technisch onderlegd???
Dan mag zo'n "dom" rekje toch ook geen problemen opleveren????
Je hebt toch wel voor hetere vuren gestaan!
 

bluskabouter

Forumguru
i.d.d. ronnie,van zo`n rekje loop ik niet warm.
het is het "nieuwe"van je prive fabia, die wil je toch een beetje netjes houden!!!

groetn uut enschede
 
Bovenaan Onderaan