Mogelijkheden voor Roomster 2013

somebodey

Actief lid
Hallo allemaal,

Onze Roomster is sinds deze week besteld en wou toch eens horen welke mogelijkheden er zijn voor deze wagen?

Als motor iets uitmaakt, dat is een 1.2 TSI 86pk

Antera

Donateur
Roomster nog niet veel gehad volgens mij zo ie zo dit:

Bochterlichting
Anti Carjacking
Piep bij openen en sluiten ( oem alarm aanwezig)
Selectieve deuropening
Remlichten/waarschuwingslichten knipperen bij noodstop
.........

vul de rest maar aan mensen. Ik heb ze nog niet eerder gehad dus kan het verder niet echt goed aanvullen

somebodey

Actief lid
Mochten er mensen zijn dat Vagcom hebben in Belgie, liefst regio Oost-Vlaanderen.. Zou de RR er graag eens aanhangen als ik hem in mijn bezit heb!

Steve D

Nieuw lid
Hallo,

ik heb sinds jan 2013 ook een Roomster en heb net de VCDS + Vag Com aangeschaft, dus als je deze eens wil testen en kijken wat je kan en wil veranderen zeg je het maar.

Ik woon in Ruisbroek bij Brussel

@ Antera: needle sweep is ook mogelijk, alsook combinatie van achterruitverwarming met de verwarmed buitenspiegels

Mvg,

Steve

somebodey

Actief lid
Hallo,

ik heb sinds jan 2013 ook een Roomster en heb net de VCDS + Vag Com aangeschaft, dus als je deze eens wil testen en kijken wat je kan en wil veranderen zeg je het maar.

Ik woon in Ruisbroek bij Brussel

@ Antera: needle sweep is ook mogelijk, alsook combinatie van achterruitverwarming met de verwarmed buitenspiegels

Mvg,

Steve

Dag Steve, als de Roomster geleverd is zal ik nog eens contact opnemen voor wat aanpassingen! Heb je al enig idee wat er allemaal kan aangepast worden? (sorry dat alles op 1 lijn staat, met Windows 8 gaat 'enter' niet op het forum. Groetjes Bennet

Steve D

Nieuw lid
Dag Steve, als de Roomster geleverd is zal ik nog eens contact opnemen voor wat aanpassingen! Heb je al enig idee wat er allemaal kan aangepast worden? (sorry dat alles op 1 lijn staat, met Windows 8 gaat 'enter' niet op het forum. Groetjes Bennet

Hallo Bennet,

geen probleem ik hoor het wel als je jouw Roomster hebt

heb zelf een aantal aanpassingen gedaan:
* Staging oftewel 'Needle swipe'
* Comfort signal van 3 naar 4x
* Knipperen van achterlichten en knipperlichten bij noodstop
* Linken van de buitenspiegelverwarming aan de achterruitverwarming
* Tear Wipe voor voorste ruitenwisser

Denk dat dit het moet zijn voorlopig

Groetjes,
Steve

somebodey

Actief lid
Hallo Bennet,

geen probleem ik hoor het wel als je jouw Roomster hebt

heb zelf een aantal aanpassingen gedaan:
* Staging oftewel 'Needle swipe'
* Comfort signal van 3 naar 4x
* Knipperen van achterlichten en knipperlichten bij noodstop
* Linken van de buitenspiegelverwarming aan de achterruitverwarming
* Tear Wipe voor voorste ruitenwisser

Denk dat dit het moet zijn voorlopig

Groetjes,
Steve

Dag Steve!

Aangezien het nog een 2 weken zou moeten zijn voor de levering van onze RR had ik nog een vraag ivm de Vagcom..

Is het mogelijk om bij het in 'achteruit' zetten van de versnelling, dat de rechterspiegel omlaag gaat?
Denk dat dit ook een handige functie is..

Nog extra dingen gevonden toevallig?

Groeten!

Steve D

Nieuw lid
Dag Steve!

Aangezien het nog een 2 weken zou moeten zijn voor de levering van onze RR had ik nog een vraag ivm de Vagcom..

Is het mogelijk om bij het in 'achteruit' zetten van de versnelling, dat de rechterspiegel omlaag gaat?
Denk dat dit ook een handige functie is..

Nog extra dingen gevonden toevallig?

Groeten!

Beste, dit heb ik jammer genoeg niet teruggevonden in de mogelijkheden. Bij het rondkijken hier op de fora las ik wel paar keer dat dit enkel kan indien je electrische zetels vooraan hebt, wat niet het geval is bij mij dus vrees ik ervoor. Mvg, Steve

Ik doe dit regelmatig bij Audi's en memory stoelen zijn geen vereiste. Het zou mij sterk lijken als dat bij Skoda wel het geval zou zijn. In de module van de passagiersspiegel is het in te stellen.

Luca

Nieuw lid
Beste Somebodey,
misschien ook mogelijk:
-regensensor
-regensluiting ofte rainclosing(ramen gaan aut dicht bij regen
enige voorwaarde hiervoor=regensensor moet ingebouwd zijn(zit in het voetje van de achteruitkijkspiegel tegen de voorruit)
sukses ermee!

somebodey

Actief lid
Ik doe dit regelmatig bij Audi's en memory stoelen zijn geen vereiste. Het zou mij sterk lijken als dat bij Skoda wel het geval zou zijn. In de module van de passagiersspiegel is het in te stellen.

Kan ik dit ergens gaan opzoeken?
Of is dit enkel op te zoeken in het systeem van de auto zelf?

somebodey

Actief lid
Beste Somebodey,
misschien ook mogelijk:
-regensensor
-regensluiting ofte rainclosing(ramen gaan aut dicht bij regen
enige voorwaarde hiervoor=regensensor moet ingebouwd zijn(zit in het voetje van de achteruitkijkspiegel tegen de voorruit)
sukses ermee!

Zit dit standaard op de Ambition? (en kan dit aangezet worden via Vagcom?)
Of is dit een extra optie bij de bestelling?

Luca

Nieuw lid
ik dacht dat dit standaard daarop zit (eigenaars van een Roomster kunnen jou hieromtrent over inlichten)en dit kan dan inderdaad geactiveerd worden via Vagcom/VCDS
ikzelf heb sinds 1maand een Yeti Active en zat er dus standaard op,maar......heb dat zelf geactiveerd

somebodey

Actief lid
ik dacht dat dit standaard daarop zit (eigenaars van een Roomster kunnen jou hieromtrent over inlichten)en dit kan dan inderdaad geactiveerd worden via Vagcom/VCDS
ikzelf heb sinds 1maand een Yeti Active en zat er dus standaard op,maar......heb dat zelf geactiveerd

Dat lijkt dan interessant, zal eens moeten horen.
Zou er een lichtsensor dan ook opzitten standaard?

Heb je ook een PB gestuurd!

Kan ik dit ergens gaan opzoeken?
Of is dit enkel op te zoeken in het systeem van de auto zelf?

Je moet vagcom hebben om dit aan te zetten. De module van de passagiersspiegel moet je dan in en een vinkje zetten bij adapting mirror. Ik weet de procedure voor Skoda niet dus met zekerheid kan ik je niet vertellen. Wel denk ik dat het zoals bij Audi gewoon mogelijk is.

Luca

Nieuw lid
bij mijn dealer langsgeweest om zonnebril houder te monteren in mijn Yeti en navraag gedaan over het kantelen van rechterspiegel bij achteruitrijden= is inderdaad pas mogelijk wanneer je Yeti of Roomster uitgerust is met elektrisch verstelbare voorzetels......wat bij mij ook niet het geval is,vandaar.......

Bovenaan Onderaan