Mogelijkheden MaxiDot

Status
Niet open voor verdere reacties.

joergarms

Senior Member
Voor de personen die tips, handelingen en dergelijke hebben die via MaxiDot -systeem worden ingesteld; hier graag posten.
Er loopt een topic over deuren automatisch op slot laten gaan tijdens rijden, misschien leuk om dat soort extra's hier uit te leggen.
Alvast bedankt.
 

Mark

Banned
Automatische vergrendeling kun je laten instellen bij je dealer, heb je maxi-dot kun je dat zelf doen (weet niet of dat op alle modellen gaat).
Vanaf je 15km/u rijd gaan je deuren op slot, na het verwijderen van de sleutel gaan ze van slot.
Bij een aanrijding (als de airbag geactiveerd word) worden ze automatisch ontgrendeld.
 

Gieliovd

Forumguru
Het leuke is juist dat de vraag is hoe dit dan wel moet. Dat het kan is overal al te lezen.

Tevens lees ik nu 15 km/u en eerst las ik 20 km/u enzo.
 

EdK

Forumguru
Automatische vergrendeling kun je laten instellen bij je dealer, heb je maxi-dot kun je dat zelf doen (weet niet of dat op alle modellen gaat).
Vanaf je 15km/u rijd gaan je deuren op slot, na het verwijderen van de sleutel gaan ze van slot.
Bij een aanrijding (als de airbag geactiveerd word) worden ze automatisch ontgrendeld.

Heb zelfde wagen als u, alleen zonder rammel en maxidot als extra optie erin laten zetten ! Maar helaas zit er bij de manual erg weinig info mbt de maxidot en de mogelijkheden ( eigenlijk geen ) dus zou inderdaad fijn zijn als je weet hoe je die optie kunt aanzetten en welke combinatie van knoppen je moet gebruiken om dit te activeren !!
 

joergarms

Senior Member
Wat zijn nog andere mogelijkheden van de MaxiDot, want iedereen (including myself) juicht over dat ding, maar wat kun je er nou verder mee buiten de standaard dingen?
 

Mark

Banned
Heb zelfde wagen als u, alleen zonder rammel en maxidot als extra optie erin laten zetten ! Maar helaas zit er bij de manual erg weinig info mbt de maxidot en de mogelijkheden ( eigenlijk geen ) dus zou inderdaad fijn zijn als je weet hoe je die optie kunt aanzetten en welke combinatie van knoppen je moet gebruiken om dit te activeren !!

Ik heb geen maxi-dot, voor het instellen van de vergrendeling tijdens het rijden ben ik langs de dealer gegaan.
Even de computer aansluiten, wat instellen en klaar.
Was nog geen 5 minuten werk en werd kosteloos gedaan.


Gieliovd, vandaag even gelet op de snelheid wanneer de deuren op slot gaan.
Bij mij is dit vanaf 20km/u en niet 15km/u zoals ik eerder melde.
 

joergarms

Senior Member
Maar nu dus nogmaals de vraag, wat kunnen wij zelf met MaxiDot zonder naar de dealer te hoeven gaan.
Het is juist leuk om zelf die dingetjes te kunnen instellen.
 

joergarms

Senior Member
Ik las net op het O2 gedeelte over knipperlichten die automatisch aanspringen tijdens een noodstop, zou dat ook mogelijk zijn op onze Fabia's?
OF wil ik dan echt teveel?
 

Gieliovd

Forumguru
Ik las net op het O2 gedeelte over knipperlichten die automatisch aanspringen tijdens een noodstop, zou dat ook mogelijk zijn op onze Fabia's?
OF wil ik dan echt teveel?
Nou je dit zo zegt zou het niet eens zo gek zijn.

Heb van de week mijn ABS mogen uittesten, en na een korte gierende banden schoot de ABS erin met kloppend pedaal.

Waarom hoor ik je denken? Dat zal ik eens toelichten:

Ik rijdt op een provinciale weg hier in de buurt. De zon staat redelijk laag achter mijn auto rond een uur of 17:20. Voor mij rijdt een Renault Scenic (nieuw model).

Ik rijd op lekker wat afstand van hem erachter, zoals eigenlijk altijd, want dan hoef je minder te remmen en kun je veel uitrollen.

Opeens signaleer ik dat het groepje wel erg traag rijdt voor mij, hmm ze lijken wel STIL te staan!!

Michiel vol in de remmen, auto duikt naar voren, piep klinkt het voorin, en het pedaal begint 2 keer te kloppen. Ik ben onderhand al opzij gestuurd en bereid om hem rustig de berm in te laten rollen als het niet meer ging. Het ging gelukkig wel prima allemaal dus kon hem op de weg houden.

Wat bleek dus, de zon scheen recht in de remlichten van de Scenic, welke énorm weinig licht gaven, en zijn rijtje met LED's in het derde remlicht was kapot. Het was dus achteraf ook praktisch onmogelijk om te zien dat hij hard aan het remmen was geweest.

Het ging allemaal heel snel. Gelukkig goed afgelopen, want dat zou beroerd zijn!

Geen tijd voor remlichten gehad, had wel fijn geweest als het aan was gegaan!
 

Fabia

† In Memoriam
Geen tijd voor remlichten gehad, had wel fijn geweest als het aan was gegaan!

Je remlichten zullen zichtbaar zijn geweest, je bedoelt je alarmlichten. Je hebt echt tijdens zo'n noodstop niet de tijd om het knopje voor de alarmlichten in te drukken. Dus het zou zeker een handige optie zijn.
 
Ook ik ben druk aan het zoeken geweest naar de mogelijkheden van het maxi-dot schermpje.
Alleen dan voor de toekomstige fabia combi
Uiteraard al de nodige optie`s gevonden alleen wat ik mij nog wel af vroeg is: Wanneer je af fabriek maxi-dot en parkeer sensoren laat monteren,zie je dan ook op je maxi-dot een afbeelding van je auto en een indicatie van het opstakel.
Of blijft het dan ook bij de bekende piepjes.
 
Wat is maxidot nu precies dan?

Je hebt je boordcomputer waarop je kan switchen tussenverbruik etc.

En je maxidot is dan de afbeelding van je auto dat je kunt zien of je deuren dicht zijn?

Is het meer dan dat?
Toch raar dat velen het hebben maar niemand echt weet hoe/wat toch?
 

!Škoda!

Actief lid
Maxidot vs standaard functionaliteit.

Wat is maxidot nu precies dan?

Je hebt je boordcomputer waarop je kan switchen tussenverbruik etc.

En je maxidot is dan de afbeelding van je auto dat je kunt zien of je deuren dicht zijn?

Is het meer dan dat?
Toch raar dat velen het hebben maar niemand echt weet hoe/wat toch?
Maxidot is een andere boordcomputer dan de standaard.
Standaard is er tussen de snelheidsmeter en de toerenteller een schermpje (groen oplichtend), met daaronder de "waarschuwingslampjes".

Bij Maxidot is dit schermpje kleur, 2x zo groot, en zijn de waarschuwingslampjes verdwenen.

In de handleiding op pagina 15 staat de standaard boordcomputer display (de eerste besproken), en op pagina 22 is een maxidot display. (Heb het instructieboekje SkodaOctavia met copyright 2005 hier voor mij liggen-Kun je zien op de achterkant als je de kaft opent van achteren..)

Standaard: of temperatuur of gebruik of bereik etc.
Bij maxidot kunnen (door het grotere scherm) meerdere tegelijk worden weergegeven.
Pagina 23 t/m 29 beschrijft de mogelijkheden van maxidot.
Helaas niet zo uitgebreid als zou kunnen, maar voldoende om zelf verder de dingen te kunnen vinden / ontdekken.
 
Ja oke maar er werd ook besproken dat je evt zelf automatisch deuren sluiten onder de 15@20KM/hkan selecteren...

Dit kan volgens mijn boekje alleen bij de dealer en heeft niks met maxidot te maken.
 

joergarms

Senior Member
Ja oke maar er werd ook besproken dat je evt zelf automatisch deuren sluiten onder de 15@20KM/hkan selecteren...

Dit kan volgens mijn boekje alleen bij de dealer en heeft niks met maxidot te maken.

De anti-carjacking functie heeft inderdaad niet met MaxiDot te maken. Ik heb dat onlangs laten instellen, vanaf 20 km/h sluiten de deuren, ik vind het wel een lekker idee, dat niet iedere gek bij het stoplicht mijn deuren kan opentrekken met alle gevolgen van dien.

Ik heb wel MaxiDot, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik nu extra kan doen behalve dan de dingen die hieronder al beschreven staan. Wel vind ik het er gewoon leuk/ luxe uitzien en het icoontje voor de geopende deuren is ook makkelijk.
 

!Škoda!

Actief lid
Extra's van Maxidot

Je kunt normaal de dingen laten weergeven zoals
buitentemperaatuur
huidig verbruik
gemiddeld verbruik
actieradius
afgelegde afstand
gemiddelde snelheid
rijtijd
waarschuwing bij snelheidsoverschrijding
(meerdere aangaven in een keer mogelijk)
Ook kun je
audio display
navigatiesysteem anwijzingen
weer laten geven
verder de "normale" waarschuwingssignalen
"open deuren" per deur aangegeven
en ten slotte de instellinegn die je kunt doen:
tijd,
winterbanden, (aangeven of je winterbanden hebt met afwijkende snelhied)
taal,
eenheden,
licht & zicht, (comfortknipperen en coming- leaving home instellen)
standverwarming.

De bold weergegeven dingen kunnen niet met de standaard computerdisplay
 
Komt er op je maxi-dot ook een indicatie wanneer je parkeer sensoren heb?
Ongeveer verglijkbaar met de deuren?
 

van inkel

Forumguru
Nee met parkeersensoren krijg je alleen piepjes, tenzij je een audience systeem hebt, dan komen daar wat visuele tekentjes in het display (zie folder blz 34). Maar helaas niet op je maxidot.
 

!Škoda!

Actief lid
Nee met parkeersensoren krijg je alleen piepjes, tenzij je een audience systeem hebt, dan komen daar wat visuele tekentjes in het display (zie folder blz 34). Maar helaas niet op je maxidot.
Er is mij toentertijd door de dealer verteld dat dit ook bij stream zo is, mits je maxidot hebt.
 
Er is mij toentertijd door de dealer verteld dat dit ook bij stream zo is, mits je maxidot hebt.


Dus er is wat zichtbaar op de radio?Uiteraard af fabriek ed.
maar dat maakt mij niet uit,ik zat toch te denken aan de dance radio incl. stuurkolombediening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan