Mods.

exup

Lid
Hier zijn enkele modificaties van mijn O1, waar onder rvs sportpedalen, rvsfootrest, Octavia rsv drempel beschermers, veerpootbrug voor/boven en vooronder de derde in de kofferbak, A8 velgen, Koni's FSD + Koni verlagingsveren, Brembo geperforeerde schijven voor + Ferodo Ds 2500 remblokken en een JD chip. (div mods had ik al gemeld maar nu is delijst compleet. (zie foto's)

Met de aanpassingen die ik vandaag heb gemaakt, het plaatsen van de 3 veerpootbruggen is eindelijk de wegligging in de richting gekomen van wat ik er van verwacht, heel misschien komen er nog betere stabilisatie stangen op maar dat zie ik nog wel.










Exup
 

ad5000

Actief lid
ehhh wel eens van de vBGarage gehoord?, daar horen deze foto's m.i. thuis i.p.v. telkens een nieuw topic te openen (kan me natuurlijk vergissen)
 

Dutch4x4

Senior Member
Hèhè. :)

Met drie vpb's "in de richting" van een goeie wegligging... Dan stel je serieuze eisen!

Hoe zit 't nu met onderstuur/overstuur met die drie erin?
 

Tallguy

Forumguru
Exup,

Niet steeds een topic hiervoor openen zoals je nu hebt gedaan. Alles in 1 topic is okay.

En je kan ze idd ook in de galerij zetten met verwijzingen, maar...ik snap dat je ze hier wilde laten zien, dus zal ik daar niets over zeggen.

Let volgende keer dus op het niet onnodig openen van 3 topics als 1 genoeg was geweest.
 

exup

Lid
Hèhè. :)

Met drie vpb's "in de richting" van een goeie wegligging... Dan stel je serieuze eisen!

Hoe zit 't nu met onderstuur/overstuur met die drie erin?

Is veel verder weg, maar wat ik wel merk is dat onderstuur als je op de grens gaat rijden heel snel kan overgaan in overstuur, ja luister eens het is en blijft een Europese auto met een oostblok karakter.

Ook vind ik dat de koets nog steeds veel te veel helt in snel genomen bochten (vandaar de overweging om misschien toch nog een stabilisatie set te gaan plaatsen), maarja mij referentie is ook van een heel andere orde.

Exup
 

purk

Senior Member
zo te zien had je liever een vw gehad, beetje jammer van de bestuurders airbag...

Jammer ook van die velgen, iedereen heeft ze.
 

exup

Lid
Dit forum heeft het hoogste Stalin azijnpisserige gehalte wat ik ooit op mijn hobbyforums ben tegen gekomen, jongens de CP is dood, en het "doe-gewoon-dan-doe-je al-gek-genoeg" credo is van enkele decennia geleden.

Exup (eigenlijk Genesis)
 

Dutch4x4

Senior Member
Is veel verder weg, maar wat ik wel merk is dat onderstuur als je op de grens gaat rijden heel snel kan overgaan in overstuur,

Ja, dat was precies wat ik in gedachten had: een veel scherpere grens. Maar wat ik ook hoor van mensen met een vpb, is dat ze juist veel meer initieel onderstuur hebben. Ervaar jij dat ook zo? Dat lijkt mij nou weer niet echt prettig.
 

exup

Lid
Door de maat en soort banden valt dat heel erg mee, maar wat ik proef uit jou respons is dat je gewoon heel erg veel behoefte hebt aan een sperdiff. Want dat is wat je nodig hebt met veel vermogen op de voorwielen.

Een sper lost het onderstuur nagenoeg geheel op (bij mijn Honda in ieder geval wel), maar is een zeer kostbare aangelegenheid.

Exup
 

Dutch4x4

Senior Member
O, 't gaat niet om mijn behoefte, hoor. Met 4x4 is 't sowieso een andere zaak.

Maar aangezien jij een FWD hebt en ik dat verhaal vaker heb gehoord, was ik er gewoon benieuwd naar.
 

exup

Lid
wat bedoel je daarmee exup?

Dat feitelijk dit concept te beperkt is als je die echt sportief wil gebruiken. Vandaar dat het voor mij een snelle reis/zaken auto is, maar het circuit ermee op zal ik wel uit mijn hoofd laten.

Exup
 

purk

Senior Member
Dit forum heeft het hoogste Stalin azijnpisserige gehalte wat ik ooit op mijn hobbyforums ben tegen gekomen, jongens de CP is dood, en het "doe-gewoon-dan-doe-je al-gek-genoeg" credo is van enkele decennia geleden.

Exup (eigenlijk Genesis)

O'ja sloebers, mijn Skoda is een kwestie van keus niet van budget. (eikels)

Genesis


ik bedoelde eigenlijk hiermee.......
 

Exciter

Administrator
Dit forum heeft het hoogste Stalin azijnpisserige gehalte wat ik ooit op mijn hobbyforums ben tegen gekomen, jongens de CP is dood, en het "doe-gewoon-dan-doe-je al-gek-genoeg" credo is van enkele decennia geleden.

Exup (eigenlijk Genesis)

Is dat zo? Zeker nog niet op Sat4all.com geweesd?
Ik kan je zeggen, dat het hier nog erg meevalt. Maar een anarchie zal het hier ook niet worden. Gelukkig. Daar zorgen wij dan wel weer voor. In onze vrije tijd, omdat het ook voor ons een hobby is.
Zo, ga nu maar verder met geklets over turbo's en chipjes, en laat het team van dit forum zijn werk doen zonder zo te beledigen. Daar heeft niemand wat aan.
Dankje wel.
 
Exciter, reactie van Exup was denk ik niet naar jou persoonlijk maar naar degenen die reageren op Exup's foto's. En eerlijk gezegd kan ik zijn reactie ook wel begrijpen. Hij plaatst een aantal foto's en wordt meteen van alle kanten bestookt dat hij ze verkeerd plaatst en vervolgens worden ze foto's ook nog eens door sommigen best wel kort door de bocht (negatief) becommentarieerd. Ieder zijn mening natuurlijk, maar zoals zo vaak: c'est le ton qui fait la musique (het gaat erom hoe je de dingen brengt). Ik heb me verbaasd over de reacties, vandaar dit berichtje.
Volgens mij beter om discussie te eindigen of alleen constructieve bijdrage te leveren aan Exup's post!
 

Jpoers

Lid
Heb het lang voor me gehouden, maar kan niet anders als dat ik nu moet reageren op dit topic.

Exup, Genessis heeft een topic gestart met daarin zijn aangepaste auto, nu moet iedereen voorzich zelf weten hoe die zijn auto aanpakt, Alleen had het misschien handiger geweest zoals Ad5000 bedoelde om zijn foto's gewoon in het daarvoor bedoelde vbgarage te dumpen, zo kan ook iedereen het zien en iedereen kan ook daarbinnen zijn mening geven.

Ook de reactie die purk geeft kan ik mezelf ook bijvoegen, waarom verander je de badge van je auto door een ander merk, zoals eerder gezegd ieder zijn eigen mening natuurlijk. En op dit forum mag iedereen zijn mening geven zolang dit niet kwetsend is voor anderen. Naar mijn inziens heeft purk dit niet gedaan.

Wanneer exup, genessis hierop reageert vind ik dit brutaal/ongepast, helaas. Hij had dit ook onderling vriendelijk kunnen reageren en zijn mening kunnen verdedigen.

Helaas heeft exup, genessis al een negatieve ondertoon gekregen in het topic plastic/stalen waterpomp. De manier hoe hier in gereageerd is heeft er ook niet bepaald sympathie opgewekt bij bepaalde personen. (waaronder mij)
Maar iedereen heeft zo zijn eigen manier van reageren, en elke manier heeft zo zijn eigen resultaat. Zo blijkt maar weer eens.

Ook de reactie over het forum schoot bij mij in het verkeerde keelgat, tot mijn spijt, ik vind persoonlijk dat er een erg goede open sfeer hangt op dit forum, in tegenstelling juist tot andere merken. En de reactie van exciter snap ik volledig, en is zeer goed onderbouwd en daardoor verantwoord.

Sorry dat ik dit even kwijt moest,

Mvg,

Jpoers, nog altijd een enthousiaste/trotse skoda rijder.
 
Bovenaan Onderaan