Modificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

taski

Nieuw lid
beste leden,
weet iemand van jullie iets over een modificatie aan de achterportieren van de fabia combi.
Bij mijn auto 03-2006 was er overmatige wateroverlast in de achterportieren waardoor de portierbekleding nat werd.
Bij de garage is een modificatie toegepast, kitten aan de binnenzijde ?. Is dit een bekend euvel.

groet
crazy.gif

Jpoers

Lid
jawel een heel bekend euvel. staat in meerdere draadjes beschreven, bij deze nogmaals
grin.gif

Zelf ook dit probleem gehad. De platen worden gewoon opnieuw afgekit en probleem opgelost
grin.gif

Mijn toenmalige Fabia van 2002 is ook 'gemodificeerd' door de dealer m.b.v. kit. Was duidelijk te ruiken trouwens, azijnzure lucht van siliconen kit'. Dit n.a.v. waterlekkage bij regen.
Ik dacht eigenlijk dat dit nu wel opgelost zou zijn d.m.v. een fabrieksmodificatie en dat mijn huidige Fabia van 2005 daar geen last meer van zou kunnen hebben.
Naar ik nu begrijp kan een nieuwe Fabia daar dus nu nog steeds last van hebben. Is dat niet schandalig dat een fabrikant geen afdoende maatregelen treft? Tijd hebben ze wel gehad lijkt me.

geestje

Nieuw lid
Bij mij wordt de onderkant van de bekleding van de achterdeuren inderdaad ook nat, waar moet ik dan afkitten? welke platen, de verbinding tussen buiten plaatwerk en binnen plaatwerk van de achterdeuren ?

En moet er niet gezorgd worden dat het water onder uit de deur weg kan lopen ? Ik heb namelijk de afvoer gaatjes van de deuren schoongemaakt in de hoop dat dat de oplossing (of andersom de oorzaak) was voor de natte binnenkant van de achterdeur.

Hetzer

Forumguru
Ik heb bij mijn Combi uit oktober 2004 nog geen last gehad van de bovengenoemde wateroverlast

Ted

Forumguru
Ik heb van alle 4 deuren de panelen verwijderd en vervolgens met carosserie kit - Saba Sealtack 750 - op de deksel rand rondom afgekit. Sindsdien geen enkel lekkage meer waargenomen. Andere oplossingen is symptoon bestrijding maar laat de bron van de lekkage achterwege.

Helaas is de Kwaliteitszorg met name de "corrective action" slechts gesteld bij VAG of skoda. Hier zijn de Japanners heer en meester in.

Groeten Ted.

Ik heb geen lekkage maar wel last van storend windgeruis aan de rechter achterzijde (boven 110kmh) op het 1e oog sluiten de rubbers goed. Hadden jullie daar ook last van??

Ted

Forumguru
Deur even iets buigen zodat hij weer goed sluit. Iedere plaatwerker lost dit zo op.

Succes!!

Groeten Ted.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan