Modeljaar 2009

911gt2

Actief lid
omdat de aanbieding geldt voor auto's die voor 1-1-2009 op kenteken zijn gezet..
Das raar alsof het Skoda uitmaakt wanneer die auto op kenteken gezet wordt door de leasemaatschappij... waarschijnlijk hebben die ze toch al op voorraad. Dus zijn ze toch al verkocht?
 

Bakkertje

Forumguru
De leasemaatschappij wil het liefst een jaar later de auto op kenteken hebben omdat dan de auto op papier een jaar jonger is (lijkt) en daardoor is de restwaarde hoger. Skoda wil dit jaar zoveel mogelijk auto's verkopen (vandaar de huidige actie), daarvoor geldt dat ze op kenteken moeten staan voor 31-12.
Aangezien leasemaatschappijen de eigenaar worden van de auto's bepalen zij wanneer hij op kenteken gezet wordt. Vuistregel is kenteken niet voor 15 november binnen = doorschuiven naar het volgende jaar. Dus als je nu een skoda besteld kan het nog net!
 

911gt2

Actief lid
De leasemaatschappij wil het liefst een jaar later de auto op kenteken hebben omdat dan de auto op papier een jaar jonger is (lijkt) en daardoor is de restwaarde hoger. Skoda wil dit jaar zoveel mogelijk auto's verkopen (vandaar de huidige actie), daarvoor geldt dat ze op kenteken moeten staan voor 31-12.
Aangezien leasemaatschappijen de eigenaar worden van de auto's bepalen zij wanneer hij op kenteken gezet wordt. Vuistregel is kenteken niet voor 15 november binnen = doorschuiven naar het volgende jaar. Dus als je nu een skoda besteld kan het nog net!
Als het goed is isie al besteld... zal eens navragen bij mijn werkgever
 

911gt2

Actief lid
Jippie, vandaag gehoord dat het wachten wat korter wordt :) 15 December zou de auto bij mij voor de deur moeten staan :)
 

Bakkertje

Forumguru
meestal geldt dat de auto besteld moet worden voor een bepaalde datum, waarom nu anders ?
Omdat Skoda anders is (of wil zijn) dan de andere ???

Ik gok omdat Skoda de verkoopcijfers voor 2008 nog op wil schroeven. Daarvoor moet een auto voor 2009 op kenteken zijn gezet anders telt ie niet mee. Ik denk ook dat er met de korting nog maar bar weinig marge over blijft, dus daarom niet voor auto's die besteld zijn voor 1-1-2009..
 
Jippie, vandaag gehoord dat het wachten wat korter wordt :) 15 December zou de auto bij mij voor de deur moeten staan :)

Heb je dit gehoord via jouw dealer, jouw werkgever of de leasemaatschappij. Het lijkt me nl stug dat de leasemaatschappij dit doet (tenzij de gefacelifte Octavia een bepaalde dwingende reden zou zijn om hem toch dit jaar uit te leveren). Maar tenzij je het echt expliciet van de leasemaatschappij hebt gehoord zou ik er nog niet zo zeker van zijn.
 

911gt2

Actief lid
volgens mijn werk is hij nu al besteld... en hebben ze gevraagd hem de 15de af te leveren omdat mijn voorloopauto er dan 'uit gaat'...
 

superb2

Nieuw lid
De leasemaatschappij wil het liefst een jaar later de auto op kenteken hebben omdat dan de auto op papier een jaar jonger is (lijkt) en daardoor is de restwaarde hoger. Skoda wil dit jaar zoveel mogelijk auto's verkopen (vandaar de huidige actie), daarvoor geldt dat ze op kenteken moeten staan voor 31-12.
Aangezien leasemaatschappijen de eigenaar worden van de auto's bepalen zij wanneer hij op kenteken gezet wordt. Vuistregel is kenteken niet voor 15 november binnen = doorschuiven naar het volgende jaar. Dus als je nu een skoda besteld kan het nog net!


er is een verschil tussen kentekenaanvraag en tenaamstelling.
Het kenteken kan prima aangevraagd worden op 31 december, dan is de auto voor de importeur nog tellend voor 2008. Als het kenteken dan op 3 of 4 januari bij de dealer binnen is, en de klant bijvoorbeeld 5 januari gaat rijden, wordt de auto op die dag tenaam gesteld + afgestempeld, dus is de auto gewoon van 5 januari 2009. Bij de huidige octavia actiemodellen geldt dit ook.

Er zijn ook merken waarvan de importeur tenaam gestelde auto's telt. Dan zie je bijvoorbeeld dat er op een kenteken 30 december staat. Eeen leasemaatschappij zal hier nooit mee accoord gaan. (die stoppen meestal 30 november met te naam stellen) Gelukkig is dit dus bij skoda niet het geval.
 
Bovenaan Onderaan