Modder in wielkast

Okki

Donateur
Bij het schoonmaken van de auto neem ik met een wasborstel ook regelmatig het binnenspatbord mee. Denk dan alles schoon te hebben....totdat er bij droog weer steeds druppels/nattigheid achter mijn voorbanden (LI+RE)lag.

Ik kijken..wat blijkt: er was modder en vuiligheid tussen het spatbord en het binnenspatbord gekomen en lekker vochtig geworden.

Dus.aan de onderkant het plastic lipje iets naar voren getrokken en schoongespoten met de hoge drukslang.

ER KWAM AARDIG WAT TROEP UIT!

Meer mensen die dit "probleem" kennen? en zou dit geen "roest" plek kunnen zijn c.q. worden /forum/images/graemlins/crazy.gif ?
 

guitar_billy

Senior Member
hoi, ik heb net afgelopen weekend beide wielkasten schoongemaakt nadat er water aan de passagierkant via de ventilatie naar binnen kwam spuiten !

vanachter de plastic wielkappen van de voorwielen kwam elks een goede twee handenvol modder en zand vandaan. het afvoerkanaal is daar normaliter maar zo'n 5mm in doorsnee. niet veel dus.


ECHTER, dat was niet het grootste probleem bij mij. de "overstroming" kwam door veel bladeren die de afvoergaten onder de motorkap verstopten. door de twee plastic afdekkappen onderaan de voorruit (paravan) te verwijderen kun je dit allemaal zien.

aan de bestuurderskant zit een kabeldoorvoerbox die nat kan worden, aan de passagierkant zit het interieurfilter waardoorheen het water rechtstreeks het ventilatiesysteem in kan lopen!

ik ga nog wat gaas aanbrengen om de ergste bladertroep buiten te houden, want ik parkeer nu eenmaal bij bomen in de buurt. wel hoop ik na deze schoonmaak en opdroogaktie het voorlopig weer droog te houden /forum/images/graemlins/471.gif


ik kan iedereen aanraden om na een periode met veel regen zoals de laatste weken, de vloerbedekking eens in de gaten te houden (onder de matten!), te luisteren of er watergeklots te horen is en/of er water naar binnen wordt gesproeid via de ventilatieroosters.
dit laatste zal waarschijnlijk wel opvallen /forum/images/graemlins/winkie.gif
 
Bovenaan Onderaan