MoBridge met MFD?

Donnie68

Nieuw lid
Sinds kort ben ik eigenaar van een S2C met daarin een MoBridge BT module. Maar nu het volgende; op het MFD komt de info niet terug die wel in de handleiding staat.
Navraag leert dat dit wel in de Octavia gebeurt, maar niet in de de Superb. Dat vind ik raar, het moet toch ook werken op een Superb?
Heeft iemand hier ook ervaringen mee of een oplossing ??
 

hemi24

Forumguru
Hier meer info?

mObridge Europe B.V.
Marconiweg 15
3899 BR, Zeewolde
The Netherlands
con_tel.png
+31 36 521 84 31

Is het een M1000-C-BT-SK01?
 

Donnie68

Nieuw lid
Dankjewel voor de info en watbetreft het model; geen idee, maar het is wel de BT module die op de optie/accessoire lijst staat (door dealer geïnstalleerd).
 

mbaltus

Nieuw lid
Geen idee of je probleem al opgelost is, maar:
Dit had ik in het begin ook. Bij mij was de dealer vergeten om de carkit via VAG-COM te activeren/coderen. Daarna werkte het als een zonnetje (mits je een beetje recente firmware er op zet).
 
Sinds 2 weken heb ik een Skoda Superb Combi Greenline met een Amundsen systeem in combinatie met de Mobridge carkit.

Vanaf het begin waren er problemen de Nokia E72 die ik gebruik kon wel gekoppeld worden maar soms werd het telefoonboek wel geladen in het Amundsen systeem soms ook niet. Dit terwijl wel altijd de telefoonnummers in de MFD te zien waren. Ook werd soms mijn telefoon niet gevonden.

Wanneer de telefoon wel gevonden werd en ook het adresboek volledig gevonden werk en je na het zoeken een telefoonnummer koos dan hoorde je maar een paar tonen en kreeg je geen verbinding.

Bij een bezoek aan de dealer (waar ik overigens erg netjes werd geholpen) heeft men de volledige Mobridge module vervangen. Nu wordt mijn telefoon altijd gevonden en ook het adresboek wordt altijd volledig gevonden. Maarrr, het laatste probleem blijft, als je na het zoeken een telefoonnummer kiest dan hoor je maar een paar tonen en krijg je geen verbinding.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 

mbaltus

Nieuw lid
Voordat ik de firmware van de mObridge had geupdate had ik ook allerlei doffe ellende. Welke versie software staat bij jou geinstalleerd (kan via het menu van de MFD worden opgevraagd).

Op de site van mObridge staat inmiddels versie 1.0.8 van de mObridge software en een vrij recente Parrot BT systeemsoftware voor erbij. Met een laptop met bluetooth ontvanger en de van de mObridge te downloaden software kun je de firmware bijwerken.
 
Voordat ik de firmware van de mObridge had geupdate had ik ook allerlei doffe ellende. Welke versie software staat bij jou geinstalleerd (kan via het menu van de MFD worden opgevraagd).

Op de site van mObridge staat inmiddels versie 1.0.8 van de mObridge software en een vrij recente Parrot BT systeemsoftware voor erbij. Met een laptop met bluetooth ontvanger en de van de mObridge te downloaden software kun je de firmware bijwerken.

Op mijn systeem wordt weergegeven:

App: 01.00.05
HS200-SW321
Boot: 1.1.1

03052011004.jpg

Volgens de dealer kunnen zij de software niet updaten.

@ mbaltus, welke software versie heb jij?
 

mbaltus

Nieuw lid
Uit m'n hoofd zeg ik dat je alleen de app.code nog kunt updaten naar 1.0.8. De overigen zijn volgens mij al de laatste versies (en daarmee gelijk aan wat ik heb).
Versie 1.0.5 heb ik nooit gehad (mijn vorige versie was 1.0.2).

Als je zelf over een laptop met bluetooth beschikt, kun je vrij eenvoudig zelf upgraden.
 

ovan

Nieuw lid
Net een nieuwe mObridge laten installeren in een Yeti/Amundsen combinatie. Dealer heeft blijkbaar vergeten de mObridge aan te melden in het systeem, heb dit nu zelf in orde gekregen.

App versie is bij mij 1.00.09, terwijl er op de site van mObridge 1.08 staat. Bedoelen zij dan 1.08.00, of eerder 1.00.08?
 

Donnie68

Nieuw lid
Vandaag de MoBridge geupdate door de dealer en alles werkt zoals het hoort!!!:)
Kan in het MFD mn iPhone4 zien en bedienen. Telefoonboek gebruiken en bellen via mijn stuurwiel. Heeft ff geduurd maar ben nu super blij!!
 
Bovenaan Onderaan